Digibord met DVD speler automatsich op standby na 15 minuten

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markkie95
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 28-08 10:55
Beste tweakers,

(Als dit topic op de verkeerde plek staat mag hij wat mij betreft op de goede plek gezet worden)

Ik ben ICT Beheerder op een school in Den Haag en we lopen tegen een nogal vaag probleem op. We hebben geen idee meer waar het aan kan liggen en we lijken alle voor de hand liggende oplossingen al te hebben toegepast, maar het probleem blijft. Wie geeft een suggestie?

In een aantal lokalen hangt naast onze thin client PC en een digibord (10 jaar oud) een DVD speler. Deze zit met een HDMI switch verbonden met het digibord. De docent kan schakelen tussen de DVD speler of de output van de thin client. Die HDMI switch wordt gevoed door spanning uit de HDMI van de DVD speler. In alle lokalen waar deze opstelling staat gaat dat goed. De DVD speler blijft daar permanent aan... op 1 lokaal na.

In het lokaal waar het mis gaat, valt het signaal van de DVD speler na 15 minuten weg. Op de (Samsung) DVD spelers zit geen instelling van een standby timer, maar we hebben de DVD speler toch vervangen. Geen resultaat. Ik heb de HDMI switch al omgewisseld. Geen resultaat. Het signaal valt na 15 minuten weg, waardoor de spanning naar de switch wegvalt en het digibord zwart wordt.
Het maakt niet uit of de docent de touch functie op het digibord gebruikt of er alleen wat op toont, na 15 minuten is het klaar. Tot je iets doet met de DVD speler, dan gaat het weer aan.

Het gekke is wel, als een DVD speelt, blijft het allemaal gewoon werken. Zelfs als de daarna de HDMI switch overzet naar de input van de thin client.

Nou kunnen we niet 8 uur lang een DVD laten draaien. We hebben geen idee waar het meer aan kan liggen. de DVD speler is al vervangen, net als de HDMI switch... Wat kan het nog zijn? Wat zien we over het hoofd? Wie o wie helpt ons uit de brand?

Alvast bedankt!

Beste antwoord (via FeaR op 04-04-2022 15:02)

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:34

FeaR

In GoT we trust

markkie95 schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 14:30:
Die HDMI switch wordt gevoed door spanning uit de HDMI van de DVD speler.
Heb je toevallig een voeding liggen zodat je de switch extern kan voeden? Puur mijn gevoel zou zeggen dat HDMI hier niet voor is bedoelt. Puur om te testen. De handleiding van genoemde switch krijg ik zo snel ook niet gevonden, wel een spec sheet is Spaans waar niet veel in staat.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17:05
Welke Switch, welke DVD speler, welke thin client en welk Digibord heb je?

Ofwel welke hardware en software heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pporrio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18:03
Andere HDMI kabel ook al geprobeerd?

Mijn platencollectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markkie95
corporalnl schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 14:32:
Welke Switch, welke DVD speler, welke thin client en welk Digibord heb je?

Ofwel welke hardware en software heb je?
Helemaal gelijk in;
Switch: Konig KNVSW3412
DVD: Samsung DB-J5500
Thin Client: igel (model onbekend)
Digibord: Samsung (model onbekend, maar sowieso 10 jaar oud)
pporrio schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 14:43:
Andere HDMI kabel ook al geprobeerd?
Ook al geprobeerd, ook de porten een keer omgewisseld maar ook zonder resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ze
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09 19:45
Misschien een digibord uit een ander lokaal even proberen?
Het zou kunnen dat de input gaar is o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markkie95
h4ze schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 15:25:
Misschien een digibord uit een ander lokaal even proberen?
Het zou kunnen dat de input gaar is o.i.d.
De borden zijn ruim boven de 50 inch en ontzettend zwaar. Ze hangen verankert aan de muur dus dat gaat niet zo 1 2 3 helaas :'( We hebben ook geen reserve op de plank liggen om te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piebas
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-09 18:05
Probeer eens maar 1 input op het digibord aan te sluiten, dus of alleen de thinclient, of alleen de dvd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
de DVD speler is al vervangen, net als de HDMI switch... Wat kan het nog zijn? Wat zien we over het hoofd?
Vervangen zeg je, of heb je ook componenten (DVD-Blu-ray speler/HDMI switch) gewisseld met de andere lokalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markkie95
Piebas schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 15:33:
Probeer eens maar 1 input op het digibord aan te sluiten, dus of alleen de thinclient, of alleen de dvd.
Goede tip om uit te proberen, het lokaal is vandaag niet meer vrij en ik werk vrijdag niet. Maandag ga ik dit checken.
The_Doman schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 15:37:
[...]

Vervangen zeg je, of heb je ook componenten (DVD-Blu-ray speler/HDMI switch) gewisseld met de andere lokalen?
Gewisseld met andere lokalen en een keer gewisseld met reserves die nog in een voorraadkast lagen. Beide met hetzelfde resultaat |:(

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Die HDMI switch wordt gevoed door spanning uit de HDMI van de DVD speler.
Heb je toevallig een voeding liggen zodat je de switch extern kan voeden? Puur mijn gevoel zou zeggen dat HDMI hier niet voor is bedoelt. Puur om te testen. De handleiding van genoemde switch krijg ik zo snel ook niet gevonden, wel een spec sheet is Spaans waar niet veel in staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markkie95
FeaR schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 15:44:
[...]

Ook een goede om te proberen. Toen ik hier kwam verbaasde ik mij daar ook over, maar ben nooit tegen een probleem met de voeding opgelopen. Ik zal ook dit maandag meenemen in het testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

markkie95 schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 15:47:
[...]
Ook een goede om te proberen. Toen ik hier kwam verbaasde ik mij daar ook over, maar ben nooit tegen een probleem met de voeding opgelopen. Ik zal ook dit maandag meenemen in het testen.
HDMI kan wel vermogen leveren en zo te zien net voldoende voor de gevraagde input van de switch maar dacht dat het alleen voor bepaalde apparatuur was. Mocht dat het zijn is het natuurlijk nog steeds niet logisch dat maar één ruimte dit issue heeft. Heel weird dit. Succes!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Op de (Samsung) DVD spelers zit geen instelling van een standby timer
Zo te lezen gaat dat type DVD/Blu-ray speler vanzelf standby/uit
Samsung Blu-ray Speler BD-J5500
Als u de speler langer dan 5 minuten in de stopmodus
laat staan zonder dat u de speler gebruikt, verschijnt
er een schermbeveiliging op uw tv. Als u de speler
langer dan 25 minuten in de schermbeveiligingsstand
laat staan, wordt de speler automatisch uitgeschakeld.
Misschien dat je met de optie "Snel Starten" kan voorkomen dat de speler volledig uitschakelt?
Snel Starten
U kunt het apparaat snel starten door de
opstarttijd te reduceren.
Als deze functie is ingesteld op Aan, zal het
energieverbruik in de stand-bystand toenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:47
Het lijkt mij ook dat de BD/DVD-speler in standby gaat. Dan zou het daar een instelling moeten zijn om dit tegen te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ze
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09 19:45
markkie95 schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 15:26:
[...]

De borden zijn ruim boven de 50 inch en ontzettend zwaar. Ze hangen verankert aan de muur dus dat gaat niet zo 1 2 3 helaas :'( We hebben ook geen reserve op de plank liggen om te testen.
Ah dat is niet handig nee, Maar je kan ook gewoon een computerscherm (of wat dan ook) met hdmi proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markkie95
Bedankt voor jullie input!
FeaR schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 15:44:
[...]

Ik heb nu een micro USB aangesloten in de achterkant van het HDMI schakelkastje. Het standby lampje ging direct feller branden dus ik denk dat dit de oplossing was.
Ik krijg na het volgend lesuur (dus rond 12 uur) feedback van de docent die er zit. Wordt weer vervolgd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markkie95
Goed nieuws, het extern voeden van de HDMI switch heeft geholpen.
Bedankt voor het meedenken allemaal!
Pagina: 1