Toon posts:

AMD Thunderbird 1.4: Welke Moederbord?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet nog steeds neit welke moederbord ik voor de Thunderbird het beste is... is de ECS K7S5A (DDR) ook goed?

Verwijderd

Jah ... die is best wel geschikt daarvoor ... hij komt ook goed uit de test ... en hij heeft onboard audio ... .

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-01 01:56

edward2

Schieten op de beesten

IK heb zelf hele goede ervaringen met de Asus A7M266, echter je kan geen multiplier instellen, maar daar is geloof ik iets voor te koop.

Deze is gebaseerd op de AMD760 chip en heeft plaats voor 2 banken met DDR.

Niet op voorraad.

Verwijderd

Topicstarter
Dus de ECS kan iok wel gebruiken? ik hoef het neit te overclocken.

• frennek
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-12-2025
Wil je voortaan even kijken waar je je topic post? dit is voor videokaarten en beeldschermen. Als je niet gaat overklokken is de ECS wel goed. De MSI is ook een goede keus, omdat ze meestal de stabielste borden hebben.

• Frenkpie
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 10:31

Frenkpie

"Crocs Rule !"

ja het ligt er maar aan hoeveel geld je wilt besteden aan de mobo.

kijk ik heb zelf een asus a7V133 met 266 fsb maar wel met gewoon Sdr geheugen. (KT133A chipset)

als je een mobo wilt met DDR geheugen (dus KT266 chipset van Via of AMD 760 chipset) deze blijken in de smaak te vallen: Asus A7M (amd 760) is snel zeggen maar zoals al eerder gezegd: geen Multiplier change possible. Asus A7A is er ook nog maar dit is niet echt geliefd vanwege zijn Ali chipset.

De MSI K7T266 Pro is goedkoper dan de asus uitvoeringen en ook best redelijk. Je hebt ook nog moederborden van andere merken maar deze merken kom ik zelf het meest tegen..

advies: als je DDR wilt neem een asus A7M (als je hoog overclocken niet echt belangrijk is... je kan met de fsb toch zeker wel 150 mhz overclocken )

als je geen DDR hoeft en tevreden bent met een goed stripje Sdr geheugen neem dan de Asus A7V133, deze is heel erg snel (vind ik) met zijn KT133A chipset. En het bevat Promise Raid controller on board.

nou dat was het zon beetje :)

Verwijderd

Ik zou de ECS nemen ... die is toch spotgoedkoop ... hij komt supergoed uit de test ... en hij is ook nog ready voor de toekomst .... ik weet het wel ... daarom haal ik volgende week ook dat mobo op met een amd thunderbird 1, 1,2 of 1,4 ghz ... .

Verwijderd

Aopen AK73PRO-A. Erg strak bord!

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op vrijdag 24 augustus 2001 10:06 schreef tristan_spitfire het volgende:
Ik weet nog steeds neit welke moederbord ik voor de Thunderbird het beste is... is de ECS K7S5A (DDR) ook goed?
Blijkbaar weet je ook nog steeds neit welke forum voor je vraag het beste is... :+

• Defectiv
  • Laatst online: 04-09-2012
Als je niet gaat overclocken zou ik zeker die ECS nemen, die prijs is gewoon bizar!
En een onboard NIC is ook handig. En die 2 SDR banken kunnen ook handig zijn als je niet meteen je geheugen wilt vervangen.

Zelf zit ik er ook over te denken om dit bordje in combi met duron te halen om goedkoop m'n 2de systeem te uppen (nu k62-450)of gewoon m'n 950 doorschijven en een TB 1.4 halen :)

Verwijderd

Op vrijdag 24 augustus 2001 10:44 schreef Aikeleer het volgende:

[..]

Blijkbaar weet je ook nog steeds neit welke forum voor je vraag het beste is... :+
Wannebee mod?? |:(

• Peoples
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-01-2025

Peoples

No way!!....

Gigabyte 7DXR, 3x DDR, +Raid vind ik zelf wel een strak board. (ok, ok.. ik heb 'm zelf ook) :)

Alles komt goed!

• Arno
  • Laatst online: 26-08 21:00

Arno

PF5A

(jarig!)
--> [forum=7] <--

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Biostar Socket A M7VIB

nou nog kijken of ie in NL te krijgen is :P

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• Masselink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-08 17:24

Masselink

Voor de dorst

Ik heb precies hetzelfde afgevraagd voor mijn systeem (ook een 1400 }:O)

ik ben op de Epox EP-8K7A+ uitgekomen (AMD 761) :P

De chipset doet er niet zoveel toe. (Ik zou wel voor DDR gaan, ivm met de toekomst.) de extra opties zijn wel belangrijk. de Epox EP-8K7A+ heeft een raid controller (+).
bovendien een nederlandse website en ondersteuning. Overklok opties zijn ook goed meegenomen.

voor mij het perfecte bordje....

Wireguard VPN Client: https://github.com/masselink/MasselGUARD

Pagina: 1