Hoe video kaart verkopen (Titan RTX)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GBurg
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 30-07-2023
Hoi Tweakers,

Ik heb ooit (3 jaar geleden) een Geforce Titan RTX gekregen, maar ik doe er helemaal niets mee. Ik heb zelfs niet eens meer een PC om dat ding in te installeren (vanwege power requirements). Daarom wil ik hem graag verkopen. Maar ik verkoop normaal gesproken nooit hardware en kan ook niet laten zien dat de video kaart het nog doet.

Als ik het goed heb begrepen is zo'n Titan RTX nog best wat waard (1-2k? alhoewel op amazon gaat die voor 4k), maar ik kan dus niet laten zien dat hij het goed doet. Ik zit dus met 2 vragen:

1) Hoe kan ik er voor zorgen dat de kopers vertrouwen hebben dat het product goed werkt? Is er bijvoorbeeld een tussenpartij die mijn video kaart ontvangt en verifieert dat hij werkt, en ook het geld van de koper ontvangt, en daarna de deal doorzet? Of is dat niet nodig?
2) Wat zijn goede verkoopkanalen om zo'n stukje hardware te verkopen, naast tweakers natuurlijk :)?

Iedereen die me op weg kan helpen, hartstikke bedankt!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rfz8dlOElvIOgmV_QaPKfp0uU0Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ln28rkNSnuPErwwJos77dJuz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jwu4FXAmrJevA8VwUJvezvnFCXY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Qs9RTeOzPjwSzKNOn4HHnw4G.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 28% gewijzigd door GBurg op 01-04-2022 11:22 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gandalfdroes
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15-05 17:11
Kun je de kaart testen in PC van een vriend?

Je kan de mogelijke koper, hun PC laten meenemen en de kaart op locatie bij jou te laten testen, na betaling mag de kaart mee.

Als je maximaal eruit wilt halen, kijk dan op diverse verkoop sites wat ze vragen, maar je kan de kaart hier ook op tweakers verkopen, kans dat je iemand met verstand langs krijgt en niet zegt stuur maar op en daarna werkt niet, kaart weg en geld weg momenten.

Je kan als iemand het toch opgestuurd wil hebben, via bank overschrijving of tikkie je laten betalen, bij sommige betaal methodes zoals op MP en ebay etc gebruikt worden, krijg jij pas je geld als de ander de kaart heeft...
Bij opsturen duidelijk melden verantwoordelijkheid en kosten koper, jij hebt nog steeds plicht om je best te doen een werkende kaart af te leveren.

Voor de rest lees diverse fora hier door en vergeet niet welke dag het is vandaag

[ Voor 34% gewijzigd door gandalfdroes op 01-04-2022 11:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Inverted_World
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09:38
Een RTX Titan is ongeveer even snel als een RTX 3060 Ti. (3060 Ti is paar procent sneller) Dat maakt de nieuwwaarde realistisch gezien eerder rond de 800,- en 2e hands waarde rond zo'n zelfde soort bedrag.
Ik schat hem duurder in dan een 3060 Ti vanwege de 24GB vram.

De reden dat je zulke hoge bedragen tegenkomt is omdat ze niet meer geproduceerd worden. Hem ervoor verkopen is echter een heel ander verhaal. (Voor 2K koop je een 3090 met 24GB vram die dubbel zo snel is)

De 24GB vram maakt hem voor mensen in de 3D wereld interessant. Echter is het wel een verouderde kaart.

Verder: Hier op V&A verkopen is naar mijn mening heel erg fijn, je zou eventueel kunnen afspreken dat de ander hem voor je test o.i.d.

[ Voor 9% gewijzigd door Inverted_World op 01-04-2022 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GBurg
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 30-07-2023
Thanks beiden voor de goede en deskundige hulp. Ik had anders niet geweten wat voor product ik in handen heb.

Ik heb hem online gezet op Marktplaats en hier op Tweakers: V&A aangeboden: Nvidia Titan RTX 24 GB GDDR6

Ik hoop dat ik er iemand bij mee mag maken.

[ Voor 16% gewijzigd door GBurg op 01-04-2022 13:39 ]