Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Een half jaartje geleden is in onze buurt betaald parkeren ingevoerd. Ik heb nu dus een parkeervergunning voor mijzelf en voor bezoekers. Mijn ouders komen elke week op een vaste dag oppassen op de kinderen. Ik heb in mijn agenda een reminder gezet om hun auto 's ochtends aan te melden, zodat ik dit niet vergeet. Dit ging aldoor goed, echter is het om een of andere manier laatst een keer niet goed gegaan. Mijn ouders kregen direct een boete in de bus. In de parkeer-app zag ik inderdaad geen registratie van die dag, terwijl ik vrijwel zeker weet die ochtend wel met de parkeerapp bezig te zijn geweest. Wat er dan fout is gegaan weet ik niet en is ook niet meer te achterhalen natuurlijk (misschien in de laatste stap niet goed op bevestigingen gedrukt, of per ongeluk is het starttijdstip door te lang wachten op een tijdstip in het verleden gekomen en heb ik de foutmelding niet gezien, of er was een technische storing waar ik niks aan kon doen). Anyway, ik vind dit toch l*llig en heb al aangeboden om de bekeuring sowieso zelf te betalen, of evt. bezwaar maken.

Ik zou daarom bezwaar willen maken met als reden dat ik elke week op die dag een reservering maak voor dit kenteken. Maw. ik had wel de intentie om de reservering te maken. Ik kan ook van alles meesturen (screenshots agenda-afspraken, verklaringen geven van een paar dagen dat mijn ouders niet op die dag waren aangemeld, om aan te tonen dat ik het andere dagen nooit verzuimd zou hebben om te reserveren). Mijn vrouw is jurist en zegt dat dit kansloos is, want een gevalletje 'computer says no'. Ik heb daarentegen toch een beetje vertrouwen in de goedheid/redelijkheid van de mens en dat iemand dit dit bezwaar moet beoordelen toch inderdaad inziet dat het opvallend is dat ik elke keer op die dag een reservering maak en 1 keer niet en direct een boete krijg.
Het is verder ook zo dat we elke week 20 uur tegoed hebben voor bezoekers en daar praktisch nooit aan komen. Zeker niet die week. Er was dus geen reden om het bewust te 'vergeten'.

Lang verhaal kort, zou dit zin hebben of niet? Iemand anders misschien ooit een zelfde soort situatie gehad?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:46

Kraz

Saving the world

Ik denk dat je heel veel tijd en moeite erin moet gaan steken om uiteindelijk er niets aan over te houden.
Geen idee hoe hoog die boete is, maar zie het als leermoment en let it go...

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Je hebt geen reservering gemaakt, er is niet betaald, dus komt er een boete.

Lijkt me vrij waterdicht. Jouw intentie is hierin niet belangrijk.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Het voelt oneerlijk omdat de intentie er wel was.
Maar dit wordt gewoon afgewezen op basis van geen registratie.
Die parkeer app heeft vast ook een geschiedenis van de reserveringen, pas als het daar wel stond en je een boete kreeg kan je aantonen dat het niet klopt.
Ga hier vooral niet veel tijd en moeite insteken en controleer voortaan de reserveringen extra.

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• croxz
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:16
Gewoon doen. Er zijn zeker wel gemeenten of ambtenaren die fouten eenmalig door de vingers zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 00:25
Ik denk inderdaad ook dat het weinig zin hebt, je hebt de parkeerbelasting niet betaald, dus nu krijg je een naheffing parkeerbelasting (zal geen mulder boete zijn denk ik).

Dat je de intentie had de belasting wel te betalen zal er verwacht ik niet toe doen, ik zou hier meegaan qua redenatie met jouw vrouw.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-05 10:44
Gewoon doen - ik heb weleens een verhaal gehoord waarbij iets soort gelijks resulteerde in kwijtschelding boete. Je moet een beetje geluk hebben met de ambtenaar die net je bezwaarschrift leest natuurlijk, maar in bovenstaand voorbeeld was de strekking van de reactie op het bezwaar iets als “ok vooruit, we schelden hem kwijt, maar deze kwijtschelding staat geregistreerd op adres dus gaat absoluut geen tweede keer gebeuren”.

Denk dat slagingskans niet groter dan 50% is echter (en waarschijnlijj nog minder), dus ik zou er ook niet meer dan een halfuurtje tijd in steken.

Succes

[ Voor 15% gewijzigd door JDillinger op 02-04-2022 14:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• purge
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Uit eigen ervaring weet ik dat het kan helpen om de gemeente op te bellen. Iedereen kan wel eens iets vergeten. Vraag telefonisch of ze iets kunnen doen voor je.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:40
Niet geschoten is altijd mis.

Bezwaar aanmaken en de twijfel van jezelf veranderen in "ik ben stellig overtuigd dat ik 't heb gedaan, want dat is het eerste wat ik doe als ik uit mijn bed kom."

Daarna is het beetje mazzel hebben welke medewerker het afhandelt.
Kijk er (helaas niet) van op dat de eerste twee reacties, het afschuiven op 't grote boze systeem.

Het betaald parkeren/vergunningen heeft een doel en men gebruikt daarvoor bepaalde middelen.
Het doel is de parkeerdruk te verminderen. Het middel is betaald parkeren en om dat af te dwingen is een boete weer een middel om het betaald parkeren weer af te dwingen.

Het doel van de regels is niet geld harken, hoewel die indruk helaas maar al te veel gewekt wordt. Het doel is juist om voor de bewoners in deze straat enigszins de parkeerdruk te verlagen.
Helaas willen redelijke mensen te weinig bij de overheid werken. En werken er te veel mensen met een regels-zijn-regels houding.
Op 't moment dat regels/beleid zich tegen de doelgroep keert, dan zijn de regels verkeerd of worden verkeerd toegepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:18

Honesty

kattenneus!

Onze gemeente stuurt je meteen door naar een schriftelijk bezwaarschrift wat een standaard brief van de OvJ oplevert waarin er gewoon staat u heeft geen kaartje gekocht en daarom een boete krijgt zonder je argumenten zelfs te noemen. Dus daarna kan je naar de rechter en daar heb je wel kans dat de rechter gedeeltelijk meegaat in je argumenten.
Hier ook genoeg bekeuringen ontvangen van 100 euro omdat ik vergeten was een bezoekerskaartje van 11 cent was vergeten neer te leggen of van het dashboard was gevallen

Festina lente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Honesty schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 14:31:
Hier ook genoeg bekeuringen ontvangen van 100 euro omdat ik vergeten was een bezoekerskaartje van 11 cent was vergeten neer te leggen of van het dashboard was gevallen
Het lijkt me dat je dan nog best goede kans maakt als je (een kopie van) het bezoekerskaartje op te sturen?

En verder bedankt voor de reacties :) Ik ga het denk ik gewoon proberen. Zal idd nog even kijken hoe eea. te formuleren. Het gaat hier overigens via een regionaal belastingorgaan, omdat parkeren wordt gezien als belasting. Daar moet ik dus ook het bezwaar aantekenen. Geen idee of die nog moeilijker doen dan een gemeente.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:51
Enige wat denk ik voor je spreekt is dat je iedere week voor je ouders dit doet als ze komen oppassen en dit dus standaard is. Maar coulance is het enige wat je dan krijgt zeg maar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martensupport
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 05-06 22:42
Er zijn gemeenten waar ze voor exact dit type dingen een coulanceregeling hebben. Hierbij kan je 1x per jaar een kwijtschelding aanvragen, dit omdat men weet dat een vergissing menselijk is.

Dus sowieso een bericht sturen waarin je de situatie uitlegt. Als het duidelijk is dat dit een eenmalige vergissing was, dan heb je best een kansje. Aan je verhaal te lezen betaal/reserveer je normaal een soort standaard blok en met die kennis en uitleg is het zeker mogelijk dat men wat coulanter is.
Daarnaast worden lang niet bij alle gemeenten dit soort zaken automatisch afgehandeld en wordt je verhaal ook echt gelezen door een ambtenaar.

Succes! :)

[ Voor 20% gewijzigd door Martensupport op 02-04-2022 19:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Noppesnada
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06-06 16:46
Onlangs zelf ook een boete gehad.

Ik heb 2 auto's en had het verkeerde kenteken geselecteerd in mijn parkeerapp.

Bezwaar gemaakt en gegevens van de app meegestuurd en de auto's en de bekeuring is kwijtgescholden.

Kostte me in totaal 10 minuten om (digitaal) bezwaar te maken.

Waarom niet gewoon proberen ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martensupport
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 05-06 22:42
Noppesnada schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 19:33:

Bezwaar gemaakt en gegevens van de app meegestuurd en de auto's en de bekeuring is kwijtgescholden.

Dat is wel een andere situatie waarbij je eigenlijk altijd kwijtschelding krijgt. Je hebt namelijk wel betaalt (en daar is het om te doen). Dat het voor een ander kenteken is, maakt dan minder uit. In parkeergarages (reservering) is dat wel anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 00:08

Dennis1812

Amateur prutser

Noppesnada schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 19:33:

Ik heb exact dat gehad

Bij mij was hij in 2 dagen kwijt gescholden (gemeente bergen op zoom toendertijd).

Gewoon een net briefje typen met een screenshot dat je ze altijd registreert.
T zijn soms net mensen.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noppesnada
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06-06 16:46
Het punt waar ik wilde maken,

Probeer het gewoon, kost je 10 minuten en nee heb het, ja kun je krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:11

Lordy79

Vastberaden

Het schrijven van dit topic kost meer tijd dan een vriendelijk briefje sturen.
Niet geschoten is altijd mis

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Real
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
Palomar schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 14:10:
Lang verhaal kort, zou dit zin hebben of niet?
Bezwaar (en evt. zelfs beroep bij de rechtbank) kan zin hebben. Maar je slagingskans hangt uiteraard af van wat je kunt aanvoeren. Wat tegen je pleit is dat er daadwerkelijk is geparkeerd in een gebied waar een vergunningsplicht gold (en als er betaald kon worden, niet betaald is).

Je kunt beginnen om op te zoeken welke parkeerverordening er in jouw gemeente van toepassing is en welke (bijzondere) voorwaarden daar eventueel in staan wat betreft vergunningen. Let op dat er vaak meer regelgeving is dan alleen een parkeerverordening.

Ter inspiratie:

https://deeplink.rechtspr...id=ECLI:NL:HR:1997:AA3336
https://deeplink.rechtspr...=ECLI:NL:RBROT:2021:12203
https://deeplink.rechtspr...d=ECLI:NL:RBAMS:2021:6363
https://deeplink.rechtspr...d=ECLI:NL:RBZWB:2021:4326
https://deeplink.rechtspr...d=ECLI:NL:RBAMS:2020:4797
https://deeplink.rechtspr...d=ECLI:NL:RBAMS:2019:4540
https://deeplink.rechtspr...id=ECLI:NL:GHDHA:2019:463
https://deeplink.rechtspr...=ECLI:NL:RBNHO:2018:11642

Voor onbepaalde tijd ben ik gestopt met reageren op dit forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-05 11:51

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

croxz schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 14:18:
Gewoon doen. Er zijn zeker wel gemeenten of ambtenaren die fouten eenmalig door de vingers zien.
Ik zou inderdaad ook bezwaar maken. Vaak hanteren gemeentes wel de "menselijke maat" en ik neem aan dat een rechter daar ook in meegaat als je aantoont dat ze standaard op een bepaalde dag komen en je het dan altijd netjes registreert. Als ze dan zien dat je het 1x niet hebt geregistreerd op de standaard dag waarop ze komen, dan snapt iedereen wel dat het een foutje was.

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Real
  • Niet online
Frozen schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 21:52:
[...]
dan snapt iedereen wel dat het een foutje was.
Dat maakt niet uit. Kijk maar naar de uitspraken hierboven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Real schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 21:54:
[...]

Dat maakt niet uit. Kijk maar naar de uitspraken hierboven.
Dat maakt wel degelijk uit. Want
Het gaat hier overigens – anders dan eiser betoogt – niet om een bestraffende sanctie maar om naheffing van niet betaalde parkeerbelasting met kostenverhaal. Dat is een doorberekening van de aan het opleggen van de naheffingsaanslag verbonden kosten aan eiser op grond van artikel 234, lid 5 en 6, van de Gemeentewet (zoals nader geregeld in artikel 2 van het Besluit gemeentelijke parkeerbelastingen).
Echter kan TS aantonen dat hij niet over zijn limiet van 20 uur/week is heengegaan en er dus ruimte was voor het aanmelden van de bezoeker. Er zijn dus geen gederfte inkomsten voor de gemeente en de naheffingsaanslag is ongegrond, want er is niets om na te heffen. Dat in combinatie met een bewijs dat hij elke andere week op min of meer dezelfde dag en tijdstip wel registreert zorgt ervoor dat hij naar mijn mening best wel eens en positieve uitslag kan krijgen op zijn bezwaarschrift.

Daarnaast bestaat er AWB 4:84:
Het bestuursorgaan handelt overeenkomstig de beleidsregel, tenzij dat voor een of meer belanghebbenden gevolgen zou hebben die wegens bijzondere omstandigheden onevenredig zijn in verhouding tot de met de beleidsregel te dienen doelen.
Dat is het ook altijd waard om te proberen. :)

[ Voor 23% gewijzigd door Frozen op 02-04-2022 22:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Real
  • Niet online
Frozen schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 22:03:
[...]
Dat is het ook altijd waard om te proberen.
Ik schreef expliciet dat bezwaar zin kan hebben. Maar of dat succesvol is hangt er wel vanaf waar je mee aan komt zetten. Ik citeerde niet voor niets als eerste het arrest van de HR:
Indien niet wordt voldaan aan de voorschriften die aan de vergunning zijn verbonden is echter geen sprake van parkeren met die vergunning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Tenzij je hard bewijs hebt dat je die dag hebt aangemeld en de aanmelding daarna door het systeem is verwijderd zonder dat jij daar bericht van hebt gekregen heeft bezwaar maken geen nut. Die bezwaren worden behandeld puur en alleen op of je wel of niet recht had daar te parkeren en of je op de hoogte was van de regels, als er dus helemaal geen bord of letters op de weg te vinden zijn dan heb je een excuus, maar je geeft zelf al aan dat je op de hoogte bent (en dat kunnen ze ook terugzien).

Ik heb zelf ook een keer een situatie gehad waar ik een mailtje had gemist van de gemeente dat ik geld moest overmaken om de vergunning te vernieuwen, met uiteindelijk na een half jaar een boete van 140 euro. Heb toen bezwaar gemaakt omdat ik vond dat de gemeente mij had moeten laten weten dat die van mij niet geldig was, maar de datum stond gewoon op het kaartje dus ze vonden dat mijn verantwoordelijkheid, en daar had ik weinig op terug te zeggen. Uiteindelijk zijn de regels voor bewoners heel duidelijk en voor niet-bewoners staat er meestal wel een bord of staat er iets op de weg gemarkeerd, dus je hebt vrijwel nooit een excuus als je gewoon geen vergunning had op het moment van controle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:28

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Frozen schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 22:03:
Daarnaast bestaat er AWB 4:84:
Een parkeerverordening is geen beleid en valt dus niet onder de werking van 4:84. En los daarvan gaat het wel echt om forse evenredige gevolgen, niet om een tegenvaller van de categorie "deze week een pilsje minder".

Neemt niet weg dat een bezwaar in dit geval snel getikt is en misschien toch wat oplevert :)

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Laatst online: 00:23
Thijsmans schreef op zondag 3 april 2022 @ 08:18:
[...]

Een parkeerverordening is geen beleid en valt dus niet onder de werking van 4:84. En los daarvan gaat het wel echt om forse evenredige gevolgen, niet om een tegenvaller van de categorie "deze week een pilsje minder".

Neemt niet weg dat een bezwaar in dit geval snel getikt is en misschien toch wat oplevert :)
Inderdaad, gewoon bezwaar maken met een korte en beleefde uitleg. Mijn ervaring is dat allerlei regels en wetten erbij halen alleen maar averechts werkt. Uiteindelijk ben je toch afhankelijk van degene die je bezwaar behandelt, want heel strikt genomen klopt de boete gewoon. En bedenk zelf maar eens waar je gevoeliger voor bent, een heel relaas met allerlei wetten, of een nette brief met een normale uitleg :)

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shejaidon
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22-09-2023
Wat laat je om het gewoon te proberen. Ik heb een ,weliswaar niet helemaal vergelijkbare, situatie meegemaakt waar ik in de avond laat thuis kwam en de volgende ochtend vroeg weg moest dus op een betaald parkeren plek ben gaan staan in plaats van een vergunninghoudersplek. Dit speelde in gemeente Vlissingen waar het in de avond soms een heel stuk lopen kan zijn voor een vrij plekje.

De volgende ochtend was alles ondergesneeuwd en ging het werk die dag niet door vanwege gevaar op de weg. Om 11 uur realiseerde ik me dat ik mijn auto nog op betaald parkeren had staan en jawel hoor ik had een boete te pakken.

Na bezwaar gemaakt te hebben werd ik opgebeld door een gemeente ambtenaar en aan hem/haar heb ik mijn verhaal uitgelegd en toen werd al vrij snel telefonisch aangegeven dat de boete zal vervallen uit coulance moet de opmerking dat ze dat wel maar eenmalig doen en niet op reguliere basis.

Lang verhaal kort: je kan het altijd proberen aan te tonen en uit te leggen en als er iemand zit die erover gaat die je verhaal gelooft en de logica ervan in ziet kan die hem zomaar kwijtschelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Ik heb het bezwaarschrift inmiddels verstuurd, dus we zullen zien ;) Waar ik nog wel even over twijfel is dat ik de brief verstuurd heb en de boete op naam van mijn vader is. Maar ik heb wel duidelijk uitgelegd wat de situatie is en dat ik het bezwaarschrift heb opgesteld, omdat het via mijn bezoekersvergunning zou moeten gaan.

Het gaat trouwens om 69 euro. Niet een supergroot bedrag en gaat me ook niet zozeer om het geld, echter omdat ik de volledige intentie had om het te betalen, en daar lieg ik niet over, vind ik het een beetje jammer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
PROnline schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 14:26:
Niet geschoten is altijd mis.

Bezwaar aanmaken en de twijfel van jezelf veranderen in "ik ben stellig overtuigd dat ik 't heb gedaan, want dat is het eerste wat ik doe als ik uit mijn bed kom."

Daarna is het beetje mazzel hebben welke medewerker het afhandelt.
Kijk er (helaas niet) van op dat de eerste twee reacties, het afschuiven op 't grote boze systeem.

Het betaald parkeren/vergunningen heeft een doel en men gebruikt daarvoor bepaalde middelen.
Het doel is de parkeerdruk te verminderen. Het middel is betaald parkeren en om dat af te dwingen is een boete weer een middel om het betaald parkeren weer af te dwingen.

Het doel van de regels is niet geld harken, hoewel die indruk helaas maar al te veel gewekt wordt. Het doel is juist om voor de bewoners in deze straat enigszins de parkeerdruk te verlagen.
Helaas willen redelijke mensen te weinig bij de overheid werken. En werken er te veel mensen met een regels-zijn-regels houding.
Op 't moment dat regels/beleid zich tegen de doelgroep keert, dan zijn de regels verkeerd of worden verkeerd toegepast.
toon volledige bericht
Om nog even hierop te reageren. In onze straat gaat dit totaal niet op. Er is geen parkeerprobleem en altijd voldoende plek om te parkeren. Daarom baalden we ook een beetje van deze nieuwe regel, want als je een keer wat meer bezoekers hebt (een verjaardag of bijv. een aannemer die meerdere dagen bij je aan het werk is) moet je die allemaal verwijzen naar een parkeerautomaat op 300 meter lopen, welke je na max. 2 uur opnieuw moet verversen. Ik adviseer soms al eens om in de buurt naast ons te parkeren, want daar geldt geen parkeervergunning. Dat is helemaal niet netjes, want dat is een heel rustige buurt waar opeens vlak na het 'einde betaald parkeren'-bordje constant een rij met auto's staat geparkeerd van mensen die geen parkeergeld willen betalen voor onze buurt. Maar dat is wel wat de gemeente hiermee uitlokt. In mijn optiek heeft dit wel als grootste doel om belastinggeld te harken en niet zozeer om de parkeerdruk in te perken.

Enige wat je hieraan kunt doen is niet op die wappie-partijen stemmen die tegen auto's zijn, maar ja, als een groot deel van de inwoners van je gemeente dat wel doet ben je de Sjaak.. ;)

Maar dit terzijde... Mijn mening hierover zal niet in mijn voordeel werken in het bezwaar, dus heb het ook maar achterwege gelaten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Palomar schreef op zondag 3 april 2022 @ 14:40:
[...]
Maar dat is wel wat de gemeente hiermee uitlokt. In mijn optiek heeft dit wel als grootste doel om belastinggeld te harken en niet zozeer om de parkeerdruk in te perken.
offtopic:
Ik woon in Delft, breek me de bek niet open

Succes met je bezwaarschrift, ik hoop dat ze het uberhaupt willen behandelen aangezien het de boete is van je vader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Palomar schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 14:10:\
Het is verder ook zo dat we elke week 20 uur tegoed hebben voor bezoekers en daar praktisch nooit aan komen. Zeker niet die week. Er was dus geen reden om het bewust te 'vergeten'.
Voor zover ik weet is een parkeerboete een naheffing op niet-betaalde parkeerbelasting. Als je geen belasting had hoeven betalen doordat je 20 uur tegoed hebt, kan er toch ook geen naheffing volgen? Dit zou je nog best eens kunnen winnen bij de rechter.

Ik heb een hekel aan de bureaucratie en hoepels waar je tegenwoordig doorheen moet springen om ergens te kunnen parkeren. Om het over privacy nog maar niet te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:15

Mx. Alba

hen/die/zij

Een beetje samenvattend komt het meeste overeen met wat ik er ook over denk.

Een lullige fout. Hoewel je formeel niet heel veel kans maakt (nog afgezien van of het überhaupt kosteneffectief is om voor €90 (?) naar een rechter te stappen), maak je gezien de situatie wel veel kans op coulance vanuit de gemeente. Gewoon een vriendelijke brief sturen waarin je de situatie uiteenzet zoals je dat hier ook hebt gedaan, grote kans dat de gemeente het dan gewoon kwijtscheldt.

En doen ze dat toch niet, dan zijn ze weliswaar eikels, maar is het denk ik niet erg nuttig om er een zaak van te gaan maken.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Ik ga er ook zeker geen zaak van maken, daar heb ik idd helemaal geen zin in/tijd voor en die verlies ik toch. Heb een brief gestuurd waarin ik (m.i.) in alle redelijkheid uitleg hoe het zit, op zo'n manier dat als ik zelf de ontvanger zou zijn van die brief dat ik zou zeggen: ok, je hebt het goed beargumenteerd, we zien het door de vingers ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:15

Mx. Alba

hen/die/zij

Palomar schreef op woensdag 6 april 2022 @ 14:03:
Ik ga er ook zeker geen zaak van maken, daar heb ik idd helemaal geen zin in/tijd voor en die verlies ik toch. Heb een brief gestuurd waarin ik (m.i.) in alle redelijkheid uitleg hoe het zit, op zo'n manier dat als ik zelf de ontvanger zou zijn van die brief dat ik zou zeggen: ok, je hebt het goed beargumenteerd, we zien het door de vingers ;)
Laat ons over een paar weken vooral weten of het gelukt is! :)

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:58
Ik heb zelf een keer exact hetzelfde gehad. Geparkeerd bij mijn zus in Den Haag en zei zou de app aanzetten maar dat was ze toen vergeten (of was mislukt, beetje onduidelijk). Maar de gemeente deed niks met het bezwaar dus mocht gewoon lekker aftikken. Eerste (en enige) parkeerboete die ik ooit heb gehad.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-06 15:39

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Mijn eigen N=1 ervaring: ik heb in Gemeente Utrecht mijn geld teruggehad nadat ik vrij kort na het parkeren gecontroleerd werd.

Ik liep na het parkeren naar de automaat, maar kwam er toen achter dat ik mijn portemonnee vergeten was. Bij de mensen waar ik op bezoek kwam naar binnen gelopen om te vragen of ik van iemand een pinpas mocht lenen, kwam mijn zwager met de tip om de ParkMobile app te installeren en het zo te regelen. Maar goed, voordat je de app hebt geinstalleerd en opgezet ben je ook al snel een kwartier verder. Ik heb de parkeeractie uiteindelijk gestart, niet wetende dat ik op dat moment al 3 minuten een bon op mijn auto had liggen.

Bezwaar ingediend met dit hele verhaal erbij en de boete is kwijtgescholden. Nu is het verschil natuurlijk wel dat ik uiteindelijk wel gewoon betaald heb voor het parkeren, wat zij kunnen zien. Maar wellicht dat je op coulance kunt rekenen als je een beetje vriendelijke ambtenaar treft.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18:44
[...]

Om nog even hierop te reageren. In onze straat gaat dit totaal niet op. Er is geen parkeerprobleem en altijd voldoende plek om te parkeren. Daarom baalden we ook een beetje van deze nieuwe regel, want als je een keer wat meer bezoekers hebt (een verjaardag of bijv. een aannemer die meerdere dagen bij je aan het werk is) moet je die allemaal verwijzen naar een parkeerautomaat op 300 meter lopen, welke je na max. 2 uur opnieuw moet verversen. Ik adviseer soms al eens om in de buurt naast ons te parkeren, want daar geldt geen parkeervergunning. Dat is helemaal niet netjes, want dat is een heel rustige buurt waar opeens vlak na het 'einde betaald parkeren'-bordje constant een rij met auto's staat geparkeerd van mensen die geen parkeergeld willen betalen voor onze buurt. Maar dat is wel wat de gemeente hiermee uitlokt. In mijn optiek heeft dit wel als grootste doel om belastinggeld te harken en niet zozeer om de parkeerdruk in te perken.

Enige wat je hieraan kunt doen is niet op die wappie-partijen stemmen die tegen auto's zijn, maar ja, als een groot deel van de inwoners van je gemeente dat wel doet ben je de Sjaak.. ;)

Maar dit terzijde... Mijn mening hierover zal niet in mijn voordeel werken in het bezwaar, dus heb het ook maar achterwege gelaten ;)
Ik ben inmiddels wel benieuwd of je al een antwoord hebt ontvangen van deze gemeente.

En zo te lezen klinkt het -bijna- als dezelfde gemeente met hetzelfde regionale belastingkantoor waar ik dus ook al twee parkeerboetes van heb ontvangen. :/ 97xx toevallig?

Een boete is uitgeschreven terwijl ik m’n auto aan het uitladen was (op een parkeerplaats, waarom midden op de weg gaan staan als het ook naast de weg kon), en de andere is uitgeschreven naast het belastingkantoor waar de boetes werden verwerkt… Daar hebben ze de boete precies 10 minuten uitgeschreven na aflopen van de meter.

Bezwaar had bij mij geen zin, maar een parkeerboete voor uitladen van een auto.. iemand had z’n dag daar niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 06-06 14:11
Laden-lossen is geen parkeren en derhalve ben je dan niet parkeerbelastingplichtig! Daar zou ik nog wel werk van maken.

Als jij binnen in huis een doos aan het inpakken was, is het geen laden/lossen. Als jij de doos vanaf de voordeur naar jouw auto draagt hoort dat wel bij laden/lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
krakendmodem schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 22:26:
[...]

Ik ben inmiddels wel benieuwd of je al een antwoord hebt ontvangen van deze gemeente.

En zo te lezen klinkt het -bijna- als dezelfde gemeente met hetzelfde regionale belastingkantoor waar ik dus ook al twee parkeerboetes van heb ontvangen. :/ 97xx toevallig?

Een boete is uitgeschreven terwijl ik m’n auto aan het uitladen was (op een parkeerplaats, waarom midden op de weg gaan staan als het ook naast de weg kon), en de andere is uitgeschreven naast het belastingkantoor waar de boetes werden verwerkt… Daar hebben ze de boete precies 10 minuten uitgeschreven na aflopen van de meter.

Bezwaar had bij mij geen zin, maar een parkeerboete voor uitladen van een auto.. iemand had z’n dag daar niet.
Nog geen reactie gehad. Zal even uitzoeken of ze ook ergens vermeld hebben binnen welke termijn ze zouden moeten reageren, anders bel/mail ik wel even...

Ik woon idd ook in 97xx.... Al zal de werkwijze van het noordelijk belastingkantoor voor elke wijk wel hetzelfde zijn neem ik aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18:44
Pizza_Boom schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 23:23:
Laden-lossen is geen parkeren en derhalve ben je dan niet parkeerbelastingplichtig! Daar zou ik nog wel werk van maken.

Als jij binnen in huis een doos aan het inpakken was, is het geen laden/lossen. Als jij de doos vanaf de voordeur naar jouw auto draagt hoort dat wel bij laden/lossen.
Dat weet ik en dat zou de handhaver in kwestie ook moeten weten. Ik heb hier uiteraard bezwaar tegen gemaakt maar kreeg geen reactie.

Het was mij om eerlijk te zijn de frustratie en irritatie niet waard voor die 67 euro. Ik ben er uiteindelijk bijna een dag aan kwijt geweest maar kwam geen stap verder. Klacht ingediend over de werkwijze en ik vond het wel mooi geweest. Direct ook de laatste keer dat ik aanbood mee te helpen bij een verhuizing.

En het allermooiste komt nog:

spoiler:
Ik was op dat moment gedetacheerd bij deze gemeente :’).

Vandaar dat ik ook wel benieuwd ben of TS een reactie krijgt.
Palomar schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 07:19:
[...]

Nog geen reactie gehad. Zal even uitzoeken of ze ook ergens vermeld hebben binnen welke termijn ze zouden moeten reageren, anders bel/mail ik wel even...

Ik woon idd ook in 97xx.... Al zal de werkwijze van het noordelijk belastingkantoor voor elke wijk wel hetzelfde zijn neem ik aan ;)
Het NBK doet naast de stad ook nog veel heffingen in andere gemeentes in noord-nederland. Ik vind het -persoonlijk gezien- geen fijn bedrijf, maar dat heeft een andere reden. Heeft niets te maken met de rekeningen die ze sturen maar de omgang naar andere collega’s. Zoals al in de spoiler staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Pizza_Boom schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 23:23:

Laden en lossen is inderdaad stoppen en niet parkeren (je moet dan wel echt alleen dat doen en niet ook even naar de wc gaan of koffie drinken etc), die is anders dan bij de TS waar door een vergissing, foutje of storing niet betaald is voor het parkeren. Daar zou ik zeker bezwaar op maken met tijdstippen en eventueel een foto van de situatie.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chorro
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-06 15:40
Een aantal jaar geleden iets soortgelijks meegemaakt en dat werd makkelijk kwijtgescholden.
Ik ging op bezoek bij iemand met eenzelfde parkeersituatie, maar die persoon had een typfout gemaakt in mijn kenteken.
Verschil met jouw situatie is dat er dus wel een parkeeractie is geregistreerd op een kenteken met 1 karakter verschil met dat van mij, waar dan dus nog enigszins een herleiding voor te vinden is. Maar dat werd met eenmaal contact opnemen direct kwijtgescholden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spectaculous
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 06-06 14:05
Palomar schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 07:19:
[...]

Mijn ervaring met dit soort dingen is dat de kans klein is dat iemand dit daadwerkelijk leest. Veelal wijzen ze gewoon alles af, in de hoop dat 80% alsnog afhaakt er verder wat mee te doen en de 20% die wel verdere stappen zet gaan ze echt serieus de brief van lezen. Je krijgt gewoon vlak voor het einde van de termijn een standaard afwijzingsbrief. Ditto bij de OvJ voor mijn gevoel. Als je ervoor kiest naar de rechter te gaan komt het toch eerst nog weer bij de OvJ terecht die alsnog kan seponeren, dus er is voor de OvJ ook niet echt een reden om wat te doen tot het moment dat iemand naar de rechter gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Chorro schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 08:06:
Een aantal jaar geleden iets soortgelijks meegemaakt en dat werd makkelijk kwijtgescholden.
Ik ging op bezoek bij iemand met eenzelfde parkeersituatie, maar die persoon had een typfout gemaakt in mijn kenteken.
Verschil met jouw situatie is dat er dus wel een parkeeractie is geregistreerd op een kenteken met 1 karakter verschil met dat van mij, waar dan dus nog enigszins een herleiding voor te vinden is. Maar dat werd met eenmaal contact opnemen direct kwijtgescholden.
Ik heb een keer zo'n situatie gehad, ook met bezoekerspas enzo en had toen gebeld met het parkeerbedrijf dat iets niet lukte. Ik moest het kenteken van de bezoeker doorgeven en ze zouden er rekening mee houden. Natuurlijk kreeg die persoon een boete, toen gebeld en ze hebben die boete er uitgehaald (geen officieel bezwaar maar dus een telefoontje).

Dat is ook de enige keer dat ik ooit onder een boete uit ben kunnen komen in Nederland. In België gaat dit een stuk makkelijker, de mensen die de boetes geven zijn daar minder van boete=boete, niks meer aan te veranderen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Spectaculous schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 08:26:
[...]

Mijn ervaring met dit soort dingen is dat de kans klein is dat iemand dit daadwerkelijk leest. Veelal wijzen ze gewoon alles af, in de hoop dat 80% alsnog afhaakt er verder wat mee te doen en de 20% die wel verdere stappen zet gaan ze echt serieus de brief van lezen. Je krijgt gewoon vlak voor het einde van de termijn een standaard afwijzingsbrief. Ditto bij de OvJ voor mijn gevoel. Als je ervoor kiest naar de rechter te gaan komt het toch eerst nog weer bij de OvJ terecht die alsnog kan seponeren, dus er is voor de OvJ ook niet echt een reden om wat te doen tot het moment dat iemand naar de rechter gaat.
Net even gebeld en de brief was wel aangekomen. Ik wacht dus nog maar even af... En als het wordt afgewezen ga ik er verder ook geen werk van maken, al zou het wel enigszins mijn rechtvaardigheidsgevoel krenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macnerd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02:56

macnerd

No Apples please :-)

Hoop voor je dat het lukt. Mijn ervaringen zijn helaas negatief (gemeente Breda). Ook de intentie om te betalen, maar daar doen ze niks mee. Hatseflats: naheffing van het parkeergeld (terecht - al weten zij ook niet hoeveel dat moet zijn, ze weten immers je aankomst en vertrektijd niet). Daarnaast kwam er 59,- bij, wat gewoon ruim 2 keer de parkeerkosten voor een hele dag is. Ik vind dat niet in verhouding tot het "vergrijp" en er is ook geen mogelijkheid om je fout te herstellen want je bent per definitie al te laat. Het zou mooi zijn als je een aantal uur hebt om dit te corrigeren en als je dat niet doet dat dan pas de boete komt.
Ook ik kon (in een aantal gevallen) gebruik maken van een bezoekersregeling voor 0,25 per uur. Daar ga ik uiteraard geen boete voor riskeren. In alle gevallen was het gewoon een geval van vergeten aan te zetten en geen onwil.

De naheffing is nog wat voor te zeggen, maar betalen terwijl je er niet staat en het gewoon niet terug kunnen krijgen is een ander ding (ook gemeente Breda overigens). Ik heb een keer ParkMobile aangezet op zaterdagavond (voor de zondag, zodat ik niet op hoefde te letten om parkeren aan te zetten). Was ik 'm vergeten uit te zetten en kreeg ik maandagavond een melding dat de parkeeractie beëindigd werd... Ik was die dat naar de zaak geweest, dus een hele dag voor niets betaald. ParkMobile gaf aan dat ik bij de gemeente moest zijn. Gemeente gaf niet thuis, zij hadden "bewijs" dat ik er gebruik van gemaakt had. Dat bewijs was dus uiteraard dat er een parkeeractie actief was geweest volgens de systemen van ParkMobile. Dat die parkeeractie dan niet had plaatsgevonden (op maandag) deed daar niets aan af, ik kon wel eens met een andere auto naar het werk gegaan zijn... ambtenarenlogica 8)7

MacNerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spectaculous
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 06-06 14:05
Palomar schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 10:05:
[...]

Net even gebeld en de brief was wel aangekomen. Ik wacht dus nog maar even af... En als het wordt afgewezen ga ik er verder ook geen werk van maken, al zou het wel enigszins mijn rechtvaardigheidsgevoel krenken.
Ik zou uit principe gewoon naar de rechtbank gaan en dat heb ik in het verleden ook al gedaan. Ook de overheid heeft zich gewoon aan de regels te houden en het is keer op keer gebleken dat sommige delen daar met regelmaat moeite mee hebben. Dat is zeker niet overal zo, maar de menselijke maat is er wel een beetje af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaer288
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-06 12:27
Palomar schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 14:10:
Ik heb in mijn agenda een reminder gezet om hun auto 's ochtends aan te melden, zodat ik dit niet vergeet.
Ik zou de parkeerboete als leergeld zien en als echte Tweaker de mogelijkheid te onderzoeken of je dit kan automatiseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osseh
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 06-06 14:01
zelf een vergelijkbare situatie gehad onlangs in Amsterdam.
Mijn zus meldt mij altijd aan via een vergelijkbare app, had ze deze keer ook gewoon gedaan.
Echter was de aanmelding ook direct dezelfde minuut weer afgemeld (aanmelding 18:00, afmelding 18:01).

Had om dezelfde reden bezwaar ingediend, onder het mom van "er is iets fout gegaan met het aanmelden"
Helaas was de gemeente het er niet mee eens, de boete moest gewoon betaald worden.

Maar een poging wagen kan nooit kwaad natuurlijk!

R9 7900X, Asrock X670 PRO RS, AMD RX 6800, 3,5TB aan SSD, 32gb 5600mhz, custom WC, Silverstone HELA 850 , Thermaltake Core P5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Jaer288 schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 11:29:
[...]

Ik zou de parkeerboete als leergeld zien en als echte Tweaker de mogelijkheid te onderzoeken of je dit kan automatiseren.
Hehe, raspberry pi in de vensterbank zetten en als de bluetooth van de auto van mijn ouders in range is (moeten ze wel vlakbij ons huis parkeren) een macro starten die inlogt op de parkeren-website en die dag een reservering maakt tot einde dag. Hoop dat ze ook een api hebben ;) Ik zie nog wel wat uitdagingen...

[edit] en de parkeerwebsite biedt overigens ook een optie om van te voren al aan te melden, maar dan moet je dat per keer doen. Gewoon een terugkerende reservering elke week aanmaken zou dan makkelijker zijn, maar kan me voorstellen dat ze daar dan weer claims op krijgen van mensen die het vergeten zijn uit te zetten enzo. Blijft lastig dit... in het verleden had ik op een ander adres ook een parkeervergunning, maar toen ging het nog met een pasje (ook voor bezoekers). Die leg je gewoon voor je voorruit en het is klaar. Echter voor bezoekers kun je dan weer hetzelfde gezeur krijgen dat je het pasje vergeten hebt neer te leggen.

[ Voor 36% gewijzigd door Palomar op 05-05-2022 11:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YangWenli
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 07-07-2023
[...]

Een betaald parkeren zone moet ergens eindigen. Dat Nederlanders krenterige schoften zijn die hun auto dan net buiten die zone zetten is iets waar je niks aan kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 06-06 14:11
Wat je daarmee krijgt is vooral dat die buurt straks gaat mopperen en de gemeente goede redenen heeft om ook daar betaald parkeren in te voeren. Want ja, de bewoners klagen over parkeerdruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeesterPieter
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 06-06 14:28

MeesterPieter

PnP Pinball

heb je al gekeken of er niet toevallig een "lek" in de zone zit.

ook moet bijvoorbeeld de zone bebording altijd aan de rechterzijde van de weg geplaatst zijn, anders is die niet geldig

Volg HIER mijn Zelfbouw Flipperkast Build

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
MeesterPieter schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 16:57:
heb je al gekeken of er niet toevallig een "lek" in de zone zit.

ook moet bijvoorbeeld de zone bebording altijd aan de rechterzijde van de weg geplaatst zijn, anders is die niet geldig
Hehe, zal eens kijken. Er staat op de weg waar ik mijn wijk meestal binnen rijd wel een sneaky klein bordje dat volgens mij niemand ziet. Er staan ook nauwelijks parkeerautomaten, dus je moet er echt door iemand op geattendeerd worden dat het betaald parkeren is. Maar ja, zal allemaal wel precies volgens de regels zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Heeft echt niets met ambtenarenlogica te maken.

Genoeg verhalen van bedrijven die geen garantie verlenen, omdat ze tot de conclusie zijn gekomen dat de gebruiker het kapot gemaakt heeft. etc etc

We hebben hier te maken met mensen die in de meeste gevallen de 'slechte' kant van samenleving tegenkomen. De mensen die wel misbruik maken van garantieregelingen, parkeren etc etc.

En tja; als 99% gelogen is, dan is het moeilijk om die 1% te identificeren en wel te geloven. Ik geeft het ze te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
YangWenli schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 16:33:
[...]

Een betaald parkeren zone moet ergens eindigen. Dat Nederlanders krenterige schoften zijn die hun auto dan net buiten die zone zetten is iets waar je niks aan kan doen.
Wat in mijn wijk wel meespeelt is dat je maar max 2 uur mag parkeren en dan weer helemaal naar de parkeerautomaat moet lopen om te verlengen (zoals reeds gezegd, die staat voor veel mensen op een aardig stukje lopen). Ik kan mij daarom wel voorstellen dat je je auto dan maar een stukje verderop parkeert als je de hele dag bij een familielid op bezoek bent en geen zin hebt in dat gedoe (los van het parkeergeld). En je kunt ook nog wel een parkeer app gebruiken, dan hoef je niet te lopen, maar wel aldoor om de 2 uur verlengen. Als je dat een keer per ongeluk vergeet kun je in theorie al een boete krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macnerd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02:56

macnerd

No Apples please :-)

jeroenkb schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 17:18:
[...]

Heeft echt niets met ambtenarenlogica te maken.

Genoeg verhalen van bedrijven die geen garantie verlenen, omdat ze tot de conclusie zijn gekomen dat de gebruiker het kapot gemaakt heeft. etc etc

We hebben hier te maken met mensen die in de meeste gevallen de 'slechte' kant van samenleving tegenkomen. De mensen die wel misbruik maken van garantieregelingen, parkeren etc etc.

En tja; als 99% gelogen is, dan is het moeilijk om die 1% te identificeren en wel te geloven. Ik geeft het ze te doen.
Want iedereen heeft zomaar een extra auto, of iemand anders die ze even 60 km ver naar werk brengt en ook weer ophaalt?

Als je zo graag geld wilt innen dan moet je ook onterecht geïnd geld teruggeven. Ik had bv ook getuigen kunnen aanleveren (collega's die mij met mijn eigen auto hebben zien aankomen op het werk). Maar het was bij voorbaat al afgewezen want computer zegt dat je wel geparkeerd hebt.

Blij dat ik nu in een andere gemeente woon.

MacNerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
macnerd schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 01:53:
[...]

Want iedereen heeft zomaar een extra auto, of iemand anders die ze even 60 km ver naar werk brengt en ook weer ophaalt?

Als je zo graag geld wilt innen dan moet je ook onterecht geïnd geld teruggeven. Ik had bv ook getuigen kunnen aanleveren (collega's die mij met mijn eigen auto hebben zien aankomen op het werk). Maar het was bij voorbaat al afgewezen want computer zegt dat je wel geparkeerd hebt.

Blij dat ik nu in een andere gemeente woon.
Je gaat helemaal voorbij aan mijn punt dat dit niet specifiek voor ambtenaren geldt.

'als je zo graag geld vangt voor tv's, moet je ook gewoon geld teruggeven als ze kapot zijn'

[ Voor 4% gewijzigd door jeroenkb op 07-05-2022 07:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• logix147
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 18:57
@Palomar

Ik heb ooit via mijn werk 3 x een boete gekregen omdat ik schijnbaar op de invalide zone ingecheckt was ipv de reguliere zone.

Ik heb via de gemeente wel echter alles kwijtgescholden gekregen. Ik had in mijn reactie namelijk gewoon de zone erbij gevoegd en de betreffende ambtenaar snapte het ook pas na 3 x bellen waar de fout zat.

Gewoon vragen: lijken soms mensen achter die desken te werken. Maar verwacht er niets van.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 00:25
macnerd schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 11:20:
Ik vind dat niet in verhouding tot het "vergrijp" en er is ook geen mogelijkheid om je fout te herstellen want je bent per definitie al te laat. Het zou mooi zijn als je een aantal uur hebt om dit te corrigeren en als je dat niet doet dat dan pas de boete komt.
Dat zou inderdaad wel handig zijn als automobilist, maar dat gaat toch, tenzij ik je verkeerd begrijp, het doel voorbij? Dan gaat 'niemand' meer parkeergeld betalen, en mochten ze gesnapt worden dan waren ze uiteraard net 5 minuten voor de controle aan komen rijden en corrigeren we dus even vanaf dat moment. Ik zie achteraf corrigeren eigenlijk niet werken, maar misschien begrijp ik je verkeerd.
Maar betalen terwijl je er niet staat en het gewoon niet terug kunnen krijgen is een ander ding (ook gemeente Breda overigens). Ik heb een keer ParkMobile aangezet op zaterdagavond (voor de zondag, zodat ik niet op hoefde te letten om parkeren aan te zetten). Was ik 'm vergeten uit te zetten en kreeg ik maandagavond een melding dat de parkeeractie beëindigd werd... Ik was die dat naar de zaak geweest, dus een hele dag voor niets betaald. ParkMobile gaf aan dat ik bij de gemeente moest zijn. Gemeente gaf niet thuis, zij hadden "bewijs" dat ik er gebruik van gemaakt had. Dat bewijs was dus uiteraard dat er een parkeeractie actief was geweest volgens de systemen van ParkMobile. Dat die parkeeractie dan niet had plaatsgevonden (op maandag) deed daar niets aan af, ik kon wel eens met een andere auto naar het werk gegaan zijn... ambtenarenlogica 8)7
Ik vind dat niet direct ambtenarenlogica, je hebt een dienst betaald en je wil restitutie omdat je de betaalde dienst schijnbaar niet gebruikt hebt, maar deze per ongeluk hebt betaald terwijl dat niet de bedoeling is geweest. Het zou mij dan niet verbazen als het dan op jouw weg ligt om aan te tonen dat je inderdaad de dienst per ongeluk hebt betaald en niet geparkeerd hebt, anders is ook dit iets waar heel makkelijk misbruik van gemaakt kan worden, 'ik stond daar echt niet, ik drukte per ongeluk op de parkeerknop in de app, geld terug graag!' of 'Sorry, ik stond er echt maar 30 minuten, dat ik voor4 uur betaald heb was echt een foutje!'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justevo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-06 14:50
Als de gemeente deze boete niet gewoon doorzet is dit een vrijbrief voor iedereen met dezelfde "intentie" als jij. Alsof ik elke maandag om 9:00 op dezelfde plek parkeer maar deze ene keer even niet naar te parkeermeter loop. "Maar ik was het wel echt van plan!"

Dit heeft echt 0,0 kans van slagen. De auto staat ergens waar niet betaald is, punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Laatst online: 00:23
Justevo schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 20:46:
Als de gemeente deze boete niet gewoon doorzet is dit een vrijbrief voor iedereen met dezelfde "intentie" als jij. Alsof ik elke maandag om 9:00 op dezelfde plek parkeer maar deze ene keer even niet naar te parkeermeter loop. "Maar ik was het wel echt van plan!"

Dit heeft echt 0,0 kans van slagen. De auto staat ergens waar niet betaald is, punt.
Er zijn anders verschillende gemeentes waarbij ze simpelweg controleren of je nog ruimte had om een bezoeker aan te melden, en je dan coulance geven voor b.v. 1 overtreding per jaar. Het gaat hier nl. niet over een parkeermeter waar je geld in moet gooien, maar om een soort strippenkaart. Als die strippenkaart niet op is, maar ook een keer niet is gebruikt, is de kans heel groot dat er iets niet goed is gegaan. Het kost nl. niemand wat extra's als die bezoeker wel was aangemeldt geweest.

Vandaar ook dat dit best een kans van slagen heeft, maar dat ligt wel af van het beleid van de gemeente.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• targaryanwolf
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 06-06 08:17
Uit eigen ervaring: Heeft geen zin, heb eens een parkeerboete gehad omdat ik geen kaartje kon kopen, parkeermeter was letterlijk uit de grond gereden door een vrachtwagen, bij terugkeren auto een bonnetje onder de ruitenwisser, toen foto's gemaakt van de straat en hoe de parkeermeter er bij lag.

Uiteindelijk bezwaar gemaakt met foto's e.d. kreeg als mededeling dat het mijn eigen verantwoording was om te betalen voor het parkeren en dat ik dan maar via een app of een kaartje had moeten halen uit een andere parkeermeter 1 straat verderop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:51
@targaryanwolf Er staat (of ligt in jouw gevoel) ook meestal een bord waar je de eerstvolgende automaat kunt vinden. Maar op een gegeven moment ben je een eind gaan lopen en zou je al een boete kunnen krijgen. Dat je bewijs hebt dat je betaald hebt, wordt dan uiteraard wel aangenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-06 10:33
targaryanwolf schreef op maandag 9 mei 2022 @ 12:48:
...

Uiteindelijk bezwaar gemaakt met foto's e.d. kreeg als mededeling dat het mijn eigen verantwoording was om te betalen voor het parkeren en dat ik dan maar via een app of een kaartje had moeten halen uit een andere parkeermeter 1 straat verderop.
Dit is vreemd want vaak heeft die automaat om de hoek een ander code. Je zou dan hoe dan ook bekeurd worden omdat de code niet overeenkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:01

mwa

Ik heb ooit eens een typefout gemaakt en succesvol bezwaar kunnen maken in de gemeente Amsterdam. Ze gaven wel aan dat dit maar 1 keer mag gebeuren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
targaryanwolf schreef op maandag 9 mei 2022 @ 12:48:
Uit eigen ervaring: Heeft geen zin, heb eens een parkeerboete gehad omdat ik geen kaartje kon kopen, parkeermeter was letterlijk uit de grond gereden door een vrachtwagen, bij terugkeren auto een bonnetje onder de ruitenwisser, toen foto's gemaakt van de straat en hoe de parkeermeter er bij lag.

Vind ik nog enigszins iets voor te zeggen. Is bijna hetzelfde als wanneer de zelfscankassa bij albert heijn kapot is. Neem je je boodschappen dan gewoon mee naar huis zonder te betalen? ;) Je moet toch minstens moeite doen om op een andere manier te betalen, het te melden (telefoontje?) of ergens anders te gaan parkeren. Al begrijp ik jouw actie wel. Heb zelf ook wel eens een foto gemaakt van een parkeerautomaat waar ik voor stond die het niet deed (foutmelding oid), zodat ik iig nog iets van verweer kon geven bij een boete.

offtopic:
zou sowieso wel eens bezwaar willen maken uberhaupt tegen (de meeste) parkeerautomaten in Nederland. Lijkt wel of dat scherm via een of andere 56K remote desktop verbinding centraal is verbonden. Als je dan je kenteken intikt reageert ie niet, of ineens 5 keer achter elkaar hetzelfde teken of is het onscreen toetsenbord 'offset' met het scherm. Vooral frustrerend als er een paar mensen voor je in de rij staan die allemaal staan te hannesen daarmee, waardoor het heel lang duurt. Horror! }) Gelukkig gebruik ik nu meestal een parkeerapp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• targaryanwolf
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 06-06 08:17
Palomar schreef op maandag 9 mei 2022 @ 13:14:
[...]

Vind ik nog enigszins iets voor te zeggen. Is bijna hetzelfde als wanneer de zelfscankassa bij albert heijn kapot is. Neem je je boodschappen dan gewoon mee naar huis zonder te betalen? ;) Je moet toch minstens moeite doen om op een andere manier te betalen, het te melden (telefoontje?) of ergens anders te gaan parkeren. Al begrijp ik jouw actie wel. Heb zelf ook wel eens een foto gemaakt van een parkeerautomaat waar ik voor stond die het niet deed (foutmelding oid), zodat ik iig nog iets van verweer kon geven bij een boete.
Ik snap je punt, echter was dit bij een ziekenhuis waarbij ik toen niet echt heel veel zin had om opzoek te gaan naar een andere parkeermeter omdat ik gewoon z.s.m. naar binnen wou. Dit was trouwens in 2012 toen parkeer apps nog niet echt bestonden en nog niet zo mainstream waren als vandaag de dag. Stiekem had ik ook gehoopt dat de BOA het wel door de vingers wou zien omdat die meter uit de grond was gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

com2,1ghz schreef op maandag 9 mei 2022 @ 13:01:
[...]

Dit is vreemd want vaak heeft die automaat om de hoek een ander code. Je zou dan hoe dan ook bekeurd worden omdat de code niet overeenkomt.
Over het algemeen zijn de parkeergebieden onderverdeeld in zones, en heeft een enkele zone meerdere parkeerautomaten. Het kan zijn dat die om de hoek net een andere zone is, maar meestal is dat niet het geval.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
targaryanwolf schreef op maandag 9 mei 2022 @ 13:28:
[...]

Ik snap je punt, echter was dit bij een ziekenhuis waarbij ik toen niet echt heel veel zin had om opzoek te gaan naar een andere parkeermeter omdat ik gewoon z.s.m. naar binnen wou. Dit was trouwens in 2012 toen parkeer apps nog niet echt bestonden en nog niet zo mainstream waren als vandaag de dag. Stiekem had ik ook gehoopt dat de BOA het wel door de vingers wou zien omdat die meter uit de grond was gereden.
Frustrerend inderdaad. Juist in zo'n geval zou je willen dat degene die het verweer moet beoordelen enig oog heeft voor de menselijke maat. Dat zou zijn of haar toegevoegde waarde moeten zijn, anders ben je gewoon vervangbaar door een computer... Vind sowieso dat ze bij ziekenhuizen extra coulance zouden moeten toepassen in zulke gevallen (want niemand komt daar voor zijn plezier), maar kennelijk zijn ziekenhuisparkeerplaatsen een belangrijke melkkoe.
Maar ja, wat wij hier allemaal vinden is toch vaak minder relevant ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheel
  • Laatst online: 06-06 13:41
En @Palomar, uitslag op je bezwaar ontvangen?

[ Voor 13% gewijzigd door wheel op 07-06-2022 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
wheel schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 11:01:
Nope, nog steeds niks gehoord. Had dus begin mei wel gebeld over de status en mijn brief was wel ontvangen gaven ze aan. Ik wacht nog wel even af, al duurt het wel lang...

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Mx. Alba schreef op woensdag 6 april 2022 @ 14:21:
[...]

Laat ons over een paar weken vooral weten of het gelukt is! :)
wheel schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 11:01:
Ok, <trommelgeroffel> het hoge woord is eruit....

Vorige week ontvingen mijn ouders een brief met daarin de uitspraak:
Members only: uitspraak
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Hieruit concludeer ik dat ik dus gelijk heb gekregen op mijn bezwaar ;) Mijn vertrouwen in de goedheid/redelijkheid van de mens (belastingambtenaren in het bijzonder) is weer gestegen :7

Duurde wel ruim 3 maanden en ik had het al wel betaald, dus ben nog benieuwd wanneer ik het geld ook weer terugkrijg. Maar daar ging het me niet eens echt om ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joyous-P
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 04-06 19:51
Heel netjes. Hier heeft de gemeente (het parkeerloket) dezelfde denkwijze, zo had ik het verkeerde kenteken ingevuld: boete. Er was echter wel betaald en daarom is de boete later ingetrokken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

*O*
Heb je het je vrouw nog ingewreven?
Mijn vrouw is jurist en zegt dat dit kansloos is, want een gevalletje 'computer says no'
:P
Maar om eerlijk te zijn had ik deze uitspraak ook niet verwacht ;)

[ Voor 21% gewijzigd door .oisyn op 21-07-2022 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
.oisyn schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 18:44:
*O*
Heb je het je vrouw nog ingewreven?

[...]

:P
Maar om eerlijk te zijn had ik deze uitspraak ook niet verwacht ;)
Hehe, zij verbaasde zich er idd alsnog over. Maar het betreft hier dus wel een belastingorgaan Die zijn misschien iets minder strikt dan op de rechtbank..? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mijre
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 00:04
Palomar schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 22:30:
[...]

Hehe, zij verbaasde zich er idd alsnog over. Maar het betreft hier dus wel een belastingorgaan Die zijn misschien iets minder strikt dan op de rechtbank..? ;)
Wanneer een bestuursorgaan de boete oplegt, dan kan dat bestuursorgaan inderdaad coulanter zijn met het wegwuiven ervan (en inhoudelijk herbekijken/heroverwegen) dan de rechtbank erover had kunnen doen, inderdaad. Een rechter mag bij zoiets enkel marginaal toetsen, niet inhoudelijk gaan lopen wegen. Scheiding der machten en niet op elkaars stoel gaan zitten en zo. (Niet dat je voor deze situatie bij de bestuursrechter uit had gekomen. Maar gezien je vraag, toch even beide met elkaar vergeleken.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeeDee855
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-04 11:53
Een naheffingsaanslag parkeerbelasting is formeel gezien geen boete. Bij een boete moet het gaan om een overtreding. Als je je auto parkeert op een zebrapad dan krijg je een boete, omdat dat wettelijk gezien niet mag. Dit is ook waarom er voor een naheffing en een boete verschillende processen, bij verschillende instanties zijn, als je de beslissing wilt aanvechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ap3nr0ts
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-06 12:25

ap3nr0ts

hoi

Wij krijgen vandaag dus een boete voor een straat waar ik gewoon doorheen rijd. Ik heb er nog nooit van mijn leven geparkeerd. Ik heb al bezwaar aangetekend met een appje rond de tijd dat ik van werk vertrok (10 minuten ervoor), en een foto van de afschrijving bij een supermarkt 20 minuten later (in mijn eigen woonplaats, en niet Delft). Kan ik nog meer doen? Want ik vind het echt irritant dat ik niet eens geparkeerd heb, en een boete heb. Maar zonder die WhatsApp-berichten heb ik verder echt geen poot om op te staan volgens mij.

Ik app voortaan wel alvast naar huis: IK VERTREK NU NAAR HUIS. RECHTSTREEKSE RIT. OVER. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
ap3nr0ts schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 20:43:
Wij krijgen vandaag dus een boete voor een straat waar ik gewoon doorheen rijd. Ik heb er nog nooit van mijn leven geparkeerd. Ik heb al bezwaar aangetekend met een appje rond de tijd dat ik van werk vertrok (10 minuten ervoor), en een foto van de afschrijving bij een supermarkt 20 minuten later (in mijn eigen woonplaats, en niet Delft). Kan ik nog meer doen? Want ik vind het echt irritant dat ik niet eens geparkeerd heb, en een boete heb. Maar zonder die WhatsApp-berichten heb ik verder echt geen poot om op te staan volgens mij.

Ik app voortaan wel alvast naar huis: IK VERTREK NU NAAR HUIS. RECHTSTREEKSE RIT. OVER. :+
Als je in Google maps locatiegeschiedenis aan hebt staan zou je dat ook als bewijs kunnen gebruiken. Vraag me verder ook af of die scanauto's geen fotobewijs bijhouden, want geautomatiseerde controles zijn toch enigszins foutgevoelig. Vraag me wel vaker af hoe ze onderscheid maken tussen een auto die geparkeerd staat en een auto die bijvoorbeeld even voor een tegenligger staat te wachten...?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ap3nr0ts
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-06 12:25

ap3nr0ts

hoi

Palomar schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 20:51:
[...]

Als je in Google maps locatiegeschiedenis aan hebt staan zou je dat ook als bewijs kunnen gebruiken. Vraag me verder ook af of die scanauto's geen fotobewijs bijhouden, want geautomatiseerde controles zijn toch enigszins foutgevoelig. Vraag me wel vaker af hoe ze onderscheid maken tussen een auto die geparkeerd staat en een auto die bijvoorbeeld even voor een tegenligger staat te wachten...?
Potver. Dat is slim. Ik ga gewoon een tweede melding aanmaken, want ik kan uiteraard mijn huidige niet aanpassen ... Eigen schuld. Ik zie inderdaad letterlijk dat ik geen pauze nam tijdens die rit. Thanks! :D
Pagina: 1