Tweede internet abonnement aansluiten in meterkast

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyradeb
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 13-04-2022
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A3_3Ki50IQvS2UYl-Zerg3jfHQ0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bM8LF5VGzzlEdyLTVc4E25Ig.jpg?f=fotoalbum_large

Hallo,

Ik heb een vraag over deze situatie in de meterkast waar ik zelf niet uit kom. Dit is een gedeelde meterkast met de buurman beneden. De kabel links in het witte kastje gaat zijn appartement in en daarop zit de modem aangesloten, werkt goed. De kabel rechts lijkt naar ons appartement te leiden, maar het is zo'n wirwar aan kabels dat dit lastig met zekerheid te zeggen is. Bij navraag bij verschillende providers is duidelijk geworden dat voor ons adres geen lijn beschikbaar is en wij dus geen internet kunnen aanvragen. Heeft iemand hier misschien kijk op en heeft een idee hoe wij dit kunnen oplossen? De vorige bewoners van ons appartement hebben wel altijd een aparte internetverbinding gehad, het zou in theorie dus naar mijn idee mogelijk moeten zijn.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen, alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peize9
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20:49
Kans is dat die een Ziggo abbo gehad hebben.

Daarbij is dit trouwens een slechte aansluiting. Elk huis hoort zo'n ding te hebben. Dit soort goedkope oplossingen om 2 appartementen samen te binden zorgen vaak voor problemen. Bij VDSL moet je modem met een kabel van minder dan 2 meter verbonden zijn met het ISRA punt. Anders gaat je provider vaak ook niet helpen tijdens problemen want dan is er een grote kans dat de kabel(lengte) het probleem is.

[ Voor 82% gewijzigd door peize9 op 02-04-2022 09:18 ]

Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying. ― Arthur C. Clarke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyradeb
@peize9 Bedankt voor uw reactie. Wat is het verschil met een Ziggo abonnement? Zou dat voor mij dan ook een oplossing zijn? Voor zover ik van KPN begreep is er laswerk van minimaal €300 nodig, oei.

De twee appartementen zijn ooit een groot woonhuis geweest, wat inderdaad nogal belabberd is gescheiden. Als ik mijn thermostaat laag zet, krijgt mijn buurman het koud...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peize9
Kyradeb schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 09:25:
@peize9 Bedankt voor uw reactie. Wat is het verschil met een Ziggo abonnement? Zou dat voor mij dan ook een oplossing zijn? Voor zover ik van KPN begreep is er laswerk van minimaal €300 nodig, oei.

De twee appartementen zijn ooit een groot woonhuis geweest, wat inderdaad nogal belabberd is gescheiden. Als ik mijn thermostaat laag zet, krijgt mijn buurman het koud...
Ziggo heeft een ander netwerk en dus een andere aansluiting. Ik zal ze gewoon even bellen om te kijken naar de opties.

Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying. ― Arthur C. Clarke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyradeb
@peize9 net even contact met Ziggo gehad, zij geven aan helaas ook niet te kunnen leveren omdat er geen aansluitpunt in mijn woning aanwezig is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrainCrash
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:36
Kyradeb schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 09:25:
@peize9
Als ik mijn thermostaat laag zet, krijgt mijn buurman het koud...
Right…. Dus jij betaalt voor het gasverbruik van je buren? (of andersom?).
Blijkbaar ben je namelijk via jouw CV installatie de woonruimtes van de buren aan het verwarmen… 8)7

Dat kost je dan in deze tijd wel heel wat meer dan die eenmalige 300 euro voor KPN werkzaamheden….

-They say the User lives outside the Net, and inputs games for pleasure.... No one knows for sure... but I intend to find out!! .... REBOOT!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyradeb
@BrainCrash Nee, dat gelukkig niet. Oplossing van de huurbaas was om ons beide huur incl gas/elektra te laten betalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peize9
Kyradeb schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 09:42:
@BrainCrash Nee, dat gelukkig niet. Oplossing van de huurbaas was om ons beide huur incl gas/elektra te laten betalen.
Dit is dan ook een probleem van je huurbaas. Zeg dat de aansluiting niet is zoals het moet en dat hij het moet aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrainCrash
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:36
Kyradeb schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 09:36:
@peize9 net even contact met Ziggo gehad, zij geven aan helaas ook niet te kunnen leveren omdat er geen aansluitpunt in mijn woning aanwezig is
Op jouw adres misschien niet, maar dan gok ik dat jij het “nieuwe” adres hebt wat na de woningsplitsing ontstaan is. (met huisnummer toevoeging bijv.)
Het kan prima dat er wel een Ziggo aansluiting aanwezig is op het adres van de oorspronkelijke hoofdwoning, oftewel, bij de onderbuurman… Heb je dat ook gechecked bij Ziggo?
Als dat het geval is, en de buurman heeft die aansluiting niet in gebruik (gebruikt immers KPN), dan zou je die aansluiting door kunnen trekken naar jouw meterkast en die kunnen gaan gebruiken.

(of je moet ergens ver in het buitengebied wonen, dan is de kans heel groot dat er zowiezo geen Ziggo kabel ligt)

-They say the User lives outside the Net, and inputs games for pleasure.... No one knows for sure... but I intend to find out!! .... REBOOT!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:22

Tazzios

..

Kijk anders even op wozloket of de woningen wel daadwerkelijk zijn gescheiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyradeb
De woningen zijn in het kadaster inderdaad wel officieel gescheiden in 1a en 1b, maar we hebben een gezamenlijke meterkast en cv. Er is hier in de woning inderdaad wel een kabelaansluiting aanwezig, die doorgetrokken lijkt vanaf beneden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyradeb
Ik ga nog even verder navraag doen bij Ziggo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t mac
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19:16
Als het abo van de vorige bewoner nog actief is zit het ISRA ‘vol’ en kun je dus geen andere verbinding aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyradeb
@t mac dit is denk ik niet het geval, bij alle providers wordt aangegeven dat 1a bezet is (dat klopt, dat is benedenbuurman), maar dat op 1b geen actieve lijn is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent7
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-12-2024
Overleg met de verhuurder, die 300 investeren geven een zekere waarde dus die kosten zou hij maar zo op zich kunnen willen nemen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kyradeb
@Silent7 ik heb hierover inderdaad al contact met de verhuurder gehad, maar nu ik er zelf een beetje onderzoek naar doe lijkt het me met dit werk nog niet opgelost te zijn.

In ieder geval bedankt voor het meedenken, ik had stiekeme hoop dat het via een omweg op een gemakkelijke manier op te lossen zou zijn, maar dit lijkt toch helaas niet het geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-10 21:10
Het is lastig te zeggen, als de aangesloten bekabeling ooit gebruikt is geweest voor iets, dan zou het prima kunnen dat het isra 2 aderparen ingelast heeft en zou je dus zeker een eigen verbinding moeten kunnen bestellen. Op basis van postcode en huisnummer zou er misschien een en ander uit te zoeken zijn, want de kans is enorm groot dat de KPN administratie niet is aangepast na de woningsplitsing. Je mag het eventueel sturen, dan kijk ik even of ik wat kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyradeb
@Hugo__Boss dankje, ik heb je een bericht gestuurd
Pagina: 1