Mijn vraag
Heb net mijn GTX1070 geupgrade naar RX6700XT. Mijn monitor heeft enkel dvi-d aansluiting en de nieuwe vga heeft display port en hdmi. Heb een dvi-d naar hdmi kabel gekocht en aangesloten. De nvidia drivers verwijdert en de nieuwe van amd geïnstalleerd. Op eerste zicht werkt alles naar behoren, enkel beeld is onscherp.
Heeft dit te maken met de aansluiting of verouderde monitor of te nieuwe kaart?
Relevante software en hardware die ik gebruik
moederbord - MSI Carbon Z390
cpu - intel i5 8600k
mem - corsair 2 x 8gb ddr3
ssd - samsung evo 970 nvme 1tb
voeding: 750watt gold
vga - voorheen GTX1070 nu RX6700XT
monitor - Dell 3007wfp d65
besturingsysteem - windows 10 home 64bit
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Heb al de resoluties geprobeerd, van laag naar hoog, hoe lager hoe scherper, hoe hoger hoe onscherper.
In de instellingen ook van alles geprobeerd, niets beterschap.
Heb een nog een kleine 19" breedbeeld monitor van Asus liggen, deze heeft wel hdmi aansluiting, deze aangesloten op de pc en wel helder beeld.
Moet ik nu een nieuwe monitor kopen of kan ik dit eenvoudiger oplossen?
Alvast bedankt
Heb net mijn GTX1070 geupgrade naar RX6700XT. Mijn monitor heeft enkel dvi-d aansluiting en de nieuwe vga heeft display port en hdmi. Heb een dvi-d naar hdmi kabel gekocht en aangesloten. De nvidia drivers verwijdert en de nieuwe van amd geïnstalleerd. Op eerste zicht werkt alles naar behoren, enkel beeld is onscherp.
Heeft dit te maken met de aansluiting of verouderde monitor of te nieuwe kaart?
Relevante software en hardware die ik gebruik
moederbord - MSI Carbon Z390
cpu - intel i5 8600k
mem - corsair 2 x 8gb ddr3
ssd - samsung evo 970 nvme 1tb
voeding: 750watt gold
vga - voorheen GTX1070 nu RX6700XT
monitor - Dell 3007wfp d65
besturingsysteem - windows 10 home 64bit
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Heb al de resoluties geprobeerd, van laag naar hoog, hoe lager hoe scherper, hoe hoger hoe onscherper.
In de instellingen ook van alles geprobeerd, niets beterschap.
Heb een nog een kleine 19" breedbeeld monitor van Asus liggen, deze heeft wel hdmi aansluiting, deze aangesloten op de pc en wel helder beeld.
Moet ik nu een nieuwe monitor kopen of kan ik dit eenvoudiger oplossen?
Alvast bedankt