Ervaringen wonen in Leusden

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophuizenjacht
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 16-04 14:56
Mijn vriend en ik zijn al een tijd op zoek naar een koopwoning. We willen het liefst kopen in de Gemeente Zeist of Utrechtse Heuvelrug. Helaas stijgen daar de prijzen de pand uit, waardoor we ons nu ook willen oriënteren op Leusden.

We kennen Leusden nog niet. Daarom de vraag of jullie ervaringen hebben met Leusden? Wat zijn de leuke wijken binnen het dorp? Ik ben voor mijn werk aangewezen op het OV. Daarom gaat mijn voorkeur uit naar het noorden van Leusden, zodat ik op de fiets naar Amersfoort Centraal kan.

Ik hoor het graag! Bedankt alvast!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17:24
Enige tip wat ik kan geven. Ga vooral kijken!

De 1 vind het fantastisch en de ander vreselijk.

Ga daar rond lopen/fietsen en proef de sfeer!
Vaak zie je al of het wat is voor je of niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flomoo
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 28-03-2024
Wij zoeken precies in hetzelfde gebied, echt niet te doen met deze prijzen inderdaad helaas. Vrienden van ons zijn nu ook voor Leusden gegaan. Qua bereikbaarheid volgens mij een prima optie en de prijzen lijken er net iets beter te doen.

Wij voegen ook steeds nieuwe steden/dorpen toe aan onze optielijst, meestal gaan we er in het weekend dan gewoon een dagje heen en wandelen we wat in de omgeving om te kijken of het leuk is. Ik zou er dus ook vooral zelf gaan kijken. En daarnaast, elke straat/buurtje kan weer anders zijn qua gevoel en sfeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:04
He, ik ben daar opgegroeid.

Bereikbaarheid is goed, het is/was wel echt een forensendorp waar je in veel buurten overdag een kanon af kunt schieten; dat zal vermoed ik niet minder zijn geworden.

Het is wel groot genoeg dat er best wat voorzieningen zijn. Afhankelijk aan welke kant je woont is Amersfoort makkelijk te fietsen en dat is zeker een leuke oude stad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricci_
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 27-11-2023
Wij zijn twee jaar geleden naar Leusden verhuisd om eenzelfde reden. Wij zochten aanvankelijk ook in Zeist en Heuvelrug, maar zijn toen in Leusden terecht gekomen door de iets gunstigere huizenmarkt en mijn vriend kwam er vandaan dus het was bekend terrein.

Het is natuurlijk persoonlijk, maar het bevalt ons super goed hier! Het dorp is groot genoeg dat het alles heeft voor je dagelijkse dingen. Winkels, speciaalzaken, supermarkten etc. Daarnaast steeds meer leuke restaurantjes om een hapje te eten. En Amersfoort met al z’n voorzieningen is natuurlijk super dichtbij! 15/20 minuten met de fiets naar het centrum afhankelijk waar je precies in Leusden zit. Beetje vergelijkbaar met Vathorst of Nieuwland in Amersfoort zelf. En als de taxichauffeur een beetje doorrijdt ben je met de taxi met vijf minuten thuis vanuit de stad na een avondje stappen. Prima ov verbindingen en station Amersfoort ook op fietsafstand.

Groot voordeel vind ik zelf dat je net als in Zeist en de Heuvelrug dorpen de natuur om de hoek hebt. We wonen zelf in de wijk Tabaksteeg en daarvandaan loop je zo het bos in of de klompenpaden door de weilanden op.

Qua wijken hebben we zelf voor de Tabaksteeg gekozen, een wijk uit de periode 2008-2012 met leuke stijl woningen met goed energielabel. Daarnaast is de ligging heel fijn dichtbij Landgoed den Treek. Verder heeft Leusden niet echt slechte wijken om af te raden, al er zijn wel wijken die ik persoonlijk minder charmant vind maar dat is vooral persoonlijk denk ik. Dat zie je snel genoeg aan de huizen op Funda of het je wel of niet aanspreekt.

Anyway, wat mij betreft is Leusden dus een aanrader maar YMMV. Mocht je specifieke vragen hebben dan hoor ik het wel!