Roodlichtcamera

Pagina: 1
Acties:

• Sanderhollebos
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 18-02 23:05
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8nM5pxQFsWs8W_0OrjSTXRHtQyM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Su4upaqE3pwkPM4kUwh2ghfB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CgKeKZHpdflqpaO1T2U1Mqcs_Vo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2BTpIHO3crNLvowPVxKIvFmH.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QhiKGwv_JgRkcHi-SA0kSvI8dPA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JmCo1xaFq1pbtFJzxNovIYoT.jpg?f=fotoalbum_large

Er stond een vrachtwagen naast ons en hierdoor kon de bestuurder het rode licht niet zien, we vroegen ons af of dit een roodlichtcamera is die flits?

(rustig blijven, meer informatie heb ik niet gekregen van mijn vriend, ik heb er zelf niet doorgereden maar heb gewoon een account!)

[ Voor 4% gewijzigd door Sanderhollebos op 31-03-2022 11:46 ]

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:43
Zie je over een paar weken wel of er een prent in de bus valt toch ;)

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 00:26
Je bent in twee dagen tijd twee keer door rood gereden? :')

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 18:26
Tijd voor een bezoekje aan de opticien.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• Sanderhollebos
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 18-02 23:05
Nene mijn maat, ik heb gewoon een account 😂

• Dido
  • Laatst online: 18:05

Dido

heforshe

Er staat een vrachtwagen stil (voor een spoorweg), en je denkt, ik rij er gewoon langs?
Overigens zie ik op google dat er links, rechts en boven de weg een stoplicht zit, dus da's een bijzondere vrachtwagen geweest.

Klinkt alsof een boete voor door rood rijden een hele goedkope les is.

Wat betekent mijn avatar?

• Belindo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:20

Belindo

▶ ─🔘─────── 15:02

Dat ding staat op 30m van de verkeerslichten, lijkt mij geen roodlichtcontrole van die afstand. Tevens lijkt mij dat dat ding te klein is voor een camera.

Google maps linkje: https://www.google.com/ma...QFIFEA!2e0!7i16384!8i8192

Edit; hij lijkt ook gericht te zijn op aanrijdend verkeer, dus niet gericht op de kruising. Ik vermoed dat dit iets is waarmee hulpdiensten de kruising voor hen op groen kunnen zetten.

[ Voor 37% gewijzigd door Belindo op 31-03-2022 11:44 ]

Coding in the cold; <brrrrr />

• Dido
  • Laatst online: 18:05

Dido

heforshe

De verkeerslichten lijken overigens wel vreemd (of zijn ze Chinees?):
https://www.google.com/ma...AXMeLg!2e0!7i16384!8i8192

Wat betekent mijn avatar?

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:46
Ziet er niet uit als een roodlichtcamera, eerder eentje om het verkeer in de gaten te kunnen houden.
Maar de smoes van het verkeerlicht niet kunnen zien door een vrachtwagen vind ik wel heel zwak, eigenlijk had ie de boete dus wel gewoon moeten krijgen. Ik zou hem dus zeggen dat je het op het forum hebt nagevraagd en dat het zeer waarschijnlijk inderdaad een roodlicht camera is, laat hem maar even zweten :+

[removed]

• floorcleaner
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 05-11 20:31
Bij ons in de gemeente staan deze ook op sommige drukkere doorgaande wegen op de stoplichten.
Flitsen doen die dingen niet.

Ik vermoed dat het systemen zijn voor de hulpdiensten om de verkeerslichten te manipuleren wanneer ze een kruispunt naderen en zodanig de rijweg makkelijker vrij hebben of kunnen maken om hun aanrij-tijd bij calamiteiten in te korten.

In de buurt van de brandweerkazerne zie ik ze op veel kruispunten. Sommige kijken niet eens op/naar het kruispunt maar er voor.

[ Voor 6% gewijzigd door floorcleaner op 31-03-2022 11:54 . Reden: typooo ]

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:40

Reptile209

- gers -

Dido schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 11:39:
Er staat een vrachtwagen stil (voor een spoorweg), en je denkt, ik rij er gewoon langs?
Overigens zie ik op google dat er links, rechts en boven de weg een stoplicht zit, dus da's een bijzondere vrachtwagen geweest.

Klinkt alsof een boete voor door rood rijden een hele goedkope les is.
Dat inderdaad. Voordat je doorrijdt moet je gedachtengang niet zijn: ik kan niet zien of het licht rood is (want vrachtwagen), dus het zal wel. Maar: ik kan niet zien of het groen is, laat ik stoppen/stapvoets verdergaan om te voorkomen dat er wat gebeurt, totdat ik wel goed zicht heb.

Zelfde als dat m'n kinderen nog af en toe denken dat je je gordel om moet doen omdat je anders een boete krijgt. Nee, je moet je gordel omdoen omdat dat voor je eigen veiligheid is. En daarom controleert en bekeurt de politie het. Net even een andere insteek. O-)

Zo scherp als een voetbal!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
niet nodig

[ Voor 87% gewijzigd door deepbass909 op 31-03-2022 12:45 ]

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

• Belindo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:20

Belindo

▶ ─🔘─────── 15:02

Dido schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 11:43:
De verkeerslichten lijken overigens wel vreemd (of zijn ze Chinees?):
https://www.google.com/ma...AXMeLg!2e0!7i16384!8i8192
<aanname> Ik vermoed dat dit vanwege het spoor is. Oranje onder = doorrijden (maar uitkijken). 2x rood = stoppen. Waarschijnlijk 2x rood voor redundancy als er eentje stuk is? </aanname>

Edit:
In België staan bij veel beweegbare bruggen, maar ook bij sommige tramkruisingen, verkeerslichten met drie lampen; twee oranje en boven 1 rode. Het onderste oranje licht knippert als er niets aan de hand is, wat vaak bijna altijd inhoud. Vooral bij bruggen die maar zelden open gaan. Gaat een brug open of komt er een tram, dan gaan het onderste licht uit, de middelste oranje gaat even aan, en daarna verschijnt rood. Bij bruggen staan er soms evengoed ook nog aparte rode lichten.

[ Voor 38% gewijzigd door Belindo op 31-03-2022 12:15 ]

Coding in the cold; <brrrrr />

• FietsCAD
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Het lijkt heel erg op een radardetector om verkeer op afstand te kunnen detecteren. Alleen is het excuus dat het zicht geblokkeerd was wel dom, je denkt toch niet dat de vrachtwagen daar voor niets stilstaat?
Pagina: 1