bijtelling waardes directlease etc. vs realiteit

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patientzero
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13-05 16:44
Heeren,

Ik kom ergens niet uit.

Als voorbeeld : een wagen met een fiscale waarde van € 40.850
volgens directlease komt deze op € 213 euro bijtelling netto uit op basis van een salaris onder de 67k maar volgens de berekening van berekenhet.nl kom ik uit op € 282 bijtelling netto.
beide zou op 16% moeten zijn, ( tot 30k dan 22 % ) thans die op directlease wel.

Weet iemand wat ik wellicht over het hoofd zie ?

Tevens zie ik ook nog een discrepantie met het invoeren van eigen bijdrages. voor zover ik weet was dit vroeger bruto/netto, maar zo te zien is dit tegenwoordig netto netto ?

voorbeeld directlease :
55 euro eigen bijdrage : 34 euro netto
Voorbeeld berekenhet.nl :
55 euro eigen bijdrage : 56 euro netto

is dit al eens eerder opgemerkt, of reken ik verkeerd ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• c0sje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10:46
Heb je bij berekenhet.nl het vinkje m.b.t. heffingskortingen aangezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
c0sje schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 13:20:
Heb je bij berekenhet.nl het vinkje m.b.t. heffingskortingen aangezet?
Even voor de duidelijkheid, wat jij waarschijnlijk ook bedoel te zeggen, het shuifje moet op NEE staan. Directlease houdt daar namelijk ook geen rekening mee.

Ik heb net als proef een auto van ca. 40 k ingevoerd en ik kwam op beide sites keurig op €211 bijtelling uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:38
Cheesy schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 13:31:
[...]
het shuifje moet op NEE staan. Directlease houdt daar namelijk ook geen rekening mee.
.
Is dat zo? Bij mij moet het op "ja" staan om overeen te komen met wat ik netto aan loon minder krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Southern Sun schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 13:36:
[...]

Is dat zo? Bij mij moet het op "ja" staan om overeen te komen met wat ik netto aan loon minder krijg.
Dat klopt, de uitleg staat onder het vraagteken bij Directlease:

"Let op: bij de berekening wordt er geen rekening gehouden met de inkomensafhankelijke algemene heffingskorting en arbeidskorting. Hierdoor kan jouw bijtelling uiteindelijk hoger uitvallen."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patientzero
Cheesy schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 13:31:
[...]

Even voor de duidelijkheid, wat jij waarschijnlijk ook bedoel te zeggen, het shuifje moet op NEE staan. Directlease houdt daar namelijk ook geen rekening mee.

Ik heb net als proef een auto van ca. 40 k ingevoerd en ik kwam op beide sites keurig op €211 bijtelling uit.
Cheesy schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 13:49:
[...]

Dat klopt, de uitleg staat onder het vraagteken bij Directlease:

"Let op: bij de berekening wordt er geen rekening gehouden met de inkomensafhankelijke algemene heffingskorting en arbeidskorting. Hierdoor kan jouw bijtelling uiteindelijk hoger uitvallen."
Dus wat is het nu ;-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Om Directlease en Berekenhet te kunnen vergelijken moet het schuifje op Nee staan.
Om te vergelijken met je loonstrookje moet het schuifje bij Berekenhet op Ja staan, en is de berekening van Directlease niet bruikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13-05 04:46
Directlease berekent zonder rekening te houden met de heffingskorting, en jij hebt bij berekenhet waarschijnlijk gekozen voor een berekening die wel rekening houdt met de heffingskorting.

Een berekening inclusief afbouw van heffingskorting geeft het beste weer wat het je daadwerkelijk gaat kosten. (Maar die kan je alleen maken wanneer het exacte jaarsalaris ingevoerd wordt).

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patientzero
alright thnx voor de info, ik liep vast :)
Pagina: 1