Ik heb een simpele Wordpress website draaien bij Vimexx, so far so good.
Krijg ik ineens een ticket met de titel "Malware gedetecteerd" en de inhoud:
Inmiddels heb ik weer toegang tot de Wordpress instantie en heb ik Sucuri Security en Wordfence geïnstalleerd en kwam alleen 2 binaire .dat bestanden tegen die er niet zouden moeten zijn. Deze zijn verwijderd, maar Vimexx geeft aan dat er nog steeds malware aanwezig is.
Zucht...
Ik zat al te denken om de hele site eraf te halen, dan te zeggen dat het schoon zou moeten zijn en daarna de hele shitshow weer terug te zetten.
Wat zou ik verder nog kunnen doen? Ideeën?
Krijg ik ineens een ticket met de titel "Malware gedetecteerd" en de inhoud:
Ik heb ze gevraagd aan te geven wat er aangetroffen is en in welke bestanden, maar Vimexx wil dus totaal geen extra informatie geven. Voelt heel erg alsof ze dit doen om hun opschoonservice te kunnen verkopen.Beste,
We hebben zojuist opgemerkt dat het hosting pakket <redacted> op web<redacted> geïnfecteerd is geraakt met malware, waardoor deze overlast veroorzaakte aan derden.
We zijn hierdoor helaas genoodzaakt geweest in te grijpen door de sites binnen dit pakket onbereikbaar te maken, om verdere schade te voorkomen.
Wanneer een site gehackt wordt, worden andere sites binnen hetzelfde pakket hier vaak ook door geïnfecteerd
Alle sites dienen daarom te worden gecontroleerd op malware en de sites waar je dit aantreft moeten worden opgeschoond
Daarnaast moeten uiteraard voorzorgsmaatregelen worden genomen om dit in de toekomst te voorkomen.
Omdat je mogelijk toegang tot de site wenst tijdens het aanpakken hiervan, kunnen we (maximaal 2) IP adressen uitzonderen van de blokkade.
Als dit gewenst is, ontvangen we graag de IP adressen waarlangs je toegang wilt, zodat we deze kunnen whitelisten.
Je domeinen kunnen echter in geen geval weer online gezet worden voordat het probleem verholpen is
We horen het graag zodra het opgelost is, zodat we alles terug online kunnen zetten!
Als onvoldoende maatregelen getroffen worden en het probleem terugkeert, dan kunnen we je nog éénmalig de kans bieden dit zelf op te lossen
Daarna zou het pakket bij herhaling enkel terug in gebruik genomen kunnen worden na opschoning door onze experts: https://www.vimexx.nl/hel...de-vimexx-opschoonservice
Wanneer het probleem verholpen is, ontvangen we graag een korte beschrijving van wat er gebeurd is.
Dan voeren wij nog een korte controle uit en als hierbij niet direct malware naar voren komt, zetten we alles weer online.
Meer daarover kan je hier lezen: https://www.vimexx.nl/hel...-blokkade-van-jouw-dienst
Inmiddels heb ik weer toegang tot de Wordpress instantie en heb ik Sucuri Security en Wordfence geïnstalleerd en kwam alleen 2 binaire .dat bestanden tegen die er niet zouden moeten zijn. Deze zijn verwijderd, maar Vimexx geeft aan dat er nog steeds malware aanwezig is.
Zucht...
Ik zat al te denken om de hele site eraf te halen, dan te zeggen dat het schoon zou moeten zijn en daarna de hele shitshow weer terug te zetten.
Wat zou ik verder nog kunnen doen? Ideeën?