installatie van tomcat,ssh,apache en php + mysql

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Scorpion
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Scorpion

not to lame to read BitchX.doc

Topicstarter
heeft iemand hiervoor een goede site/documentatie? ik heb zo'n gevoel dat ik het niet allemaal even goed geinstalleerd heb, en wil alles langs lopen wat ik eventueel verkeerd gedaan kan hebben. ben er nu namelijk net achter dat mod_ssl weer eens moeilijk doet.

apache toolkit/box oid installeerde ook niet alles even lekker, en wil het dus handmatig doen.

Verwijderd

wat is tomcat eigelijk? kijk voor handmatige installatie-howto eens op devshed.com met hier de exacte url

Verwijderd

voor ssh apache php en mysql bestaat een howto (over hoe deze samen te installen zie www.linux.org)
tomcat heb ik nog nooit van gehoord.

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

http://jakarta.apache.org/tomcat/tomcat-3.2-doc/tomcat-apache-howto.html

tomcat is een soort van javaserver of hoe noem je zoiets :)

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

• Scorpion

Scorpion

Topicstarter
hmm sjah, weet nu wat het probleem is, ben het wachtwoord kwijt om de ssl-server te starten, en weet niet meer hoe ik hem er weg haal. heb mod_ssl al opnieuw geinstalleerd met apache, maar dit schijnt niet echt te lukken, omdat volgens mij het oude wachtwoord nog ergens staat...

tomcat is er om servlets te kunnen draaien (java serverside). dus als iemand me kan helpen met het ssl-gedeelte, dan graag!!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08 07:59

chem

Reist de wereld rond

[topic=211533/1/25]

heb toevallig net tomcat met java geinstalleerd. Kortste tut ooit staat daar.
en nu ook hier:
Op vrijdag 24 augustus 2001 11:23 schreef chem het volgende:
offtopic: hoe installeer ik tomcat op m'n linux bak:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
~$ su
~$ ftp ftp://ftp.java.sun.com/pub/j2sdk/1.3.1/f198267/j2sdk-1_3_1-linux-i386.bin
~$ wget http://jakarta.apache.org/builds/jakarta-tomcat/release/v3.2.3/bin/jakarta-tomcat-3.2.3.tar.gz
~$ chmod +x j2sdk-1_3_1-linux-i386.bin
~$ ./j2sdk-1_3_1-linux-i386.bin
~$ cd /jdk1.3.1/bin
~$ ./javac -classpath /home/user/jdk1.3.1/bin
~$ tar -xzvf jakarta-tomcat-3.2.3.tar.gz
~$ cd jakarta-tomcat-3.2.3/bin
~$ chmod +x *
~$ JAVA_HOME=/home/user/jdk1.3.1/
~$ export JAVA_HOME
~$ TOMCAT_HOME=/home/user/jakarta-tomcat-3.2.3/
~$ export TOMCAT_HOME
~$ ./startup.sh

alstu ;)
(slackware 7.1 trouwens)

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• Scorpion

Scorpion

Topicstarter
tomcat was al geinstalleerd :) thnx iig, moet em zo denk ik toch overnieuw installen :(

anyways, tomcat + ssl is weer een apart verhaal. en ik krijg ssl niet eens aan de praat. heb net een nieuwe certificaat geinstalleerd, server opnieuw opgestart met: "/usr/local/apache/bin/apachectl startssl", ga ik naar de webserver :80, gaat IE de file downloaden ipv te laten zien in de browser :(

Verwijderd

Werk je met RPM's? Dat is een ellende die ik liever oversla, zeker met zo'n uitgebreide configuratie.

Anyway, ikzelf zou de hele configuratie zelf compilen, dan heb je ook zelf in de hand wat er meegaat in Apache en wat niet. Download de laatste sources van de onderdelen die je wilt gebruiken en RTFM.

Van Tomcat ZELF wil je overigens de sources niet downloaden, pak gewoon de binairy versie (de jar-distro werkt prima onder Windows, Linux en FreeBSD); voor de opvolger van mod_jserv (koppeling tussen Apache en de oude JServ servlet engine) genaamd mod_jk moet je WEL even de sources downloaden van tomcat...Niet erg handig. mod_jk is een Apache module speciaal gemaakt voor de tomcat servlet engine en gebaseerd op het nieuwere, veel snellere AJP v1.3

Tip: compile Apache o.a. met --enable-rule=SHARED_CORE en
--enable-module=so

Hiermee compile je Apache met Dynamic Shared Object (DSO) support en is Apache zelf ook een DSO. Hiermee kun je in de toekomst altijd andere modules toevoegen aan Apache zonder dat je deze zelf opnieuw hoeft te compilen.

Als je het wachtwoord niet meer weet van het certificaat dat jezelf geïnstalleerd hebt, draai je gewoon "make certificate" opnieuw in de mod-ssl-<versie>/ directory en je kunt een nieuw certificaat aanmaken. Als je toch geen Certificate Authority gaat gebruiken, kun je beter een "Snake Oil" certificaat aanmaken, daarbij hoef je geen passphrase op te geven - je kunt wel je eigen gegevens invoeren - zodat het starten van Apache met SSL automatisch kan verlopen.

Ik draai zonder problemen Apache 1.3.19 met mod_ssl, mod_perl, mod_jk (tomcat-3.2.1) en PHP4 op FreeBSD-4.2R

./configure is the flexible way to go...
Pagina: 1