[PS3] Geen beeld op Siemens Myrica V30-1 TV

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josefien
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-09 00:13
Mijn vraag
...
Ik probeer een oude PS3 aan te sluiten op m'n TV in de slaapkamer, een oude Siemens Myrica V30-1. Er zit geen HDMI op de TV, maar wel DVI. Dus heb ik een adapterblokje DVI-HDMI gebruikt.

Nu krijg ik bij inschakelen v/d PS3 (die op voorhand is ingesteld op 720p) wel een melding op de TV dat er een signaal binnenkomt van 1280x720@60Hz. Daarna blijft het beeld echter zwart :?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ulx6amTl.jpg

Relevante software en hardware die ik gebruik
...
- Sony Playstation 3 console
- Siemens Myrica V30-1 televisie

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
Uitgesloten dat de HDMI-kabel of DVI-adapter stuk is door:
- Een Wii met Wii2HDMI-adapter aan te sluiten. Deze werkt op zowel 576i als 480p niet, TV detecteert geen signaal.
- Een willekeurige Linux-PC aan te sluiten, deze werkt wèl!

De PS3 werkt op een andere TV (met HDMI) wel, dus ook die is niet stuk.

Waarom werkt de ingang v/d Siemens TV wel met een aangesloten PC, maar niet met een spelconsole? :?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:30
Ondersteunt je tv HDCP? Volgens mij is dat een vereiste voor de PS3 toch? Of is dat alleen voor bluray?

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josefien
Waarschijnlijk heb je gelijk... als ik even rond Google heeft de PS3 inderdaad HDCP. Maar in het boekje v/d TV wordt met geen woord gerept over HDCP, dan zal hij het vast niet ondersteunen :/

Behoorlijk irritant dit, zeg... beveiliging wat de gebruiker alleen maar irriteert :( Een RGB SCART-kabel ergens bestellen lijkt dan de enige manier om de PS3 met deze TV te verbinden... in SD-kwaliteit -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:17

Mavamaarten

Omdat het kan!

Raem schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 15:20:
Ondersteunt je tv HDCP? Volgens mij is dat een vereiste voor de PS3 toch? Of is dat alleen voor bluray?
HDCP wordt normaal gezien enkel als kopieerbeveiliging gebruikt voor videobeelden.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-09 22:06
Topic verplaatst naar SPV...

@Josefien Je zou als latste nog kunnne proberen de PS3 beeldinstellingen te resetten naar 480p (powerknop vast houden tot na de tweede keer biepen), maar verder lees ik overal dat het waarschijnlijk toch dat het een HDCP issue is :-(

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josefien
Op een Europese PS3 doet de powerknop ingedrukt houden de instellingen resetten naar 576i. De Siemens TV ondersteunt als ik de handleiding zo zie überhaupt geen interlaced over DVI :/

480p is geen beschikbare optie in de instellingen. Enkel 576i, 720p, 1080i en 1080p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josefien
Er is een oplossing gevonden om alsnog een resolutie van 720p te gebruiken met deze TV: een HDMI-naar-VGA adapter die ik lang geleden bij de Action had gekocht :D Ondanks dat er geen merkje op staat, kan deze adapter wèl HDCP decrypten en het als VGA uitsturen :D

Geluid moet dan wel op analoog worden ingesteld via de AV-uitgang v/d PS3, want de adapter heeft geen geluidsuitgang.

En de aangesloten PC moet naar DVI nu de PS3 de VGA inneemt. En die heeft alleen VGA en DisplayPort. Converter kost echter weinig, zie ik. Voor geluid moet ook wat worden verzonnen, de tv heeft een gedeelde line-in voor VGA en DVI.
Pagina: 1