iPhone denkt dat verbonden device een audio device is

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mati1983
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 16-03 13:26
Beste,

Ik heb mijn toilet laten verbouwen, incl een bluetooth ledstrip.
Helemaal mooi en werkt an sich prima.

De ledstrips zijn van Schlüter-Systems en de bijhorende controller ook.
Op zich werkt dat prima op mijn iPhone SE 2nd gen met de bijhorende app, maar mijn iPhone denkt dat het een audio device is. Wanneer verbonden, zie ik boven naast de tijd ook een icoontje van een headset.

Dit betekent in de praktijk dat ik geen geluid heb op mijn iphone thuis, wanneer Bluetooth aanstaat en verbonden is met de led controller.

Bij de eigenschappen van het apparaat onder de bluetooth instellingen op mijn iphone kan ik aangeven wat voor bluetooth apparaat het is. Daar zie ik meerdere audiodevices staan(autostereo, koptelefoon, gehoorapparaat,luidspreker, ander), maar geen biedt de oplossing.

Hoe vertel ik mijn iPhone dat dit geen audio device is? :?

Dank alvast!

Beste antwoord (via mati1983 op 06-04-2022 13:47)

• Aiii
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online

Aiii

何これ

Maar waarom moet je iPhone 24/7 met BT verbonden zijn met je ledstrip? Ik begrijp dat je dat vast eenmalig moet doen om met een App iets in te regelen maar nadat je dat gedaan hebt kun je de bluetooth koppeling toch gewoon verwijderen?

Alle reacties

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:52
Waarom het probleem bij de iPhone leggen? Ik zou zeggen neem contact op de met leverancier van die verlichting en vraag daar waarom dat ding herkend wordt als audio device

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mati1983
Ik leg nergens een probleem, maar ik zoek een oplossing. Er ligt allang een mailtje bij de leverancier, maar die reageren niet bijster snel. Aan die ledcontroller valt verder weinig in te stellen, aan de iPhone wellicht wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorikc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-05 22:18
Je kunt op je iPhone wel kiezen om de audio niet naar een aangesloten BT audio apparaat te sturen, maar elke keer dat er een nieuwe verbinding gemaakt wordt, zal ie toch weer naar het BT audio apparaat te schakelen. Ik geloof niet dat je dit kunt instellen.

Je zou hoogstens een Automation kunnen maken om bij verbinding je audio bestemming weer naar een ander apparaat in te stellen, maar dat lijkt me een onhandige workaround.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Aiii
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online

Aiii

何これ

Maar waarom moet je iPhone 24/7 met BT verbonden zijn met je ledstrip? Ik begrijp dat je dat vast eenmalig moet doen om met een App iets in te regelen maar nadat je dat gedaan hebt kun je de bluetooth koppeling toch gewoon verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mati1983
Nee zeker niet 24/7, maar wel om uit of aan te zetten.
Momenteel verbreek ik inderdaad de verbinding en bouw ik hem weer op wanneer dat nodig is.
Dat werkt, maar is vrij omslachtig om het licht aan of uit te zetten ;), aldus met name de dame des huizes ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-05 12:22
Beetje mosterd na de maaltijd maar daarom kan je beter standaardiseren op iets met een 'slim' huis en producten kiezen die daar aan voldoen. Voor led strips is bv Ikea Tradfri een aanrader wat dan weer samen werkt met HomeKit etc etc. Dan heb je dit gedoe niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14:23
Gebeurt dit met andere telefoons ook? Bijvoorbeeld als je een Andriod model koppeld, maakt die dan ook de audio koppeling? Zo ja, denk ik dat de leverancier de beste optie is, zo nee zou het ook een 'Apple' issue kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mati1983
ex87 schreef op maandag 4 april 2022 @ 10:20:
Beetje mosterd na de maaltijd maar daarom kan je beter standaardiseren op iets met een 'slim' huis en producten kiezen die daar aan voldoen. Voor led strips is bv Ikea Tradfri een aanrader wat dan weer samen werkt met HomeKit etc etc. Dan heb je dit gedoe niet.
Dat klopt op zich helemaal, maar ik heb een klein vermogen uitgegeven aan het toilet. Laten we het er op houden dat je er een leuke auto voor kunt kopen (douchetoilet, marmer, Dornbracht spul).. Voor dat geld mag de installateur het regelen en ook oplossen. Dan ga ik niet zelf zitten hobbyen met 3rd party Ikea troep, of zeggen dat hij dat moet gebruiken, want dan ligt het straks uiteindelijk uiteraard niet aan hem, maar aan het spul wat ik aangeleverd heb... ;) Wanneer hier geen oplossing komt, waar het op lijkt, dan is die badkamerboer uiteraard ook het eerste loket waar ik ga aankloppen :+

Thanks allen voor de reactie so far trouwens! Wordt gewaardeerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
@mati1983 Iets slims wat op bluetooth gebaseerd is klinkt juist als troep. Duur != kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mati1983
ex87 schreef op maandag 4 april 2022 @ 17:41:
@mati1983 Iets slims wat op bluetooth gebaseerd is klinkt juist als troep. Duur != kwaliteit.
Uhh :?
Wat is er nou weer mis met het bluetooth protocol?

Ik snap dat je als knutselaar liever tegen bv een API over IP met een device praat, maar bluetooth is in essentie prima manier om te doen wat hier moet mijns inziens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
mati1983 schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 18:28:
[...]

Ik snap dat je als knutselaar liever tegen bv een API over IP met een device praat, maar bluetooth is in essentie prima manier om te doen wat hier moet mijns inziens.
Nah ik snap wel wat daar bedoelt wordt denk ik.
Van dure apparatuur (of van mijn iOT devices in ieder geval) verwacht ik dat het rechtstreeks met Apple HomeKit kan babbelen, via de daarvoor ontwikkelde protocollen.

Verbinden met BT voor zulke zaken is juist een wat goedkopere oplossing.

Heb je niets aan met je probleem maar is wel de uitleg.

Edit: Overigens al veel vaker gezien dit. Apparatuur die voor veel verkocht wordt maar onderhuids eigenlijk helemaal niet flexibel is.

Zo zag ik eens een huis waar alle lampen “smart” waren, smart via een rebranded Android tablet met niet aanpasbare software erop en lampen die met geen enkel gangbaar systeem (HomeKit, Google Hone, Domoticz) konden praten. Eigenlijk alleen slim voor de portemonnee van de leverancier zeg maar.

[ Voor 25% gewijzigd door Donstil op 05-04-2022 19:12 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Verder is er niet iets wat je in iOS kunt doen. Als de lamp gezien wordt als audio device dan is daar een mismatch en daar doe je helaas niets aan op apparaat niveau.

Oftewel, terug naar de winkel en die het laten oplossen (wat mij zou verbazen als ze dat kunnen, zal wel gewoon ingekocht spul zijn)

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:00
mati1983 schreef op maandag 4 april 2022 @ 09:26:
Nee zeker niet 24/7, maar wel om uit of aan te zetten.
Momenteel verbreek ik inderdaad de verbinding en bouw ik hem weer op wanneer dat nodig is.
Dat werkt, maar is vrij omslachtig om het licht aan of uit te zetten ;), aldus met name de dame des huizes ;)
Maar bedoel je nu dat als je naar de wc moet, je eerst je telefoon via bluetooth moet koppelen, voordat je licht hebt? En bedoel je toilet, of badkamer. Want een toilet lijkt me nóg lastiger. (en ik hoop het, want anders heb je wel een héel duur toiletje)

Ik ben het wel eens met vrouw des huizes. Lekker spul laten vervangen door iets dat gewoon met een knop te bedienen is en ook smart functionaliteit heeft.

En als laatste tip: een keukenboer, aannemer of badkamerklussert NOOIT vertrouwen met smart spullen. Ze hebben daar totaal geen verstand van. Dat loopt altijd uit op huilen. Chinese, onveilige (elektra en qua software) troep is wat je 9/10 keer krijgt.

[ Voor 3% gewijzigd door t14wo op 05-04-2022 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mati1983
Het gaat om het toilet beneden. Het betreft niet het primaire licht, dat werkt gewoon normaal met een schakelaar (incl domotica module van mijzelf, maar dat even daar gelaten). Dit betreft ledpanelen welke achter een plaat onyx verwerkt zijn en welke in principe gewoon aan mogen blijven.

Ik snap de goedbedoelde adviezen mbt smart-spul en dat een aannemer daar geen verstand van heeft, maar ik ben blij dat hij verantwoordelijk is voor de installatie van het natuursteen en alles wat daarbij komt kijken, van A tot Z en niet voor de helft, waardoor iedereen straks naar elkaar gaat staan wijzen als iets het uiteindelijk niet doet...

Verder zie ik dat ik aan/uit zetten zei, maar ik bedoelde vooral op hjet schakelen tussen de modus van verlichting! Maar goed, probleem blijft hetzelfde.. Morgen word ik gebeld door de techneut van de importeur, dus ben benieuwd.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjoerdOe
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 19:20
Helpt het misschien als je onder de BT instellingen op de blauwe I achter het apparaat klikt en het “apparaattype” op “Ander” zet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Maar je moet dus zelf via Bluetooth gaan rommelen om die LED-strip aan te zetten? Klinkt niet erg high-end, zeker niet als het zo duur was dat je er een auto van kunt kopen..

Heeft die LED-strip misschien de mogelijkheid om op muziek te reageren? Dat zou kunnen verklaren waarom hij als audio device wordt gezien. Hoe dan ook klinkt het alsof die LED-strip (los van de rest van het toilet) Chinese rommel is, dat is wel vaker zo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
mati1983 schreef op maandag 4 april 2022 @ 17:05:
[...]
Dan ga ik niet zelf zitten hobbyen met 3rd party Ikea troep
Ergens is het wel ironisch om het prima werkende IKEA-spul troep te noemen terwijl je nu zit te kutten met een of andere vage controller die zichzelf notebene als audio device kenbaar maakt over standaard Bluetooth. Het klinkt haast alsof het gekocht is van een nieuwe seller op AliExpress. Afijn.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
mati1983 schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 18:28:
[...]

Voor het besturen van smarthome spul? Precies waar je nu dus tegen aanloopt ;) daar is Zigbee (in combinatie met bv HomeKit) toch echt een stuk beter geschikt voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mati1983
Iedereen doet de aanname dat de verlichting smart moet zijn, maar dat is niet zo.
Ik kan prima leven met het feit dat het gewoon 'dom' bediend moet worden, zonder koppelingen met allerlei externe oplossingen zoals HA, homekit, of wat dan ook.. Het staat in principe gewoon altijd aan, maar we willen wel eens een ander kleurtintje. That's all. :)

Inmiddels de fabrikant gesproken en het is opgelost. Met de app kunnen we favorieten instellen en hebben de app daarna in principe ook niet meer nodig. Met de remote kunnen we de favorieten kiezen. Ik weet dat het technisch vast allemaal beter en mooier kan, maar voor onze use case is het probleem opgelost! Dank allen voor het meedenken!
Pagina: 1