Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roas
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23-08 13:52
Hoi allemaal,

Ik ben de trotse eigenaar van een optoma 146x en ik ben bezig met de installatie. En ik loop tegen een probleempje aan.

Het is namelijk de bedoeling dar de beamer geplaatst wordt op een plankje tegen de muur. Dit plankje zit zo'n 50 cm onder het plafond. De beamer aan het plafond bevestigen met een beugel is helaas geen optie.

Nu kan ik bij de optoma instellen dat deze aan het plafond "hangt", maar dat moet ik de beamer op de kop het plankje leggen. Een andere optie zie ik niet in de settings. Ik heb dus hulp nodig. Zijn er nog andere settings waarmee ik kan instellen dat de beamer op een plankje en heel hoog staat? Help!

[ Voor 9% gewijzigd door roas op 02-04-2022 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16:16
Je moet de optie 'table mount/ front' kiezen, verder hangt het ervan af in welke mate je de verticale lens shift kunt aanpassen, dit is per beamer/ merk anders.

Wanneer deze aanpassing niet toereikend is zul je voor een andere oplossing moeten kiezen, je kan dan eventueel de beamer ondersteboven aan de plank bevestigen of aan de muur hangen met een wall mout, bijv. zoiets.

Hou er verder rekening mee dat er voldoende ruimte zit tussen de muur en de beamer i.v.m. de air flow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Of je maakt een opstaand randje aan de voorkant van je plankje zodat de projector (beamer bestaat niet) niet van de plank af kan glijden. Daarna breng je de achterkant omhoog zodat die naar beneden gaat richten of onder de voorste pootjes iets zodat die omhoog gaat richten. Het is maar net welke kant het op moet.

Daarna even spelen met de trapeziuminstellingen zodat ook die goed staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roas
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23-08 13:52
Dank voor de tips! Ik ga dan toch een constructie verzinnen om de projector aan het plafond te monteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:01

OMD

Waarom is een wall mount niet mogelijk dan? Als je het niet aan het plafond kan bevestigen maar wel op een plank die je ook aan de muur moet bevestigen is dat toch een perfecte oplossing?

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X