Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M_TB
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 10-07-2024
Op 29 april 2021 heb ik oortjes besteld (Soundcore Liberty Air 2). Deze hadden gelijk al een probleem, er was altijd een ruis. Dit was een bekend probleem, dus ik heb ze op 05-03 terug gestuurd voor garantie. Een paar dagen later hebben ze deze vervangen.

Op 22 februari heb ik ze weer terug gestuurd (23 februari hebben ze het ontvangen) om een ander probleem, het linker oortje had geen geluid meer. De webshop heeft het meteen gestuurd naar de fabrikant. Op 17 maart heb ik een mail gestuurd of er al iets bekend over is, en ze hebben gezegd dat ze verwachten in de week van 28 maart meer informatie zouden krijgen, wat niet het geval was, dus vandaag weer een mailtje gestuurd. Hun reactie is dat ze nog niks hebben gehoord van de fabrikant.

Heb even wat op het internet gezocht en zie dat dit in een redelijke tijd opgelost moet worden. Zelf vind ik dat 6 weken best lang is, vooral aangezien dit soort producten meestal vervangen worden. Hoe lang zou ik nog moeten wachten? Is er nog iets anders wat ik zou kunnen doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TomsDiner
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 18-07 23:44
Garantie duurt lang? Da's goed! Liefst jaren! Meestal gaan zaken namelijk enkele dagen na het verstrijken van de garantie opeens stuk! ;)

Reparatie duurt lang? Da's minder.

Had je dit al gelezen?
De vervanging of reparatie moet binnen een redelijke termijn en zonder teveel overlast. Als de reparatie bijvoorbeeld langer duurt dan 3 weken dan kun je leenapparatuur vragen. Lukt het de verkoper niet om te repareren of te vervangen binnen een redelijke tijd, dan kun je de koop ontbinden en je geld terugvragen. Wil je het product houden, dan kun je ook een beroep doen op prijsvermindering. De verkoper moet vervolgens een deel van het aankoopbedrag teruggeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copablanca
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 05-02 13:21
Soundcore is van Anker. En deze heeft buiten distributiecentra's geen echt hoofdkantoor in europa (met een magazijn).

Ik zou iets harder pushen om een omruiling. (Volgens mij is dat ook de standaard procedure)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M_TB
TomsDiner schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 23:13:
Garantie duurt lang? Da's goed! Liefst jaren! Meestal gaan zaken namelijk enkele dagen na het verstrijken van de garantie opeens stuk! ;)

Reparatie duurt lang? Da's minder.

Had je dit al gelezen?

[...]
Ik heb geen leen oortjes nodig, heb zelf nog iets oudere oortjes die ik nu gebruik tot ik deze weer terug heb.
copablanca schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 11:33:
Soundcore is van Anker. En deze heeft buiten distributiecentra's geen echt hoofdkantoor in europa (met een magazijn).

Ik zou iets harder pushen om een omruiling. (Volgens mij is dat ook de standaard procedure)
Ik ga dit proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M_TB
copablanca schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 11:33:

Heb net een reactie gekregen. Ze zeggen dat ze wegens hygiëne redenen via de fabrikant doen en dat ze hier op wachten. Ik denk zelf niet dat hij daar is, omdat Anker meestal binnen een paar dagen nieuwe stuurt en verzending duurt echt geen 6 weken (3 weken heen 3 weken terug). Wat moet ik hiermee doen, gewoon nog even wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:02
https://www.juridischloke...dbrief-ingebrekestelling/

Een redelijke termijn is meestal 2 weken.

Dus gewoon duidelijk en kort en zakelijk reageren. Zodat de ondernemer weet wat jij verwacht van hem. Na 6 weken mag er inderdaad wel wat schot in de zaak zitten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• M_TB
loki504 schreef op maandag 4 april 2022 @ 17:41:
https://www.juridischloke...dbrief-ingebrekestelling/

Een redelijke termijn is meestal 2 weken.

Dus gewoon duidelijk en kort en zakelijk reageren. Zodat de ondernemer weet wat jij verwacht van hem. Na 6 weken mag er inderdaad wel wat schot in de zaak zitten.
Ik heb net een mail gestuurd dat ik tot vrijdag wacht. Ook heb ik er in gezet dat mocht het voor vrijdag niet opgelost worden door de fabrikant dat ik mijn geld terug wil, vervangende oortjes of een gelijkwaardig alternatief. Ben benieuwd wat ze morgen gaan zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Je hebt alleen te maken met de verkoper/webshop, niet met de fabrikant als deze zelf geen verkoper is.
Heb net zelf een garantiegeval gehad met een koptelefoon, en dat is binnen 3 weken naar wens opgelost.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M_TB
Heb net een mail gekregen dat ze een vervangend product hebben besteld, dus ik ga er vanuit dat het nu is opgelost ;)

[ Voor 12% gewijzigd door M_TB op 05-04-2022 12:05 ]

Pagina: 1