Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glider5
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 17-04 16:13
Hi allemaal,

Binnenkort verhuizen we. In deze woning zal de zolder worden opgedeeld, dus van 1 grote ruimte naar een overloop, werkkamer en grote logeer/slaapkamer. Zie ook deze 'prachtige' schets ;) Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Yehh2Ca2RVfNTEbGK-xme9dmkJg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hCcXz4niaOgCAlNeytvLODom.jpg?f=fotoalbum_large
Nu is er in de grote ruimte (en ook in de overloop bij de CV) al een radiator aanwezig die die ruimte indien nodig kan (bij-)verwarmen. Maar nog niet op de plek waar de werkkamer moet komen. De eerste verdieping behoud radiatoren, de benedenverdieping krijgt vloerverwarming. Er is een cv ketel, er komen zonnepanelen. Wat is de beste manier om deze kamer efficient te verwarmen als ik er zit te werken zonder dat de cv ketel aan moet slaan (thermostaat hangt in de woonkamer): airco, elektrische kachel, een nieuwe radiator op het cv systeem of toch iets anders?

Hopelijk hebben jullie de gouden tip voor ons! O-)

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gebruiker
  • Registratie: Januari 2022
  • Niet online
Ik zou er een airco ophangen, dan kun je er ook in de zomer fatsoenlijk werken. Ligt aan je budget.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-06 12:32

AMDFreak

Intel is zo..

Wat Gebruiker zegt.. Airco..

Ik heb sinds begin dit jaar een airco op zolder hangen, had het veel eerder moeten doen! De buiten-unit staat op het dak van m'n dakkapel.

Lekker goedkoop verwarmen en in de zomer lekker koelen, voordeel is, dat je koude lucht het huis in blaast, waardoor je de warmte minder kans geeft om in je muren te trekken :)
Voorheen had ik een elektrische kachel, die lekker 20kwh per dag aan het verstoken was.. m'n airco komt niet verder dan 4kwh per dag..

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35