Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Somgo
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 10-05 18:19
Ik heb sinds ca. 6 weken de Oppo Find X3 Pro. De laatste 4 a 5 dagen loop mijn batterij zeer snel leeg, soms 10% in het uur zonder dat ik er wat mee doe! Dit lijkt mij niet normaal te zijn. Ik zoek graag hulp van ander Find X3 Pro gebruikers om duidelijk te krijgen waar dit probleem opeens vandaan komt.
...

Relevante software en hardware die ik gebruik: android 12 en de standaard sortware van de Oppo Find X3 Pro
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb: ik heb de energiebesparende modus standaard aan staan. Zo ongeveer alle apps de ik gebruik heb ik ingesteld dat ze geoptimaliseerd moeten worden. Al vaak een hard reset (reboot) uitgevoerd. Scherm helderheid staat zeer laag. Ook gezocht om cache partitie te clearen, maar kan ik niiet vinden. Intenet geeft wel een procedure aan maar enige opties die ik op de telefoon zie zijn WIPE DATA en REBOOT.

Zijn er nog meer gebruikers die dezelfde ervaring hebben en hiervoor een oplossing hebben gevonden om het batterij gebruik tot normale proporties te beperken?
Hartelijk dank voor uw medenken en advies m.b.t instellingen die ik mogelijk over het hoofd zie.
...

Beste antwoord (via rens-br op 24-01-2024 22:42)

• RobbieDB
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 19-10-2023
OPGELOST

Uiteindelijk een nieuwe SIM kaart geplaatst opgelost. Blijkbaar had de oude SIM kaart veel moeite (slurpte energie) om 5G e.d. voor elkaar te boksen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rr7r
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-05 08:57
nvm

[ Voor 104% gewijzigd door rr7r op 01-04-2022 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brema
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 16-01-2024
Hier sinds een paar weken hetzelfde probleem. Ook nog geen oplossing kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:11
Heb je gekeken hoeveel energie verbruik is per app? Vaak kan je daar al zien welke app de energie slurper is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDB
Oud Topic maar hier t zelfde probleem. Daar er geen antwoorden/oplossingen zijn gegeven probeer ik t nog een keer

Oppo find X3 pro sinds 6 maanden in bezit. Zeer tevreden! 5 weken geleden loopt batterij ineens leeg binnen paar uur. Ik alle logische stappen volgen om dit tegen te gaan. Geen resultaat. Lijkt een soft ware probleem. Telefoon laten checken via Belsimpel. (Goede en duidelijke service overigens). Binnen 5 dagen tel terug met nieuwe accu. Helaas niets veranderd aan mijn probleem. Accu onveranderd snel leeg.
Ik kloon al mijn software 1 op 1 naar een ouder Oppo toestel (wel Android 13.1) Deze telefoon geen probleem met accu. Mmm.

Na overleg opnieuw opgestuurd naar Dynafix.
Reparatie duurt deze maal iets langer. Daar ik een paar weken naar Thailand ga vraag ik naar de voortgang reparatie. #Belsimpel stelt direct voor een compleet nieuw toestel te sturen. Ik natuurlijk akkoord. 🤙 zeer fijne service!

Ik al mijn bestaande data erop en op vakantie. Toestel doet t 36uur op 1 lading. Thaise sim erin top.

Ik kom gisteren thuis. Ga weer op NL netwerk.
Thuis op Wifi. Toestel 100% vol naast mn bed. 6,5uur later nog 9% ... 😐

Heeft iemand voor deze onverklaarbare problemen een oplossing/uitleg.
Wordt er moedeloos van. Ik moet nu mn Oppo weer 3x overdag opladen om bereikbaar te zijn.

Alvast bedankt voor een reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDB
Kleine aanvulling op bovenstaande;

Soft reset, hard reset, alles opnieuw geïnstalleerd, terug naar fabrieksinstellingen, laatste Update Android (ook weer terug gezet naar oudere Android). Groot verbruikers geëlimineerd, besparingen. Wifi langere tijd uit, mobiele data aan/uit. Niks helpt.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• RobbieDB
OPGELOST

Uiteindelijk een nieuwe SIM kaart geplaatst opgelost. Blijkbaar had de oude SIM kaart veel moeite (slurpte energie) om 5G e.d. voor elkaar te boksen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chico79
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 28-01-2024
Dank je wel voor de tip. Voor mij ook de oplossing! Batterij van mijn nieuwe Oppo find x5 pro liep leeg. 3x opladen per dag. Snapte er niets van. Alles geprobeerd. Alle instellingen, apps die batterij vreten uitgeschakeld. Bluetooth uit enz... Na dit bericht gelezen te hebben een nieuwe simkaart aangevraagd bij kpn. Een E-sim. Na installatie..... Boem bijna 2 dagen op 1 lading! Dus voor diegenen met hetzelfde probleem probeer dit eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaTiNo156
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-05 21:38
Chico79 schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 20:51:
Dank je wel voor de tip. Voor mij ook de oplossing! Batterij van mijn nieuwe Oppo find x5 pro liep leeg. 3x opladen per dag. Snapte er niets van. Alles geprobeerd. Alle instellingen, apps die batterij vreten uitgeschakeld. Bluetooth uit enz... Na dit bericht gelezen te hebben een nieuwe simkaart aangevraagd bij kpn. Een E-sim. Na installatie..... Boem bijna 2 dagen op 1 lading! Dus voor diegenen met hetzelfde probleem probeer dit eens.
Liep die dan ook zo snel leeg op het moment dat je wifi aan had staan thuis?
Pagina: 1