Klikkend geluid Daikin Stylish & Sensira

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPWE Hendriks
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 03-04 16:39
Hoi allemaal,

Wij hebben een tijdje geleden twee Daikin Sensira’s laten plaatsen en vandaag hebben we een 5kw Daikin Stylish laten plaatsen. De binnen units van beiden modellen airco maken een klikkend geluid. Het is een klik geluid, 2 seconde stilte, en dan weer een klik geluid. Je kan het vergelijken met een relais die aan/uit springt. De Sensira’s doen het een keer per 24u (deze hangen boven en eerlijk gezegd is dit een aanname want we zijn natuurlijk niet de hele dag boven) en de Stylish om het uur, hij hangt welgeteld 3 uur.

In de handleiding lees ik het volgende:
Dit geluid wordt geproduceerd wanneer de regelkleppen van het koelmiddel of de elektrische onderdelen werken.
Mijn installateur had nog nooit gehoord van dit probleem en heeft Daikin gebeld met ditzelfde “probleem”. Ook zij geven aan dat het de regelkleppen zijn.

Mijn vraag is, is iemand bekend met dit klikkende geluid en weet iemand ook hoe vaak doorgaans dit geluid te horen moet zijn? Hoor ik het bijv. vaker op de Stylish omdat hij nu pas aangesloten is?

Voor een airco van €2400 verwacht ik persoonlijk niet dat ik dit vaker dan 1x per 24 uur hoor.

Hoor graag jullie mening en ervaringen _/-\o_

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NelisW
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 11-05-2022
Goedemiddag,

Ik denk dat ik hetzelfde geluid hoor bij mijn Daikin Sensira. De unit op mijn slaapkamer maakt soms ook een klikkend geluid, maar zeker niet elke 2 seconden. Ik heb er niet echt een regelmaat in ontdekt en het gebeurd niet vaak genoeg om mij er aan te storen. Het gebeurd een aantal keer per dag zover ik er op heb gelet.
Bij mij hangen de units nu bijna 2 jaar en ik heb het idee dat ik dit geluid hoor sinds de onderhoudsbeurt een paar maanden geleden. Daarvoor kan ik mij niet herinneren dat ik het klikkende geluid heb gehoord en bij de unit in mijn woonkamer heb ik het nog niet gehoord :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick2
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 21-02 13:53
hallo,

bij mij het zelfde geval ik heb een daikin 3,5KW sensira laten plaatsen
en ik hoor ook het geluid eens in de zoveel tijd wat best vervelend is
ik heb contact gehad met daikin en de installateur maar kom er nog niet echt verder mee
hebben jullie toevallig al een oplossing kunnen vinden voor dit geluid ?

alvast bedankt !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MPWE Hendriks
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 03-04 16:39
Nee nja het enige dat hielp was de wifi module er uit halen. Dat is de enige oplossing volgens onze installateur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Vreemd, ik heb 4 Stylish units met wifi (nieuwe model) en nog nooit een klikkend geluid gehoord.
Zitten als multisplit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick2
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 21-02 13:53
Bedankt voor de reactie! Ik ga de wifi module afkoppelen en kijken wat dit voor resultaat gaat geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve_O
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-05 11:18
@nick2 Hoe is het afgelopen met het afkoppelen?

Ik heb sinds kort twee Daikin airco's met afzonderlijke binnen- en buitenunits, en beide met een wifi module, en ook deze maken elk uur een duidelijk waarneembaar klikkend geluid...
Pagina: 1