Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:27
Mijn vraag
Is het mogelijk om een mailrule aan te maken in Outlook waarmee ik het voor elkaar krijg dat ik iedere mail die op een maandag ontvangen is (iedere maandag, ongeacht de datum) automatisch naar het mapje maandag gaat?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Outlook

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Dat ik dit wel voor een specifieke van/tot datum aan kan geven. Maar dat zou betekenen dat ik het voor iedere datum van het jaar apart in moet gaan stellen.

Beste antwoord (via PLAE op 08-04-2022 18:19)

• dixet
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:04
Dat lukt waarschijnlijk wel met een rule op de message header. Je hebt wel een rule per dag van de week nodig, dus 7 rules.
Als je in outlook je message header bekijkt zal je zien dat daar de datum in staat, inclusief de afkorting van de dag van de week.

Voor een uitwerking zie dit voorbeeld. Is een iets andere use case maar met dezelfde oplossing

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• dixet
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:04
Dat lukt waarschijnlijk wel met een rule op de message header. Je hebt wel een rule per dag van de week nodig, dus 7 rules.
Als je in outlook je message header bekijkt zal je zien dat daar de datum in staat, inclusief de afkorting van de dag van de week.

Voor een uitwerking zie dit voorbeeld. Is een iets andere use case maar met dezelfde oplossing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:27
Dankjewel @dixet, dit heeft mij op het juiste spoor gebracht!

Enige waar ik nog een beetje mee zat te worstelen is dat het een gedeelde box is en sommige gebruikers Outlook in het Engels hebben en anderen in het Nederlands. Ben er nog niet helemaal achter of dit een issue is. Maar dan worden het dubbele rules. No problem.