Warmtepomp brine/water vloerverwarmingslang

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JCBO
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 25-09-2022
Voor de verwarming van ons huis wil ik een Warmtepomp brine/water installeren met als bron 40 m2 (200 mtr. Slang met Ø16mm) vloerverwarming buiten op plat dak. Dus noppenmatten aangevuld met slang. Deze matten afdekken met aluminium of compactplaat.
Er zijn nu ook PVT zonnepanelen (met wateraansluiting voor de WP) maar nog al duur. Heeft iemand hier al ervaring mee of ben ik de eerste met dit idee?
Hoor graag of dit zal gaan werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06:32
Dat geeft je een mooie ijsbaan. Heel toepasselijk, want ik verwacht dat je binnen ook snakt naar Snert en Hete Chocomel.

Het probleem met PVT: op het moment dat je het het hardst nodig hebt, is het beschikbare thermisch vermogen het laagst. En op het moment dat je de bron onder de 0 graden trekt, gaat zich ijs afzetten. PVT fabrikanten geven geen details over te verwachten vermogen bij buitentemperatuuur -10.

https://040energie.nl/wp0...9/20170629_040energie.pdf
Je gaat dus gewoon niet genoeg hebben aan alleen je dak als bron.

PS: je hebt 40m² dak zonder Zonnepanelen? Dan weet je wat je te doen staat ;-) Huphup, geld verdienen aan dat dak

[ Voor 9% gewijzigd door Ronald op 02-04-2022 14:54 ]

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.