Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

vloerverwarming probleem en toelichting installatie

Pagina: 1
Acties:

• Stijn1983
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 17-10-2022
Dag iedereen,

Ik ben nieuw op dit forum, dus ik hoop dat geen fouten maak, en ik dit topic mag openen. Corrigeer me anders gerust.
Ik had een vraag over onze vloerverwarming. Hopelijk kan iemand ons hier helpen, of kan ik iets opsteken uit de reacties.

We hebben een nieuwbouwwoning gekocht met zowel boven als beneden vloerverwarming. Er is wel maar één ketel die op zolder staat.
Beneden werkt de vloerverwarming zeer goed. Boven zijn er enkele problemen.

We hebben boven één gang, één badkamer en drie slaapkamers. De gang en de badkamer hebben geen thermostaat, en ‘gaan mee’ met de verwarming beneden. Dit werkt goed.
In de drie slaapkamers, is er telkens één thermostaat. De loodgiet stelt dat deze enkel kunnen warmte geven, als er ook beneden warmte wordt afgegeven. (maw. er is dus één ketel, en de thermostaat beneden is een soort van ‘master’, die voorgaat op de thermostaten op de slaapkamers)

De grootste slaapkamer omvat (vermoed ik) twee circuits. In de grootste slaapkamer staat de thermostaat al weken uit (’t is te zeggen, we vragen een temperatuur van 12° of zoiets). Nu merk ik vandaag dat de vloerverwarming in die kamer aan het geven is.

• Weet iemand hoe dit zou kunnen?

• Aan onze installatie op de bovenverdieping hebben we rode en blauwe buizen. Er zijn 6 blauwe buizen. 1 voor de gang en 1 voor de badkamer, en dan 4 met een knop bovenaan. Deze stemmen overeen met de circuits in de slaapkamers. Weet iemand of je op een bepaalde manier kan afleiden of er in die circuits warmte wordt afgegeven? Op de witte knoppen staat een grijs dopje. Afhankelijk van of deze omhoog staat of naar beneden, zou je iets moeten kunnen afleiden, maar dit lijkt niet te kloppen. Weet iemand hoe je die grijze knoppen kan interpreteren?

• op de witte knoppen staat ook een indicatie auto of manueel. Je kan de grijze knop daar naar richten. Alles staat nu op auto. Weet iemand wat het verschil is tussen auto en manueel?

Alvast heel erg bedankt.
ps : we hebben al meermaals uitleg gevraagd aan onze loodgieter, doch ons vertrouwen in hem is niet groot.

• Stijn1983
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 17-10-2022
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2psFTfgFgIROzgLe4-6dURkYW0Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/q6AlXEZFgBF9qikPafLAAyvJ.jpg?f=fotoalbum_large