Met Chromecast audio streamen naar receiver

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fruitislekker
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 10-07-2022
Beste tweakers,

Ik wil naar met van mijn versterker, die geen hdmi poort heeft, streamen met spotify. Ik wil streamen graag met wifi doen want dat vind ik praktischer. Een Chromecast zou hier ideaal voor zijn, alleen heb je daar een HDMI aansluiting voor nodig. Daarom had ik een goedkope HDMI naar RCA converter gekocht om te kijken of dat zou werken.

Na het aansluiten van de converter merkte ik dat de audiokwaliteit was afgenomen. ik had ook nog even getest of het aan de Chromecast lag door mijn HDMI kabel uit mijn pc aan te sluiten aan de converter, het geluid was even slecht.

Mijn vraag is daarom of een duurdere HDMI naar RCA converter dit probleem zou oplossen. Andere suggesties zijn ook zeker welkom!.

HDMI naar RCA converter: https://www.bol.com/nl/nl...tIAA.2_24.27.ProductImage

receiver: Onkyo TX 8020

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TutanRamon
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-10 10:00
Je zou kunnen proberen om een Chromecast Audio te bemachtigen. Google verkoopt ze niet meer, maar deze waren bedoeld voor dit soort doeleinden.

We see things as we are, not as they are

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fruitislekker
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 10-07-2022
Ik had inderdaad ook nog naar een Chromecast audio gekeken alleen had ik dit een beetje opzij geschoven omdat ze niet meer gemaakt werden inderdaad. Zou dat de beste oplossing zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Zou inderdaad een goede oplossing zijn. Nadeel is dat je ze nu gebruikt duurder moet kopen dat ze destijds nieuw waren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrones
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20:58
Ik heb ook lange tijd een gelijkwaardige HDMI audio extractor in gebruik, zoiets als: https://www.bol.com/nl/nl...BDUg.2_34.35.ProductTitle
Ik heb hier nooit een lagere audiokwaliteit gemerkt en ik kan de chromecast nog steeds normaal gerbuiken zonder de TV aan te hebben staan.
Wel heb ik soms een "bug" waarbij het scherm een groene waas heeft, een herstart van de extractor en chromecast verhelpt dit. Misschien dat dit met een andere extractor niet zo is, die in mijn linkje is ook een andere dan ik heb.

Hoi