TW functie excel

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heva69
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 31-03-2022
Hallo ik zou graag willen weten hoe ik de tw formule kan gebruiken als mijn stortingen elk jaar vergroten door de inflatie.
bv. ik wil 1000 per jaar storten maar elk jaar met die 1000 doe ik nog de inflatie erbij dus jaar 1: 1000, jaar 2: 1020 (als inflatie 2% is). Als ik de tw formule gebruik gaat excel doen alsof ik elk jaar 1000 stort terwijl het niet zo is

Bedankt voor jullie antwoord

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:17

Tazzios

..

zo: YouTube: Hoe werkt de Functie TW (Toekomstige Waarde) in Excel?

verder weten we niet wat je hebt (geprobeerd) en kunnen dan ook niet aangeven waar het mis gaat. :)

[ Voor 29% gewijzigd door Tazzios op 31-03-2022 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heva69
Die video heb ik al bekeken maar het helpt me niet. bij mij is het eigenlijk dat de "bet" wat ik maandelijks spaar niet constant is omdat 1000 euro in 2022 is het zelfde als in 2023.

Maar bedankt nog om te proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:06

Dido

heforshe

En als je het een en ander gewoon ouderwets in een tabelletje zet, met op iedere regel een storting, om daarmee op iedere regel de nieuwe waarde te berekenen?

Je kunt je tabel eerst controleren door de uitkomst van de TW-formule ernaast te zetten, en als dat overeenkomt met jouw berekende regelwaarde kun je gaan spelen met de stortingen.

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heva69
Ja ik moet het doen op twee manieren en 1 manier is met de tw functie en de andere met een tabel en die heb ik. maar voor de rest van de vragen te vinden heb ik de formule nodig ^^'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:17

Tazzios

..

Heva69 schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 16:48:
Ja ik moet het doen op twee manieren en 1 manier is met de tw functie en de andere met een tabel en die heb ik. maar voor de rest van de vragen te vinden heb ik de formule nodig ^^'
Zijn we jouw huiswerk opdracht aan het maken? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Welkom op GoT :)

We denken graag mee maar zeker bij huiswerk is het erg de bedoeling eerst zelf te komen met eigen pogingen en gedachten. Waar loop je concreet vast? Check niet alleen filmpjes maar ook de Microsoft.com documentatie.

Zoals altijd met nieuwe functies: oefen eerst met simpelere scenario’s.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:45
Ga je uit van een vaste inflatie? Dan kun je je inleg vastleggen als 1,02^n*1000. Als je geen vaste inflatie hebt kan het wel met een hulptabel, maar wordt het wel lastig
Pagina: 1