veranderen lukt niet

Pagina: 1
Acties:

• Goodi
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 07-07 15:44

Goodi

Erare Humanum est

Topicstarter
Ik wil men USB schijf van exfat naar NFTS brengen.

Daar de schijf bijna vol is wil ik dit uiteraard zonder data verlies doen.

Via opdrachtprompt geeft hij de foutmelding: convert is not available for EXFAT drives

kan iemand me op weg helpen?

tnx

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:02
Het is niet mogelijk om je schijf te formateren zonder dataverlies.

• faraga
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 03-11 14:13
Bij het formatteren van een schijf wis je altijd alle data die erop staat. De enige manier om de schijf zonder dataverlies te formatteren, is door een back-up naar een andere schijf te maken, dan de schijf te formatteren en dan de back-up weer terug te zetten.

Toch een vraagje: waarom wil je de schijf op NTFS hebben? Windows is het enige platform dat echt leuk met NTFS werkt en snapt ook gewoon exFAT (tenzij je een echt oude Windows-versie als XP hebt ofzo).

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online

Marc H

- - Is wakker - -

Hij gebruikt geen format maar convert, een tool om van filesysteem te veranderen. En ja, dat kan zonder dataverlies.

Maar helaas werkt die tool niet met exfat. Er is ook geen tool om van exfat naar NTFS te gaan zonder dataverlies. Dus dat wordt backuppen van de data, formatteren, en weer terugzetten. Ik vraag mij trouwens ook af wat je denkt te winnen met het veranderen naar NTFS.

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

• Goodi

Goodi

Erare Humanum est

Topicstarter
tot nu toe kon ik steeds alles uitpakken op de schijf via winrar, echter deze keer niet en geeft hij de fout "onvoldoende schijfruimte beschikbaar" hoewel er wel voldoende blijkt vrij te zijn.....

• Marc H
  • Nu online

Marc H

- - Is wakker - -

Ik denk dat het niets te maken heeft met het filesysteem, maar met winrar.

Winrar gebruikt standaard een temp folder tijdens uitpakken, waarschijnlijk is daar te weinig ruimte.

Probeer het eens met Peazip (https://peazip.github.io/), die gebruikt volgens mij geen temp folder.

• Goodi

Goodi

Erare Humanum est

Topicstarter
das een tip die ik eens ga gebruiken zie, tnx Marc H

• Stanton
  • Registratie: Mei 2017
  • Niet online
Dit soort conversies zijn sowieso nooit zonder risico en je moet er niet aan beginnen zonder goede backup. Mijn advies zou zijn er gewoon een schijf bij te kopen.

Joep

• Goodi

Goodi

Erare Humanum est

Topicstarter
Marc H schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 12:53:
Ik denk dat het niets te maken heeft met het filesysteem, maar met winrar.

Winrar gebruikt standaard een temp folder tijdens uitpakken, waarschijnlijk is daar te weinig ruimte.

Probeer het eens met Peazip (https://peazip.github.io/), die gebruikt volgens mij geen temp folder.
krijg deze niet geïnstalleerd, microsoft geeft aan "niet vertrouwde app"

• Marc H
  • Nu online

Marc H

- - Is wakker - -

Ooh, dat weer.
Nee, dat is niet iets om je druk over te maken. Op de waarschuwing van niet vertrouwde app, op details klikken en daar op installeren klikken.

Pagina: 1