Radiator wordt niet warm

Pagina: 1
Acties:

• Nick010
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01-11-2023
Wij hebben onlangs een nieuwe badkamer laten plaatsen met daarin een design radiator.

Er loopt op de plek waar nu het toilet zit verwarmingsbuizen naar zolder toe. Als ik het goed heb begrepen hebben ze vanuit hier de leiding verlegd voor de design radiator.

De 2 buizen die vanuit de muur de radiator in lopen worden ook niet warm.

Heeft iemand wellicht een idee waar dit aan zou kunnen liggen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6YY29fIuNM9Hb9Jjehw-L7rCQFI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/up3g8iOe3yFafV550QBmzwE8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n2hOM2FjtqQZU9vwaZrwYsULKqU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bKzx41XiDIgXnvZ0AVbe9RXB.jpg?f=fotoalbum_large

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Dat kan natuurlijk van alles zijn. Thermostaat staat niet open, lucht in de radiator, verkeerd-om aangesloten, verstopte leiding, ga nog maar even door.
Ik zou gewoon de installateur bellen en hem vragen dit op te lossen. Ga vooral niet zelf sleutelen.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
geen doorstroom. geen warmte

is die buis rechtstreeks? of zitten er nog radiatoren tussen?
zoja, worden die wel warm?

misschien staat het blok gewoon dicht onder de radiator
maar zou beginnen met ontluchten, of in elk geval even kijken of er lucht in zit.

[ Voor 18% gewijzigd door jack zomer op 02-04-2022 13:09 ]

The problem with communication is the illusion it has taken place.

• Nick010
Als het goed is zit er geen andere radiator tussen. Maar komt er wel eentje na, dat is die op de zolder en die wordt wel warm.

Thermostaat staat open en verwarming is ook ontlucht, tevens zit er wel water in. Ik las ook het een en ander over het voet ventiel. De installateur komt dalijk even kijken hopelijk kan hij het oplossen.

Wij zitten met stadsverwarming en hadden met onze convectorput in de woonkamer ook een hoop gezeik om de juiste persoon te vinden voor iets simpels als een thermostaat aansluiten :(

• Cybersijp
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-01 17:06
aanvoer evt voelen of deze warm wordt ? kan zomaar zijn dat je thermostaat kapot is en er gewoonweg geen warmte in de radiator komt . onderin wordt hij ook niet warm ? stijgbuis gemonteerd ?

Mijn lieve dochter Jo-Anne Chloé : Machtig kind, dat ook van friet houd, maar wil dat nou niet???

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:43
Zoals anderen zeggen, ontluchten is een logische stap. Kijk ook naar het de ventielen bij beide buizen, daar staan als het goed is pijlen op. Ik heb een dergelijke radiator en bij mij waren deze verkeerd om erop gezet (uit ventiel op de in buis, in ventiel op de uit buis).

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20:38
Vaak thermonstaatknop kapot als het in verleden wel gefunctioneerd heeft.
Ook al zou er lucht inzetten dan nog wordt wel een gedeelte warm, ook als er geen stijgbuis in zou zitten wordt alsnog een klein gedeelte wel warm.

Voet ventiel zaken is alleen iets aan de hand als er iets gewijzigd is in je traject, neem aan dat dat niet het geval is(radiator erbij etc).

[ Voor 45% gewijzigd door mr_evil08 op 02-04-2022 14:35 ]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

• Nick010
Het is inmiddels opgelost, het bleek toch het voet ventiel te zijn. Deze stond dicht.

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Nick010 schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 17:10:
Het is inmiddels opgelost, het bleek toch het voet ventiel te zijn. Deze stond dicht.
Ja, was wel een beetje de verwachting... Mooi dat het werkt

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Pagina: 1