Laptop start soms slecht op

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL1987
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20-08 20:57
Vorige week toen ik mijn laptop opstartte bleef hij opeens langer hangen tijdens het laden van besturingssysteem, dan bedoel ik het moment dat je een mooie achtergrond ziet en in het midden zo'n rondje aan het draaien is, oftewel het moment vlak voordat het bureaublad in beeld komt.

Eenmaal het bureaublad in beeld duurde het ook lang voordat ik in de taakbalk alle icoontjes zag, iconen op bureaublad zelf zag ik wel al. Daarna zag ik dat ik geen internet had dus laptop nog eens opnieuw opgestart en toen was alles weer normaal en merkte ik niks meer. In logboek kon ik zo snel ook niks geks vinden.

Oke kan eens eenmaal gebeuren dacht ik, maar vandaag weer hetzelfde verhaal. Na een heropstart alles weer normaal.

Laptop is al 11 jaar oud, kan ik een of andere test uitvoeren om achter de oorzaak te komen ?

Ik draai Windows 10, Intel I5 Core processor, 8 GB geheugen, 256 GB SSD.

Smart status van SSD schijf is goed, ook de temperaturen van schijf, moederbord en videokaart zijn oke.
Naar mijn idee staan er geen gekke dingen in logboek, alleen dat systeem onverwachts is afgesloten maar dat is logisch.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:24

D4NG3R

kiwi

:)

Ik ervaar ditzelfde fenomeen nu enkele maanden op verscheidene systemen, van heel modern tot bijna 10 jaar oud. Op de gok genomen is dit een probleem met het OS en niet met jouw laptop.

[ Voor 5% gewijzigd door D4NG3R op 02-04-2022 11:32 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:32
Dat lijkt wel hetzelfde probleem als dit topic:
Win 10 - Onvolledige initialisatie bij eerste boot
The_Doman schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 10:04:
Ik herken dat ook wel, taakbalk/start menu wat soms niet goed wordt geladen of andere zaken.
Snel opstarten uitzetten?
How To Geek: Shutting Down Doesn’t Fully Shut Down Windows 10 (But Restarting Does)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:38

Yucon

*broem*

Ik heb het ook, op een asus ux325. De eerste keer was eergisteren en de tweede keer vandaag. Maar dan met windows 11..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL1987
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20-08 20:57
Meer mensen met dit probleem dus, ik heb dat ene topic ook doorgelezen.
Ik zal 'snel starten' ook eens uitschakelen, misschien helpt het.
Ook zei iemand in dat topic dat de wifi adapter ook een rol kan spelen, daar had ik wel een event log van in logboek de vorige keer, nu niet dus ik dacht dat zal het niet zijn.