Kier tussen stelkozijn en binnenmuur aanbouw

Pagina: 1
Acties:

• pietjepo
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-04-2022
Zie foto.
Dit betreft een muur en deurkozijn voor onze nieuw te realiseren aanbouw/bijkeuken.
Onze aannemer heeft een stelkozijn gemaakt voor de kunststof kozijnen, en vervolgens een 12cm dikke binnenmuur gemetseld
In eerste instantie had hij het kozijn en muren gesteld en rekening gehouden met een 10cm dikke binnenmuur (hij had niet goed naar de tekening gekeken en ik blijkbaar niet goed naar de offerte).
Nu lijkt het erop dat hij de 12 cm heeft gemetseld en het kozijn heeft laten staan waardoor er een grote kier tussen stelkozijn en binnenmuur is ontstaan. Hij zegt dat dit geen kwaad kan maar ik ben er niet gerust op (met mijn beperkte bouwkennis). Wellicht slechte isolatie, straks een minder mooie afwerking etc.
Kan een grote opening kwaad of is dit straks makkelijk recht te trekken?

Later zullen in het stelkozijn kunststof kozijnen worden geplaatst met triple glas. De buitengevel zal bestaan uit houten gevelbekleding. Tussen gevelbekleding en poriso stenen komt isolatie en regelwerk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GTNWh8WTgY-uG2Gj1KIzyNz73zA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UplQAS1wukXUPb5kzK0X6dSa.jpg?f=fotoalbum_large