Net als heel veel mensen op dit moment wil ik gezien de hoge energieprijzen graag zonnepanelen laten plaatsen.
Ik merk dat het erg lastig is om offertes te krijgen, diverse bedrijven aangeschreven waar er diverse al aangeven helemaal geen offertes uit te brengen op dit moment.:strip_exif()/f/image/9xYymlq4vRMIXeNymc0UckIG.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/lHSk1hiIsRcrNlJGkJHhNwGM.jpg?f=fotoalbum_large)
Bij een grotere afmeting pannelen (~205cm x ~105cm). kan ik er 8 op noord-west en 6 (+ eventueel 2 op dakkapel) op zuid-oost kwijt.
1. Groepsinkoop via regionaal energie loket.
Type paneel: Winaico 370WP met IQ7+ micro omvormer
Variant 1: 9 panelen op zuid-oost €6267 (inc btw)- (€1,53 ex btw per wp)
Variant 2: 9 panelen op zuid-oost + 4 op noord-west - €7776 (inc btw) - (€1,31 ex btw per wp)
Variant 3: 9 panelen op zuid-oost + 10 op noord-west - €10204(inc btw) - (€1,18 ex btw per wp)
2. Lokaal bedrijf
Verzoek gedaan voor 2 varianten (enkel zuid-oost en dak vol) helaas tot op heden enkel variant 1 gekregen:
Type paneel: Hyundai 400wp + Aps DS3 micro omvormer
Variant 1: 6 panelen op zuid-oost €5235 (inc btw) - (€1,80 ex btw per wp).
Variant 2: in behandeling
3. Solar Bouwmarkt
Ik heb hier zelf een set van 14* Hyundai 490WP + 14* IQ7A bij elkaar geklikt. (ik wacht nog op een review hiervan door Solar Bouwmarkt).
Kom daarbij op €8688 (inc btw) - (€1.04 per wp)
Graag jullie advies, de prijs per wp ligt bij Solar Bouwmarkt het meest gunstig, ik vermoed echter dat het risico van een meetfout oid bij mijzelf ligt, ben daarom iets terughoudend.
De prijs per wp is bij aanschaf van 19 panelen niet slecht maar had eigenlijk gehoopt om bij een dak vol toch wel rond de €1,- per wp uit te kunnen komen.
Ik merk dat het erg lastig is om offertes te krijgen, diverse bedrijven aangeschreven waar er diverse al aangeven helemaal geen offertes uit te brengen op dit moment.
Foto's
:strip_exif()/f/image/9xYymlq4vRMIXeNymc0UckIG.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/lHSk1hiIsRcrNlJGkJHhNwGM.jpg?f=fotoalbum_large)
Beschikbare (dak)ruimte
Ik heb alle maten van mijn dak in Sunny Design opgevoerd, ik kom daar op de mogelijkheid om 10 panelen op noordwest en 6 op zuid-oost (+ eventueel 3 op dakkapel) bij een paneelafmeting van ~175cm x ~100cmBij een grotere afmeting pannelen (~205cm x ~105cm). kan ik er 8 op noord-west en 6 (+ eventueel 2 op dakkapel) op zuid-oost kwijt.
Schaduw
Enkel schaduw van schoorsteen en dakkapel, geen bomen in de buurt.Jaarverbruik
2400KwHHuidige elektriciteitsaansluiting
1 faseBudget en doel
~10k, doel is zoveel mogelijk op te wekken.Wie gaat het project uitvoeren
een bedrijfBijhouden van data
JaReeds verkregen offertes
2 stuks:1. Groepsinkoop via regionaal energie loket.
Type paneel: Winaico 370WP met IQ7+ micro omvormer
Variant 1: 9 panelen op zuid-oost €6267 (inc btw)- (€1,53 ex btw per wp)
Variant 2: 9 panelen op zuid-oost + 4 op noord-west - €7776 (inc btw) - (€1,31 ex btw per wp)
Variant 3: 9 panelen op zuid-oost + 10 op noord-west - €10204(inc btw) - (€1,18 ex btw per wp)
2. Lokaal bedrijf
Verzoek gedaan voor 2 varianten (enkel zuid-oost en dak vol) helaas tot op heden enkel variant 1 gekregen:
Type paneel: Hyundai 400wp + Aps DS3 micro omvormer
Variant 1: 6 panelen op zuid-oost €5235 (inc btw) - (€1,80 ex btw per wp).
Variant 2: in behandeling
3. Solar Bouwmarkt
Ik heb hier zelf een set van 14* Hyundai 490WP + 14* IQ7A bij elkaar geklikt. (ik wacht nog op een review hiervan door Solar Bouwmarkt).
Kom daarbij op €8688 (inc btw) - (€1.04 per wp)
Regio
provincie UtrechtGraag jullie advies, de prijs per wp ligt bij Solar Bouwmarkt het meest gunstig, ik vermoed echter dat het risico van een meetfout oid bij mijzelf ligt, ben daarom iets terughoudend.
De prijs per wp is bij aanschaf van 19 panelen niet slecht maar had eigenlijk gehoopt om bij een dak vol toch wel rond de €1,- per wp uit te kunnen komen.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/84B9OHWaxt4EKx8duNj461vG.jpg?f=user_large)