Mijn vraag:
Mijn laptop ASUS F750LN T4118H blijft aangeven dat er geen batterij aanwezig is.
Het apparaat is lang niet gebruikt geweest en mijn aanname was dan ook dat de accu overleden is.
De laptop werkt gewoon op adapter maar zodra ik de stekker eruit trek valt de laptop uit. Het accu lampje knippert of brand na een nacht aan de lader continue.
Wie heeft de mogelijke oplossing?
Relevante software en hardware die ik gebruik:
ASUS F750LN T4118H, Windows 10 Pro. Deze dus
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Na eindeloos zoeken op het WWW en talloze YouTube filmpjes gekeken te hebben heb ik het volgende geprobeerd:
- In apparaatbeheer accu verwijderd en laptop opnieuw opgestart.
- Nieuwe accu besteld en deze ingebouwd + SSD en Windows opnieuw geïnstalleerd.
- BIOS update uitgevoerd naar meest recente versie. Alleen al de juiste BIOS vinden was al een dingetje.
Updaten was een DING. Update werd niet uitgevoerd omdat er geen accu in zou zitten
Om een lang verhaal kort te maken, het is gelukt de BIOS te updaten
maar helaas....
Mogelijk weet iemand nog een andere mogelijke oplossing.
Mijn laptop ASUS F750LN T4118H blijft aangeven dat er geen batterij aanwezig is.
Het apparaat is lang niet gebruikt geweest en mijn aanname was dan ook dat de accu overleden is.
De laptop werkt gewoon op adapter maar zodra ik de stekker eruit trek valt de laptop uit. Het accu lampje knippert of brand na een nacht aan de lader continue.
Wie heeft de mogelijke oplossing?
Relevante software en hardware die ik gebruik:
ASUS F750LN T4118H, Windows 10 Pro. Deze dus
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Na eindeloos zoeken op het WWW en talloze YouTube filmpjes gekeken te hebben heb ik het volgende geprobeerd:
- In apparaatbeheer accu verwijderd en laptop opnieuw opgestart.
- Nieuwe accu besteld en deze ingebouwd + SSD en Windows opnieuw geïnstalleerd.
- BIOS update uitgevoerd naar meest recente versie. Alleen al de juiste BIOS vinden was al een dingetje.
Updaten was een DING. Update werd niet uitgevoerd omdat er geen accu in zou zitten

Om een lang verhaal kort te maken, het is gelukt de BIOS te updaten
Mogelijk weet iemand nog een andere mogelijke oplossing.