Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vooral foto en (een beetje, niet professioneel) video bewerking, VMs draaien, programmeren en (heel) af en toe een game. Gaming is the minst hoge prio, maar aan de andere kant wil ik wel elke huidige game minimaal op 1080 soepel kunnen draaien.
Hoogste prio is dat ik met het nieuwe systeem minimaal 7 jaar vooruit kan. Mijn huidige systeem is nu bijna 8 jaar oud.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Max 2000
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles. Ik heb bijna alles al gevonden (zie link) behalve de behuizing. Ik zoek een behuizing die niet te groot is, een strak en zakelijk uiterlijk heeft (dus geen RGB / raam) en USB, USB-C en SD kaart aansluitingen aan de bovenkant heeft.
Verder twijfel ik aan de combinaties, of alles goed samen zal werken.
Ook twijfel ik een beetje aan de videokaart. Hier wil ik zeker niet teveel aan uitgeven aangezien ik hem meestal toch niet gebruik. Ik heb voor deze gekozen ook vanwege de 12 GB videogeheugen en maar twee fans vanwege geluidsproductie en grootte.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel en Nvidia. Misschien niet rationeel, maar heb ik altijd gehad en ben er tevreden mee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Neen
Wat verwacht je van ons?[i]
Vooral foto en (een beetje, niet professioneel) video bewerking, VMs draaien, programmeren en (heel) af en toe een game. Gaming is the minst hoge prio, maar aan de andere kant wil ik wel elke huidige game minimaal op 1080 soepel kunnen draaien.
Hoogste prio is dat ik met het nieuwe systeem minimaal 7 jaar vooruit kan. Mijn huidige systeem is nu bijna 8 jaar oud.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Max 2000
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles. Ik heb bijna alles al gevonden (zie link) behalve de behuizing. Ik zoek een behuizing die niet te groot is, een strak en zakelijk uiterlijk heeft (dus geen RGB / raam) en USB, USB-C en SD kaart aansluitingen aan de bovenkant heeft.
Verder twijfel ik aan de combinaties, of alles goed samen zal werken.
Ook twijfel ik een beetje aan de videokaart. Hier wil ik zeker niet teveel aan uitgeven aangezien ik hem meestal toch niet gebruik. Ik heb voor deze gekozen ook vanwege de 12 GB videogeheugen en maar twee fans vanwege geluidsproductie en grootte.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | Intel Core i7-12700 Boxed | € 371,- | € 371,- |
1 | Moederborden | ASUS Prime B660M-A D4 | € 134,90 | € 134,90 |
1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 3060 GAMING X 12G | € 549,- | € 549,- |
1 | Processorkoeling | Noctua NH-U14S | € 69,90 | € 69,90 |
1 | Geheugen intern | Kingston Fury Renegade KF436C16RB1K2/32 | € 169,90 | € 169,90 |
1 | Voedingen | Corsair RM850x (2021) Zwart | € 138,05 | € 138,05 |
1 | Solid state drives | Samsung 980 Pro (zonder heatsink) 1TB | € 134,90 | € 134,90 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.567,65 |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel en Nvidia. Misschien niet rationeel, maar heb ik altijd gehad en ben er tevreden mee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
- Zo stil mogelijk
- Zo klein mogelijk (niet veel mogelijk vanwege de videokaart denk ik)
- 7 jaar vooruit kunnen
- Geen RGB / gamer looks
Neen
Wat verwacht je van ons?[i]
- Een review van wat ik heb samengesteld. Met name de videokaart. Is dit goed genoeg voor wat ik wil? Is de SSD snel genoeg (ik wil eigenlijk gewoon de snelste SSD die er bestaat)
- Is nu een goed moment om te kopen of kan ik beter wachten tot eind van het jaar?
- Hebben jullie tips voor een behuizing met USB / USB-C / SD kaart aansluitingen aan de bovenkant van de kast?
[ Voor 35% gewijzigd door HoroHoro op 02-04-2022 07:26 ]