Vraag
Beste antwoord (via aeyden op 31-03-2022 17:11)
[ Voor 29% gewijzigd door mr_evil08 op 31-03-2022 16:06 ]
WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M
Alle reacties
wago blokje.
kroonsteentje
tape en geluk/hoop
The problem with communication is the illusion it has taken place.
Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)
[removed]
Dat dus nooit. Dan heb je geen trekontlasting.vj_slof schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 16:01:
kroonsteentje er tussen
Hooguit als tijdelijke optie, om even te kijken of het apparaat werkt.
[ Voor 16% gewijzigd door de Peer op 31-03-2022 16:05 ]
[ Voor 29% gewijzigd door mr_evil08 op 31-03-2022 16:06 ]
WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M
en geen dubbele isolatie, ook met de aangedragen wago oplossing zou je het eigenlijk daarna met trekontlasting in een doosje moeten stoppen.de Peer schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 16:05:
[...]
Dat dus nooit. Dan heb je geen trekontlasting.
Hooguit als tijdelijke optie, om even te kijken of het apparaat werkt.
Wat je ook doet, zoals genoemd hier: zorg er voor dat er goede trekontlasting is. Een kroonsteen/lasklem (zoals een wago) doet dat niet uit zichzelf. Blote contacten lijkt me ook niet zo slim.
Professioneel Heftruck Syndroom
Maar niet correct. Dat volstaat niet als trekontlasting.NeFoRcE schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 16:13:
Het is een elektrisch rolgordijn. Welke treklast is er? Ik zou gewoon een wago ofzo er tussen drukken. Prima zat!
In andere gevallen: solderen, krimpkous om elke ader en krimpkous om de kabel, zo goed als nieuw.
You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.
Is de kabel wat korter maar als dat geen probleem is heb je ook geen las aan de buitenkant.
scherp! Ik heb dit zelf ook eens gehad. Kabel zat klem in rolgordijn. En die motoren zijn zo verd*mde sterk dat de kabel helemaal er in meegetrokken werd en uit z'n eigen motor werd getrokken. Gevolg; groep in meterkast eruit.Mike2k schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 16:16:
Ik vraag me wel af hoe het komt dat die kabel kapot is. Als er teveel kracht op is gezet kan hij ook op andere plekken kapot zijn.
In andere gevallen: solderen, krimpkous om elke ader en krimpkous om de kabel, zo goed als nieuw.
Professioneel Heftruck Syndroom
Ik weet niet of de motor van een rolgordijn ook zo sterk is maar het gaat mij er meer om dat de kabel IN het gordijn niet beschadigd is...als daar iets mis is gegaan kan er in het ergste geval warmteontwikkeling plaats vinden met brand tot gevolg...NeFoRcE schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 16:29:
[...]
scherp! Ik heb dit zelf ook eens gehad. Kabel zat klem in rolgordijn. En die motoren zijn zo verd*mde sterk dat de kabel helemaal er in meegetrokken werd en uit z'n eigen motor werd getrokken. Gevolg; groep in meterkast eruit.
Als je hem zelf hebt afgeknipt kan je hem repareren, in andere gevallen: even open maken.
You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.
:strip_exif()/f/image/knOlPkXGDMSe5YX3n6cCS1wr.jpg?f=fotoalbum_large)