Mijn vraag
...
Ik probeer een oude PS3 aan te sluiten op m'n TV in de slaapkamer, een oude Siemens Myrica V30-1. Er zit geen HDMI op de TV, maar wel DVI. Dus heb ik een adapterblokje DVI-HDMI gebruikt.
Nu krijg ik bij inschakelen v/d PS3 (die op voorhand is ingesteld op 720p) wel een melding op de TV dat er een signaal binnenkomt van 1280x720@60Hz. Daarna blijft het beeld echter zwart

Relevante software en hardware die ik gebruik
...
- Sony Playstation 3 console
- Siemens Myrica V30-1 televisie
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
Uitgesloten dat de HDMI-kabel of DVI-adapter stuk is door:
- Een Wii met Wii2HDMI-adapter aan te sluiten. Deze werkt op zowel 576i als 480p niet, TV detecteert geen signaal.
- Een willekeurige Linux-PC aan te sluiten, deze werkt wèl!
De PS3 werkt op een andere TV (met HDMI) wel, dus ook die is niet stuk.
Waarom werkt de ingang v/d Siemens TV wel met een aangesloten PC, maar niet met een spelconsole?
...
Ik probeer een oude PS3 aan te sluiten op m'n TV in de slaapkamer, een oude Siemens Myrica V30-1. Er zit geen HDMI op de TV, maar wel DVI. Dus heb ik een adapterblokje DVI-HDMI gebruikt.
Nu krijg ik bij inschakelen v/d PS3 (die op voorhand is ingesteld op 720p) wel een melding op de TV dat er een signaal binnenkomt van 1280x720@60Hz. Daarna blijft het beeld echter zwart

Relevante software en hardware die ik gebruik
...
- Sony Playstation 3 console
- Siemens Myrica V30-1 televisie
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
Uitgesloten dat de HDMI-kabel of DVI-adapter stuk is door:
- Een Wii met Wii2HDMI-adapter aan te sluiten. Deze werkt op zowel 576i als 480p niet, TV detecteert geen signaal.
- Een willekeurige Linux-PC aan te sluiten, deze werkt wèl!
De PS3 werkt op een andere TV (met HDMI) wel, dus ook die is niet stuk.
Waarom werkt de ingang v/d Siemens TV wel met een aangesloten PC, maar niet met een spelconsole?