Raspberry pi als camping WiFi

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• profox1977
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 17-04 07:24
Dag mede Tweakers,

Ik overweeg om een Pi aan te schaffen. Een 3 of een 4
Ik wil er denk ik een multimedia streamer van maken en een home assistent........maar allereerst een campingwifi.....ALS DAT KAN.

Als wij op vakantie gaan krijgen we vaak vouchers voor 1 of 2 apparaten om wifi te gebruiken. Ik gebruik momenteel mijn redmi mi 9t om de wifi te verdelen naar andere apparaten....we hebben vaak 5 apparaten/ telefoons e.d. mee dus 2 vouchers is te weinig en bijkopen erg duur vaak
Ik zou graag een Pi hiervoor inzetten. Ik weet echter niet of dit kan. Ik kan er niets concreets over vinden.

Dus de Pi verbinden met de campingwifi en dit wifikanaal weer verdelen ( versterken zal denk ik niet mogelijk zijn)

Heeft iemand ervaring hiermee of een advies waar eens verder in de forums te kijken?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiAnVaSa
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:26
Op de onderstaande site leggen ze het uit.
https://thepi.io/how-to-u...-a-wireless-access-point/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diehard889
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:25
Hangt er ook vanaf waar je op vakantie gaat, als het in Europa is kan je gewoon je telefoon data gebruiken.

Maar in verleden ook wel es mee gespeeld. heb wel es gespeeld met RaspAP https://raspap.com/

ik heb ook wel gespeeld met een 4G stick en een PI als wifi accespoint, dat ging eigenlijk best aardig.
https://github.com/bablokb/rpihotspot

In een pashokje gaan zitten en dan roepen dat het wc papier op is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:04

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Als je je Pi als wireless router wilt gebruiken, moet je er wel bij stil staan dat het net als een gewone computer 1 interface per richting nodig heeft. Dus de Pi moet dan 2 wireless kaarten hebben, eentje om met een SSID te verbinden die je wilt delen en een andere om een ander SSID te maken waarmee je de eerste kan delen.

Nou zijn er twee kanaal 'typen', 2.4 GHz en 5 GHz. Het zou kunnen dat je die apart kan gebruiken voor je doeleinden en dus maar effectief 1 interface nodig hebt, echter is dat volledig afhankelijk van de hardware en niet veel hardware kan dit. Want het moet zowel als AP mode als client mode kunnen draaien, tegelijk.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:48
Ik zou voor een paar tientjes gewoon een travel router kopen.
Hero of Time schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 16:06:
Als je je Pi als wireless router wilt gebruiken, moet je er wel bij stil staan dat het net als een gewone computer 1 interface per richting nodig heeft. Dus de Pi moet dan 2 wireless kaarten hebben, eentje om met een SSID te verbinden die je wilt delen en een andere om een ander SSID te maken waarmee je de eerste kan delen.

Nou zijn er twee kanaal 'typen', 2.4 GHz en 5 GHz. Het zou kunnen dat je die apart kan gebruiken voor je doeleinden en dus maar effectief 1 interface nodig hebt, echter is dat volledig afhankelijk van de hardware en niet veel hardware kan dit. Want het moet zowel als AP mode als client mode kunnen draaien, tegelijk.
Geen idee over de Pi WiFi chipset, maar redelijk wat hardware/drivers kan zonder problemen tegelijk client en access point zijn op verschillende SSIDs. De enige beperking is dan dat beide op het kanaal van de client werken, omdat ze de radio delen.