Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• estenm
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 02-08-2023
Beste,

komende week start de verbouwing van mijn tuin met aanleg van zwembad. Nu zou ik dit graag willen vastleggen, ik weet alleen niet wat ik hiervoor nodig heb. Hoe kan ik uren opnemen en data opslaan. Iemand een tip?

Grts,
Marcel

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eLScha
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Wat is je doel? Elk detail vastleggen of een leuke video van het hele proces?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-05 14:26

DirtyBird

Praktiserend denker

Bedoel je een time lapse vanuit een vast punt? Dan kun je in principe elke actioncam met een mogelijkheid tot directe stroom gebruiken.

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• estenm
Doel is het hele proces vastleggen vanaf een vast punt...bijvoorbeeld vanaf de dakkapel filmen....

Die acrioncam, die legt makkelijk 8u werk van een dag vast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrainCrash
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:26
Je maakt (zoals gezegd) dan gebruik van de timelapse functie van zo’n actioncam. Die neemt dan bijvoorbeeld automatisch elke twee seconden één foto, en gebruikt dat als één videoframe.
De camera plakt al die videoframes achter elkaar als een doorlopend filmpje, waardoor je een video krijgt met een 50x versneld afgespeeld beeld (in dit voorbeeld).
De enige vereiste is dan dat de stroomvoorziening het lang genoeg uithoudt, vandaar de opmerking van het gebruik van directe stroom.

In mijn voorbeeld levert 8u werk je dan een filmpje op van ca. 10min, (met 25fps van het resultaat) maar je kunt het instellen zoals je wilt natuurlijk.

-They say the User lives outside the Net, and inputs games for pleasure.... No one knows for sure... but I intend to find out!! .... REBOOT!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• estenm
Wow, top. Een go-pro beste optie? Of andere goedkopere alternatieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daam
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-05 21:19
Het merk Brinno maakt camera’s die specifiek gemaakt zijn voor wat jij zoekt: een timelapse-camera in een waterdichte behuizing die eens in de zoveel tijd een opname maakt. Een actioncam lijkt me minder geschikt. De interval is in te stellen tussen opnames, alsook dat de camera bijvoorbeeld alleen actief is tussen 9:00 en 17:00 zodat je alleen aan het opnemen bent als er daadwerkelijk wat gebeurt op de bouwplaats.

Laatste keer dat ik deze camera’s gebruikt heb was de beeldkwaliteit zo-zo, maar dat kan door de jaren heen wellicht verbeterd zijn.

Linkje

|  MacBook Pro | PC Acer Aspire M5810 | Foto Canon 60D, 50mm f/1.8, 18-135mm f/3.5, 28-200mm f/3.5, Rig |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cverkooyen
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:15
Heb je ook toestemming van de uitvoerenden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Nog sterker vanuit het arbeidsrecht zijn camera's op het werk die continu opnames maken zonder uitdrukkelijke melding niet toegestaan. De werkgever moet het in de arbeidsovereenkomst hebben staan.
Echter als de afstand groot genoeg en het doel slechts het vastleggen van het proces is dan is het geen probleem. Echter als er een iemand bij wijze van spreken de hele dag ligt te slapen mag je er niets mee doen.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Heb je niet een oude telefoon ofzo? Als je die aan een oplader hangt bij het raam met een timelapse app dan heb je een gratis oplossing, en het beeld van een telefooncamera is wel een stukje beter dan de meeste action cams. Voordeel van een gopro is het snel kunnen wisselen van licht (dus als je door het bos fietst waar het soms ineens heel donker kan zijn) en stabiliseren van de beelden, maar de beeldkwaliteit is niet geweldig.

Verder zoals al gezegd heb je wettelijk gezien toestemming nodig, maar als het echt puur voor eigen gebruik is dan lijkt het mij een kwestie van niks vragen en niks zeggen. Als het een foto iedere 1-5 minuten is dan is dat ook al heel wat anders dan een continu filmpje waarop je iedere beweging van iedere persoon kan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:41
@estenm: Leuk dat je enthousiast bent om opnames te maken, maar hier op Tweakers verwachten we wel iets meer eigen inzet dan 'ik wil dit, hoe doe ik dat?'. Wat heb je zelf al gezocht en gevonden, en waarom voldoet wat je met wat geGoogle vindt niet?

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• estenm
cverkooyen schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 12:46:
Heb je ook toestemming van de uitvoerenden?
Thanks, niet aan gedacht en zal het zeker eerst voorleggen alvorens ik het ga vastleggen!
Pagina: 1