Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart030
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 23:21
Beste tweaker,

Ik wil een warmtepomp aanschaffen met al het installatiemateriaal. Echter, ik wil graag de installatie uitbesteden. Op deze manier kan ik namelijk op korte termijn wel een warmtepomp regelen.
Weet iemand waar of hoe ik het beste een installateur met kennis van zaken kan vinden?
Dank en groet
Bart

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-04 12:46
Wat heb je zelf al gevonden en gedaan?

Beetje op Google zoeken vind je genoeg resultaten.

Warmtepompen hebben wel een langere levertijd op het moment + dat het druk is, dus houd er rekening mee dat het lang kan duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Als ik de nieuws berichten moet geloven is er een erg lange wachtrij.

Ik zou gewoon rond bellen/mailen naar instalateurs. Er zijn er genoeg te vinden met google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casejunkie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-04 14:36
Ik denk niet dat er een hoop installateurs te vinden zijn die zelf aangeschaft materiaal willen installeren.

Ik meen dat @koevlaas2 dit wel deed.

19x 300Wp Trina Solar + 12x 320Wp Q-cells op een SolarEdge SE7K

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• frisianstar
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-04-2022
Vorige week een sollicitatie gesprek gehad met de eigenaar van een installatie bedrijf met een kleine 45 personeel leden.
Ik stelde de vraag over het plaatsen van warmtepompen in bestaande woningen ter vervanging van gas ketels, zijn antwoord is duidelijk:

"Wij plaatsen in bestaande woningen geen warmtepompen evenals het vervangen van gas ketels met een wp, er is voor ons bedrijf meer dan genoeg werk in de nieuwbouw, in nieuwe woningen is het relatief eenvoudig te bepalen welk wp vermogen benodigd is, daarbij is calculatie en montage eenvoudig.'
'Wij krijgen per week zeker 15 aanvragen van particulieren binnen om een wp te plaatsen die allemaal het zelfde antwoord krijgen: nee."

Duidelijk, bedrijven willen gewoon niet.

20x JA Solar 6.9KW; Fronius Symo 7.0; Panasonic J Mono 7KW; Atlantic Explorer V3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:17
Het schijnt dat het steeds lastiger wordt om materiaal te krijgen. Als je de gok aandurft kun je dus zelf materiaal regelen en zoeken / wachten tot installateurs wel tijd maar geen materiaal hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:56
Het mag weinig verbazing wekken dat ook koevlaas2 het druk heeft. koevlaas2 in "Lucht/Water warmtepomp om mee te verwarmen en te koelen #10"

Ik hoop ook antwoord van hem te krijgen, maar kan zeker waardering opbrengen voor het niet 12 maanden vooruit plannen, gewoon omdat de vraag er is.

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:56
@frisianstar en toen ben je naar huis vertrokken?

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Nu online
Hier na talloze telefoontjes de moed opgegeven. Niemand wil een warmtepomp leveren en installeren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FD2
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21-03 19:56

FD2

SolarEdge 7980Wp (2280 Oost, 3420 Zuid, 2280 West)    en    Daikin multisplit 2MXM50M met FTXA50A & FTXM25M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart030
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 23:21
Dank allen voor de reacties.
De pomp via via. Maar veel bedrijven willen of kunnen niet enkel een pomp installeren. Rondje bellen en emailen. Idd o.a. via google.
Wie weet, als de huidige voorraad wat slinkt, dat er wat ruimte vrijkomt in de agenda’s en de bereidheid zonder eigen assortiment te installeren.
In de tussentijd mogen mensen blijven tippen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• koevlaas2
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 15-04 16:02
Rukapul schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 15:47:
Het schijnt dat het steeds lastiger wordt om materiaal te krijgen. Als je de gok aandurft kun je dus zelf materiaal regelen en zoeken / wachten tot installateurs wel tijd maar geen materiaal hebben.
Ik kan nog aan voldoende materiaal komen, naar verluid ook nog aan Panasonic's (maar dat is nog niet in daden bewezen).
Mitsubishi's zijn nog goed leverbaar alleen de thermostaat niet.

13,1 kWp, Ecodan R32 7,5 , WTW ventilatie, Daikin FTXM35M(R) (5x), Doorstroomverwarmer, Douche WTW, Emco Novette Twin met LFP accu 51.2V 40Ah, Opel Vivaro DC L3H1 75kW (12-2022).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:24
Bart030 schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 17:12:
Dank allen voor de reacties.
De pomp via via. Maar veel bedrijven willen of kunnen niet enkel een pomp installeren. Rondje bellen en emailen. Idd o.a. via google.
Wie weet, als de huidige voorraad wat slinkt, dat er wat ruimte vrijkomt in de agenda’s en de bereidheid zonder eigen assortiment te installeren.
In de tussentijd mogen mensen blijven tippen :)
is het in 030? en hoeveek ondersteuning/installatie zoek je? monoblock.of split etc.?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 00:08

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
frisianstar schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 15:43:
in nieuwe woningen is het relatief eenvoudig te bepalen welk wp vermogen benodigd is, daarbij is calculatie en montage eenvoudig.'
mja lezen uit andermans werk (warmteverlies berekening) is ook niet heel moeilijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:02

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Dit is niet echt iets voor op het forum, maar meer voor werkspot.

Wise enough to play the fool

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.