Ik ben pas een maand of 2 begonnen maar er is al heel wat gesleuteld aan mijn setup. Ik zou mijn setup nog verder willen verbeteren en dacht dat het wel leuk is om je eigen setup te delen, dan kunnen we daarmee wellicht inspiratie op doen bij elkaar.
Ik heb een Prusa i3 MK3S+ printer, op een straattegel tegen vibraties. De spoelen hangen niet aan de printer zodat er niet te veel gewicht aan hangt, die heb ik op een buis van een kledingrek erachter/erboven geplaatst. Ik heb verder een TP-Link Tapo C200 camera gekocht. Verder heb ik wat doek opgehangen om zonlicht te weren. Het ziet er nu zo uit:
:strip_exif()/f/image/sWptBtJU0A9Jywu6rxLdwOMn.jpg?f=fotoalbum_large)
Er zit een plastic geval boven de spoelen zodat de volle spoelen geen last hebben van dat het filament eraf rolt (is me al 2 keer gebeurd).
Wat ik concreet nog wil verbeteren:
- Ik kan nu makkelijk tussen spoelen wisselen want ze hangen allemaal op een buis, maar de buitenste spoelen hangen te ver om dat netjes te geleiden, dus daar wil ik concreet nog iets voor verzinnen.
- Alles in een kast zodat het er netter uit ziet en er minder stof op valt.
- Vibratiedempende poten om ghosting te verminderen.
- Camera mount
- Belichting, ik denk in de vorm van een ledstrip.
Vooral op gebied van het ophangen van de spoelen ben ik nog in dubio, misschien toch verdelen over meerdere buizen. Iemand tips?
Ik heb een Prusa i3 MK3S+ printer, op een straattegel tegen vibraties. De spoelen hangen niet aan de printer zodat er niet te veel gewicht aan hangt, die heb ik op een buis van een kledingrek erachter/erboven geplaatst. Ik heb verder een TP-Link Tapo C200 camera gekocht. Verder heb ik wat doek opgehangen om zonlicht te weren. Het ziet er nu zo uit:
:strip_exif()/f/image/sWptBtJU0A9Jywu6rxLdwOMn.jpg?f=fotoalbum_large)
Er zit een plastic geval boven de spoelen zodat de volle spoelen geen last hebben van dat het filament eraf rolt (is me al 2 keer gebeurd).
Wat ik concreet nog wil verbeteren:
- Ik kan nu makkelijk tussen spoelen wisselen want ze hangen allemaal op een buis, maar de buitenste spoelen hangen te ver om dat netjes te geleiden, dus daar wil ik concreet nog iets voor verzinnen.
- Alles in een kast zodat het er netter uit ziet en er minder stof op valt.
- Vibratiedempende poten om ghosting te verminderen.
- Camera mount
- Belichting, ik denk in de vorm van een ledstrip.
Vooral op gebied van het ophangen van de spoelen ben ik nog in dubio, misschien toch verdelen over meerdere buizen. Iemand tips?
[ Voor 3% gewijzigd door A Lurker op 02-04-2022 11:28 ]