Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicolaas_2012
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 01-04-2022
Beste mensen,

Ik ben inmiddels 3 jaar gepensioneerd. Bij vertrek heb ik mijn (werk)iPhone met abonnement behouden. Na 2 jaar werd dit abonnement stopgezet. Daarna gebruikte ik het toestel middels WiFi voor raadplegen van mail en dat soort zaken. Vandaag kreeg ik via WhatsApp een melding dat er een verificatiecode was aangevraagd voor mijn oude werknummer. Blijkbaar is het nummer opnieuw uitgegeven. Uiteraard kan ik WhatsApp niet meer raadplegen op de iPhone. Maar nu de brandende vraag; kan de nieuwe eigenaar van het nummer nu mijn oude geschiedenis inzien?

Iemand suggesties?

Groet,
Niek

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flapperbol
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12:16
Naar mijn weten slaat Whatsapp berichten niet online op, maar op de telefoon zelf.
Je kan backups maken, maar die zijn of lokaal, of naar een storage dienst zoals Google Drive, waar de nieuwe eigenaar geen toegang tot heeft.

De nieuwe eigenaar van het nummer heeft dus geen toegang tot je Whatsapp historie.

Wellicht wel even handig om te checken of je meer diensten met 2FA had gelinked met de telefoon?

[ Voor 29% gewijzigd door Flapperbol op 01-04-2022 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Zie ook dit artikel over de verificatiecode wat het behelst:
https://faq.whatsapp.com/...ut-requesting-it/?lang=nl
PS: Het leidt me wel tot een vraag/opmerking. Je zegt dat je dat bericht ontving via Whatsapp. Dat betekent dan toch dat Whatsapp op dat moment nog gewoon werkte. Is Whatsapp dan echt wel beëindigd? Mijn ervaring met een verification-code is dat deze eenmalig is, aan het begin van een abonnement en dat je er verder niets meer mee kan. Maar ooit moest ik iets vernieuwen, ik ben vergeten wat, er was iets essentieels per ongeluk verwijderd en daarbij kreeg ik een nieuwe code toegestuurd om het weer werkend te maken. Of ontving je helemaal niet een nieuwe code en is het inmiddels wel geblokkeerd?

[ Voor 66% gewijzigd door Techneut op 16-04-2022 23:06 ]