Randisolatie in de natte ruimte

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• tcw82
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 22-12 16:25
Mijn vraag:
In de badkamer komt een nieuwe cement dekvloer, inclusief vloerverwarming. Er wordt een band rondom tegen de muur geplaatst (randisolatie). De ruimte is 2.3x3.2 groot. Er komt een i-drain compact gootje tegen de wand. De goot ligt in een soort nis.

Maar, moet/mag de randisolatie ook door de natte ruimte?
Isolatieband dan tussen gootje en muur of voor de goot langs?
Kimband is natuurlijk ook van de partij, maar moet/mag dit dan eerst op de muur onder het zandcement? Of juist pas OP de cement vloert? De randisolatie en het kimband bijten die elkaar nog?

Of, is gezien de kleine afmeting van de ruimte de isolatie band niet nodig? (Ik begin me dit af te vragen omdat we in de woonkamer (7*13m) vloerverwarming hebben laten infrezen in de bestaande vloer en daar is voor zo ver ik weet geen randisolatie toegepast. (Ben het niet tegen gekomen ??) )

🤔

Alle reacties

• tcw82
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 22-12 16:25
Ik denk dat de vraag gewoon slecht geformuleerd was.
Echter, angezien de drain inmiddels in het zandcement is gezet en de randisolatie daarvoor geplaatst moest worden, heb ik de randisolatie ook in de natte ruimte geplaatst maar wel rekening houdend met de mogelijkheid om alles na het zandcement nog eens te kunnen afwerken met de kimpasta en kimband.