Mijn huurbaas wil graag een wisselschakeling maken in het gedeelte wat onlangs is verbouwd. In het nieuwe gedeelte zijn een aantal spotjes geplaatst, die aangestuurd moeten worden door middel van een dimmer. Mijn huurbaas wil hier een wisselschakeling van maken, zodat de verlichting vanaf een verdieping lager aan en uit geschakeld kan worden.
De elektra is gedaan door een 'kennis' van de huurbaas en die zei dat het wel mogelijk was, maar laat inmiddels niks meer van zich horen. Hierdoor heb ik ook geen idee hoe alles is aangesloten. Ik ben alleen bang dat een wisselschakeling toch niet mogelijk is, alles wat ik tegen kom op het internet komt niet echt overeen met wat ik hier zie.
Op dit moment is de situatie zo dat de spotjes alleen aan en uit gezet kunnen worden door middel van een schakelaar op de verdieping beneden.
Plek waar dimmer zou moeten komen
:strip_exif()/f/image/Jb9iZtTrYOo0FMqjMgJe9sjz.jpg?f=fotoalbum_large)
Aansluiting schakelaar beneden
:strip_exif()/f/image/gB2gmr99s8j5uwHTTFn9ksHi.jpg?f=fotoalbum_large)
De dimmer
:strip_exif()/f/image/5xjxWFKi05kByT07vsgd5sXj.jpg?f=fotoalbum_large)
Hebben jullie enig idee of/hoe dit goed aan te sluiten is?
De elektra is gedaan door een 'kennis' van de huurbaas en die zei dat het wel mogelijk was, maar laat inmiddels niks meer van zich horen. Hierdoor heb ik ook geen idee hoe alles is aangesloten. Ik ben alleen bang dat een wisselschakeling toch niet mogelijk is, alles wat ik tegen kom op het internet komt niet echt overeen met wat ik hier zie.
Op dit moment is de situatie zo dat de spotjes alleen aan en uit gezet kunnen worden door middel van een schakelaar op de verdieping beneden.
Plek waar dimmer zou moeten komen
:strip_exif()/f/image/Jb9iZtTrYOo0FMqjMgJe9sjz.jpg?f=fotoalbum_large)
Aansluiting schakelaar beneden
:strip_exif()/f/image/gB2gmr99s8j5uwHTTFn9ksHi.jpg?f=fotoalbum_large)
De dimmer
:strip_exif()/f/image/5xjxWFKi05kByT07vsgd5sXj.jpg?f=fotoalbum_large)
Hebben jullie enig idee of/hoe dit goed aan te sluiten is?
:strip_exif()/f/image/WqfDdIPjKKGxtwkjCWH25gQY.jpg?f=fotoalbum_large)