9 karakters ident door HUB?!

Pagina: 1
Acties:

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
het volgende probleem heb ik niet zelf, maar een vriendin van me.. hopelijk heb ik dus genoeg informatie om uit te leggen wat er aan de hand is..

die vriendin van me had een kabelaansluiting via telenet (belgie) en daarmee uiteraard ook op irc.. sinds gisteren heeft een installateur een hub geplaatst, zodat ze met zowel haar eigen pc als die van haar ouders (waar ze oorspronkelijk mee op internet kon) kon internetten..

na deze installatie kan ze alles, behalve irc-en.. ze wordt verbinding geweigerd omdat ze een 9 karakter ident zou hebben, op beide pc's geprobeerd.. het rare is dat in mIRC de ident server aanstaat en het niet uitmaakt of ze nu 1 of 4 of hoeveel karakters dan ook invoert.. ze krijgt ook geen ident request te zien..

aangezien het op beide pc's is, ga ik ervan uit dat het niet een of ander raar programma op haar pc is dat antwoord geeft voordat mirc dit kan doen..

nu heeft ze gebeld met de installateur, die zegt dat het voor 99% zeker aan de HUB ligt, dat die karakters aan haar ident toe zou voegen?! daar heb ik dus nog nooit van gehoord! een hub is hartstikke dom, hoe kan die nu karakters aan haar ident toevoegen?!

iemand een idee wat het probleem is? mocht je meer info nodig hebben dan vraag maar raak, ik zal beantwoorden wat ik kan..

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Het is sowieso niet de hub. Of je hub moet stuk zijn dat ie het eea corrupt maakt, maar dan heb je in meer apps er last van.

Wordt er iets van NAT oid gebruikt?

• Questor
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 28-03-2024

Questor

Er staat iets op m'n voet

Op vrijdag 24 augustus 2001 10:23 schreef TripleM het volgende:
na deze installatie kan ze alles, behalve irc-en.. ze wordt verbinding geweigerd omdat ze een 9 karakter ident zou hebben, op beide pc's geprobeerd.. het rare is dat in mIRC de ident server aanstaat en het niet uitmaakt of ze nu 1 of 4 of hoeveel karakters dan ook invoert.. ze krijgt ook geen ident request te zien..
Lijkt me dat een andere ident-daemon dan antwoordt vóór de pc van je vriendin. Hoe ziet de ident-string eruit dan? Misschien kunnen we daar meer aan zien.

Hier stond een hele oude sig.

• TripleM
Op vrijdag 24 augustus 2001 10:45 schreef Questor het volgende:
Lijkt me dat een andere ident-daemon dan antwoordt vóór de pc van je vriendin. Hoe ziet de ident-string eruit dan? Misschien kunnen we daar meer aan zien.
da's het probleem, ik kom er niet achter wat dan wel haar ident string is.. hoe kan ik daarachter komen? via mirc krijgt ze niets te zien, er komt ook geen ident request binnen dus is daar geen ident af te lezen..

en idd, iets geeft er eerder antwoord waardoor de ident request niet bij mirc binnenkomt.. maar 'voor' haar pc zit alleen de hub, daarna het kabelmodem..

er is overigens geen software geinstalleerd door de meneer van telekabel, ik heb zelf namelijk hetzelfde probleem gehad toen ik Trillian uitprobeerde.. als ik dat aan had staan en mIRC wilde gebruiken kwam ik er ook niet op.. ik was trilluser@blabla.bla :)

• Questor
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 28-03-2024

Questor

Er staat iets op m'n voet

Op vrijdag 24 augustus 2001 10:55 schreef TripleM het volgende:
er is overigens geen software geinstalleerd door de meneer van telekabel, ik heb zelf namelijk hetzelfde probleem gehad toen ik Trillian uitprobeerde.. als ik dat aan had staan en mIRC wilde gebruiken kwam ik er ook niet op.. ik was trilluser@blabla.bla :)
Euhh.. dat is goed hoor.. Trillian geeft als ident af 'trilluser'. Maar wat heeft zij dan staan op IRC voor het @ ? dus te langestring@blabla.be
wat is de string?

Hier stond een hele oude sig.

• TripleM
Op vrijdag 24 augustus 2001 10:58 schreef Questor het volgende:

[..]

Euhh.. dat is goed hoor.. Trillian geeft als ident af 'trilluser'. Maar wat heeft zij dan staan op IRC voor het @ ? dus te langestring@blabla.be
wat is de string?
Euhh.. nee dat is niet goed, trilluser is 9 karakters en op sommige irc-servers staat een k-line op alles dat een ident van 9 karakters heeft, in verband met misbruik door sub7drones.. Daarom kon ik toen niet connecten met mIRC, ook al stond daar een ident van 7 letters (triplem)..

Ik kan dus, zoals je kunt lezen, niet zien wat haar string is, omdat ze niet kan connecten en geen ident request krijgt in haar mIRC.. Daarom zou ik graag weten hoe ik daar toch achter kan komen..

• TripleM
Op vrijdag 24 augustus 2001 11:51 schreef TripleM het volgende:
Ik kan dus, zoals je kunt lezen, niet zien wat haar string is,
Ik zie ineens dat dat heel fout klinkt als je het zo leest.. :P
Pagina: 1