TBird-1400, idle, 70 graden help!

Pagina: 1
Acties:

• vulcan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-08 13:43
Ik heb gisteren een TBird 1.4 op een A7V geprikt. Een spire koeler erop(heatsink+fan) en koelpasta ertussen.

Wordt dat ding 70 graden, idle. Heb ik um terug geklokt naar 1050 isie nog steeds 60 graden, idle.

De kast heb ik nog ff open gelaten voor de airflow maar dat mocht niet baten...

En ik heb toch niet het idee dat ik wat fout doe :?

Iemand suggesties? Tnx!

Verder zit er 512 DDR; Geforce 3; RAID-0 met 2x IBM 40GB 7200RPM).

Je kan het laten, je kan het doen of je kan het laten doen

• SteAlthmAn
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Welke Spire koeler :?

Nikon D200 + Nikkor 18~70mm / Tamron 90mm / Sigma 70-300mm & 150mm
C2D-6300 | Asus P5W DH Deluxe | Kingston 2x1GB DDR667 | Ati Radeon X1900XT

Verwijderd

Op vrijdag 24 augustus 2001 10:24 schreef vulcan het volgende:
Ik heb gisteren een TBird 1.4 op een A7V geprikt. Een spire koeler erop(heatsink+fan) en koelpasta ertussen.

Wordt dat ding 70 graden, idle. Heb ik um terug geklokt naar 1050 isie nog steeds 60 graden, idle.

De kast heb ik nog ff open gelaten voor de airflow maar dat mocht niet baten...

En ik heb toch niet het idee dat ik wat fout doe :?

Iemand suggesties? Tnx!

Verder zit er 512 DDR; Geforce 3; RAID-0 met 2x IBM 40GB 7200RPM).
Super-orp er op zetten ??

heb ik op een duron 800@1025 en die is stressed 38 graden :)

Verwijderd

A7V kan imho maar tot 1.2 Ghz aan.

zie http://www.asus.com.tw/products/Motherboard/socketa.html en http://www.asus.com.tw/products/Motherboard/socketa/a7v/index.html (laatste site zegt tot 1 Ghz, maar dat klopt niet)

• vulcan
Er stond geen modelnummer erop ofzo(Spire) Maar hij is geschikt tot 1.5Ghz. Er zit ook een stuk koper onder.

De 1e site die je noemt vertelde me dit:

A7V: Now support AMD® AthlonTM / DuronTM 550MHz~1.4GHz+ CPU
Moet dus kunnen.....

De 2e site is een ander moederbord volgens mij. (de KT133)

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-08 23:33
Met welk progje kijk je, asus staat er om bekend dat ie vaak hoge temps aangeeft ...., ik haalde met asus probe ook 80 graden bijna... slaat negens op, oke met dit weer wordt de boel wel heet, maar niet zo heet :), liep je tb1400 dan ook echt vast op 1400, en als ik jou was zou ik idd nog wel een andere cooler aanschaffen...

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 26-08 17:14
Wat dacht je van een koeler op je proc zetten :?
Die dingen worden heet en moeten gekoeld worden. Een Spire of Orb is geen koeling, maar eerder kastvulling of processorversiersel.
Zet er gewoon een echte koeling op (beginnend bij een CoolerMaster (evt met 7 of 8K rpm fan) ), of een Silverado oid...

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Verwijderd

Lijkt me sterk dat iemand een mobo neemt waar zijn cpu niet op kan ... of hij is heel dom >:)

Maar als het op de 2e pagina ook verkeerd staat ... waarom dan ook niet op de 1e pagina ? >:) ... .

Verwijderd

Ik dacht dat je een A7V bedoelde, terwijl je het nu over een A7V266 hebt. Is een heel ander bord inderdaad.

I stand corrected.

• Carel
Even voor de duidelijkheid, vulcan zal wel een a7v266 bedoelen aangezien ie ddr heeft ...

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 26-08 17:14
Op vrijdag 24 augustus 2001 10:39 schreef vulcan het volgende:
... Maar hij is geschikt tot 1.5Ghz. Er zit ook een stuk koper onder....
Niet dus :)
Koop een echte koeler :)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Verwijderd

damm met mijn spire koeler wordt ie stressed 51

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Neem een Silverado, hij kost wat, maar hij is het waard.

Verwijderd

beetje onzin allemaal mijn spire koper houd mijn thunderbird 1.3@1.4 netjes op 50 graden met dit weer

Verwijderd

Op vrijdag 24 augustus 2001 10:41 schreef GarBaGe het volgende:
Wat dacht je van een koeler op je proc zetten :?
Die dingen worden heet en moeten gekoeld worden. Een Spire of Orb is geen koeling, maar eerder kastvulling of processorversiersel.
Zet er gewoon een echte koeling op (beginnend bij een CoolerMaster (evt met 7 of 8K rpm fan) ), of een Silverado oid...
Indeed het is een leuk versiersel, alleen hij doet het wel heel erg goed >:)
ik vind 38 graden wel lekker voor een cpu de 100% belast is :9

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:20
Op vrijdag 24 augustus 2001 10:43 schreef Gregole het volgende:
Ik dacht dat je een A7V bedoelde, terwijl je het nu over een A7V266 hebt. Is een heel ander bord inderdaad.

I stand corrected.
Op de a7v kan je anders ook een 1400 draaien na bios update 1008.

Verwijderd

Op vrijdag 24 augustus 2001 10:52 schreef salvador4 het volgende:

[..]

Op de a7v kan je anders ook een 1400 draaien na bios update 1008.
Da's mooi, dan gaat mijn mammaplankje nog wat langer mee.

• vulcan
Sorry.. ik bedoel dus inderdaad de A7V266... foutje :-)

Ik keek met de hardwaremonitor in de bios. Hij liep dus niet vast. Maar dat ging'ie waarschijnlijk wel doen als verder ging. Hij was namelijk idle...

Silverado.. Prijs boeit me niet. Als'ie maar koelt... dan ben ik weer blij. Maar blijkbaar moet'ie wel goed kunnen koelen(al 2 reacties....)

ff kijken hoe die silverado eruit ziet.....

• vulcan
ff voor de volledigheid. Ik kon eerder geen model tonen.

maar deze lijkt er sprekend op. Bij mij zit er ook nog een koper plaatje aan de onderkant.

http://www.coolermaster.com/products/cpucooler/fcpga/dp5-6i31a.html

• Carel
Op vrijdag 24 augustus 2001 10:56 schreef vulcan het volgende:
Sorry.. ik bedoel dus inderdaad de A7V266... foutje :-)

Ik keek met de hardwaremonitor in de bios. Hij liep dus niet vast. Maar dat ging'ie waarschijnlijk wel doen als verder ging. Hij was namelijk idle...

Silverado.. Prijs boeit me niet. Als'ie maar koelt... dan ben ik weer blij. Maar blijkbaar moet'ie wel goed kunnen koelen(al 2 reacties....)

ff kijken hoe die silverado eruit ziet.....
Hecht niet teveel waarde aan die asus sensors , over het algemeen geven die veel meer aan, vergelijken met temps heeft ook echt alleen maar zin als je hetzelfde mobo hebt

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-08 17:19
Voel eens aan je processor? als je hem langer dan 5 seconden vast kunt houden, is dat ding geen 70 graden....

ach...in een volgend leven lach je er om!

• vulcan
Over die temp die het moederbord aangeeft. Misschien is die niet nauwkeurig... maar als ik aan die heatsink voel....

au..... heeet dus.... ;(

Verwijderd

Op vrijdag 24 augustus 2001 11:05 schreef Carel het volgende:

[..]

Hecht niet teveel waarde aan die asus sensors , over het algemeen geven die veel meer aan, vergelijken met temps heeft ook echt alleen maar zin als je hetzelfde mobo hebt
Moet ik meer koffie gaan drinken :?

Ik snap ff niet wat hier bedoeld word

Is wel een hele vage zins opbouw :) LoL

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-08 00:46
Gisteren was er ook iemand die poste met probs met zn spire en proc (ook 1400)
Dat was een 5E34B3-H Silver (je krijgt er ook een tubetje speciale koelpasta bij) en ik heb hem hier ook, en als mn mobo vandaag binnenkomt ga ik hem er vanmiddag opzetten.
Ik moest deze kopen omdat er nix anders was, maar astie niet cool genoeg is koop ik gewoon een nieuwe. Spire is meestal niet slecht, maar je moet er niet ver mee gaan overclocken.
Nu maar hopen dat het bij mij wel goed gaat

• 0siris
het was erger geweest als de heatsink aanvoelde als kamertemperatuur, want dan maakt-ie geen contact. Blijkbaar doet -ie dat goed, anders werd het niet warm. Ik denk dat je koeler / koeling niet goed genoeg is, en dat de manier van monteren die je hebt gebruikt goed is. Vergeet niet dat je op 1400 Mhz en op 1.65V zo'n 65W warmte weg moet werken.

kijk maar es op http://hardocp.com/reviews/cooling/roundup0801/index.html

Wat je ook kan proberen is ff zo'n tafelventilator ertegenaan laten blazen, puur om te kijken of de temperatuur inderdaad zakt. Ook kun je je CPU voltage wat verlagen...

Daarnaast is windows zo briljant om geen CPU_HLT instructies te gebruiken :( , dus wat je ook eens kan doen is kijken of het met rain of cpuidle wat koeler wordt. Ik ben niet zo'n fan van dat soort programma's, maar ja.

Verwijderd

gewoon een spire koper cooler kopen kost wel 60 piek maar houd mijn 1.3 op 1.4 netjes op 50 a 52 graden met dit weer normaal ongeveer 47 graden

• DarkShadow
Is het deze misschien
Afbeeldingslocatie: http://www.spire.nl/pics/products/5e34b3.gif

meer info bij www.spire.nl

• DarkShadow
Mijne koste maar 33 gulden en duurdere waren niet aanwezig :( Ook geen andere merken :( :(

• vulcan
Op vrijdag 24 augustus 2001 11:16 schreef DarkShadow het volgende:
Is het deze misschien
[afbeelding]

meer info bij www.spire.nl
yap :) tnx!

• vulcan
Op vrijdag 24 augustus 2001 11:13 schreef 0siris het volgende:
het was erger geweest als de heatsink aanvoelde als kamertemperatuur, want dan maakt-ie geen contact. Blijkbaar doet -ie dat goed, anders werd het niet warm. Ik denk dat je koeler / koeling niet goed genoeg is, en dat de manier van monteren die je hebt gebruikt goed is. Vergeet niet dat je op 1400 Mhz en op 1.65V zo'n 65W warmte weg moet werken.

Wat je ook kan proberen is ff zo'n tafelventilator ertegenaan laten blazen, puur om te kijken of de temperatuur inderdaad zakt. Ook kun je je CPU voltage wat verlagen...

Daarnaast is windows zo briljant om geen CPU_HLT instructies te gebruiken :( , dus wat je ook eens kan doen is kijken of het met rain of cpuidle wat koeler wordt. Ik ben niet zo'n fan van dat soort programma's, maar ja.
tnx! zal zeker kijken/proberen(CPU voltage)

Ik denk dat het enige wat rest is een betere koeling......

• 0siris
Op vrijdag 24 augustus 2001 11:21 schreef vulcan het volgende:
tnx! zal zeker kijken/proberen(CPU voltage)
Ik denk dat het enige wat rest is een betere koeling......
Dat denk ik ook. Maar het is voor jou denk ik goed om te weten dat je niets fout doet. Die dingen zijn nou eenmaal heethoofden, maar met de juiste koeling moet dat goed gaan.

Heb je trouwens een bigtower of een miditower? want bij een miditower zit de voeding redelijk dicht op de cpukoeler. Dat scheelt ook wel 10 graden denk ik...
(vriend van mij heeft athlon 800 in miditower, en dat ding wordt behoorlijk wat warmer dan mijn duron als ik hem op 850 Mhz zet, zelfde voltage, zelfde koeler (FOP32)

• vulcan
Op vrijdag 24 augustus 2001 11:41 schreef 0siris het volgende:

[..]
Heb je trouwens een bigtower of een miditower? want bij een miditower zit de voeding redelijk dicht op de cpukoeler. Dat scheelt ook wel 10 graden denk ik...
(vriend van mij heeft athlon 800 in miditower, en dat ding wordt behoorlijk wat warmer dan mijn duron als ik hem op 850 Mhz zet, zelfde voltage, zelfde koeler (FOP32)
Een miditower. Die zit er inderdaad dicht op ja... das wel minder.. maar niks aan te doen. (of mag een tweaker dat niet zeggen ;))

• Biff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-01-2025

Biff

waar zijn de visjes

Kijk hier eens, ik heb precies dezelfde ervaringen. Die Spire moet ik je overigens echt afraden, lees maar:
Word een beetje moe van mijn AMD

Yeah well. The Dude abides.

• Biff

Biff

waar zijn de visjes

Kort gezegd: Die Spire koelt even goed als mijn nieuwe Silverado, maar hij is ERG fragiel!!
Mijn A7V266 + 1400 geeft ook precies 70 graden aan, maar wel onder }:O-load. Die Asus temp sensors geven kennelijk gewoon veel meer aan dan andere temp sensors. Ik vind jouw bericht daarom wel geruststellend om te lezen..

• Bubbles
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:52

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Of....
je mikt er ff een koeler op die door AMD wordt geadviseerd voor die snelheid...
druk dan ff op deze punt [url="http://http://www1.amd.com/products/athlon/thermals"].[/url]

Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #8

• Biff

Biff

waar zijn de visjes

Op vrijdag 24 augustus 2001 13:22 schreef Bubbles het volgende:
Of....
je mikt er ff een koeler op die door AMD wordt geadviseerd voor die snelheid...
druk dan ff op deze punt [url="http://http://www1.amd.com/products/athlon/thermals"].[/url]
Ik denk dat de Silverado er niet bij staat omdat AMD hem niet kan betalen :P

Just kidding!

Als je er wat vergelijkingtests op na slaat komt je er toch wel vrij snel achter dat er geen hoogwaardiger koelers dan de Silverado te krijgen zijn (dus én goede koeling, én erg stil). Ik denk dat hij er (nog) niet bijstaat omdat het een handgemaakt product uit Duitsland is.

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-07 22:45
Op vrijdag 24 augustus 2001 13:40 schreef Biff het volgende:

[..]

Ik denk dat de Silverado er niet bij staat omdat AMD hem niet kan betalen :P

Just kidding!

Als je er wat vergelijkingtests op na slaat komt je er toch wel vrij snel achter dat er geen hoogwaardiger koelers dan de Silverado te krijgen zijn (dus én goede koeling, én erg stil). Ik denk dat hij er (nog) niet bijstaat omdat het een handgemaakt product uit Duitsland is.
Hier moet ik op happen... Millennium Copper Glaciator (euh Garbage ;) ) gaat de vloer aanvegen met Silverado :7 Systeem draait op 1500 Mhz, 1.85 V, kast dicht en 50 graden. Een licht geruis maar geen straaljagergeluid. Je moet wel een nieuwe fundering aanleggen als je die cooler in huis haalt :Y)
Overigens raad ik je een coolermaster aan. 35 piek, stil en heel goed. Gewoon het grootste model voor Socket A kopen.

Concrete Loop Watercooling

• Biff

Biff

waar zijn de visjes

Die Glaciator kende ik nog niet, en hij ziet er inderdaad goed uit.

Afbeeldingslocatie: http://millennium-thermal.com/images/millprod_small.jpg

Ik betwijfel enigzins of die 5700 RPM-fan echt zo stil is als de 2 x 3300 van de Silverado (vind ik met een Athlon sowieso een fijn idee - als een fan sterft ben je niet 4 seconden later je CPU kwijt), maar een leuk ding hoor. En bij je Coolermaster aanbeveling kan ik me helemaal aansluiten, die hebben het tegenwoordig leuk voor elkaar.

Pagina: 1