Een half jaartje geleden is in onze buurt betaald parkeren ingevoerd. Ik heb nu dus een parkeervergunning voor mijzelf en voor bezoekers. Mijn ouders komen elke week op een vaste dag oppassen op de kinderen. Ik heb in mijn agenda een reminder gezet om hun auto 's ochtends aan te melden, zodat ik dit niet vergeet. Dit ging aldoor goed, echter is het om een of andere manier laatst een keer niet goed gegaan. Mijn ouders kregen direct een boete in de bus. In de parkeer-app zag ik inderdaad geen registratie van die dag, terwijl ik vrijwel zeker weet die ochtend wel met de parkeerapp bezig te zijn geweest. Wat er dan fout is gegaan weet ik niet en is ook niet meer te achterhalen natuurlijk (misschien in de laatste stap niet goed op bevestigingen gedrukt, of per ongeluk is het starttijdstip door te lang wachten op een tijdstip in het verleden gekomen en heb ik de foutmelding niet gezien, of er was een technische storing waar ik niks aan kon doen). Anyway, ik vind dit toch l*llig en heb al aangeboden om de bekeuring sowieso zelf te betalen, of evt. bezwaar maken.
Ik zou daarom bezwaar willen maken met als reden dat ik elke week op die dag een reservering maak voor dit kenteken. Maw. ik had wel de intentie om de reservering te maken. Ik kan ook van alles meesturen (screenshots agenda-afspraken, verklaringen geven van een paar dagen dat mijn ouders niet op die dag waren aangemeld, om aan te tonen dat ik het andere dagen nooit verzuimd zou hebben om te reserveren). Mijn vrouw is jurist en zegt dat dit kansloos is, want een gevalletje 'computer says no'. Ik heb daarentegen toch een beetje vertrouwen in de goedheid/redelijkheid van de mens en dat iemand dit dit bezwaar moet beoordelen toch inderdaad inziet dat het opvallend is dat ik elke keer op die dag een reservering maak en 1 keer niet en direct een boete krijg.
Het is verder ook zo dat we elke week 20 uur tegoed hebben voor bezoekers en daar praktisch nooit aan komen. Zeker niet die week. Er was dus geen reden om het bewust te 'vergeten'.
Lang verhaal kort, zou dit zin hebben of niet? Iemand anders misschien ooit een zelfde soort situatie gehad?
Ik zou daarom bezwaar willen maken met als reden dat ik elke week op die dag een reservering maak voor dit kenteken. Maw. ik had wel de intentie om de reservering te maken. Ik kan ook van alles meesturen (screenshots agenda-afspraken, verklaringen geven van een paar dagen dat mijn ouders niet op die dag waren aangemeld, om aan te tonen dat ik het andere dagen nooit verzuimd zou hebben om te reserveren). Mijn vrouw is jurist en zegt dat dit kansloos is, want een gevalletje 'computer says no'. Ik heb daarentegen toch een beetje vertrouwen in de goedheid/redelijkheid van de mens en dat iemand dit dit bezwaar moet beoordelen toch inderdaad inziet dat het opvallend is dat ik elke keer op die dag een reservering maak en 1 keer niet en direct een boete krijg.
Het is verder ook zo dat we elke week 20 uur tegoed hebben voor bezoekers en daar praktisch nooit aan komen. Zeker niet die week. Er was dus geen reden om het bewust te 'vergeten'.
Lang verhaal kort, zou dit zin hebben of niet? Iemand anders misschien ooit een zelfde soort situatie gehad?