Ik heb wel eens vergelijkbaar beeld gezien op een lcd tv, dit was wel op de gehele tv.
Hierbij was de chip kapot die de bias-spanningen maakt voor het lcd paneel zelf.
Was een tqfp 40-ish chip op het tcon board (dat is de printplaat direct tussen het moederbord (waar de hdmi's op zitten enzo) en het lcd zelf.
Hierbij was de chip kapot die de bias-spanningen maakt voor het lcd paneel zelf.
Was een tqfp 40-ish chip op het tcon board (dat is de printplaat direct tussen het moederbord (waar de hdmi's op zitten enzo) en het lcd zelf.
lijkt erop dat er wat van de achtergrondverlichting kaduuk zijn omdat er rechtsboven wel goed beeld te zien is.
Pak anders eerst eens een R, G en B beeld om e.e.a. duidelijker te maken.
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Okee merci voor de info, ik ga het eens uitzoeken
Ikzelf moet nog veel leren ivm elektronica maar sta wel open voor een uitdaging.
Merci.
Ikzelf moet nog veel leren ivm elektronica maar sta wel open voor een uitdaging.
Merci.
Volgens mij is het de Tcon, omdat het het halve beeld betreft. Toevallig met mijn LG precies hetzelfde gehad
Idd tcon board, nieuwe haal je voor weinig op Ali.
Heb mij dus een nieuw tcon bordje besteld, duurt wel een maand voordat die er is, afwachten dan maar
Pagina: 1