LG 32UL950 of Dell U3223QE

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:46
Ik heb de template even weggehaald, want anders leidt dat tot flauwe antwoorden op de vragen van mijn kant. ;)

Goed. Ik heb nu een AOC U32U1, aangesloten op een Mac Studio. Ik ben er blij mee, maar er is iets wat ik minder leuk vind aan deze monitor. Dat zijn de zwartwaarden. Het oogt op sommige delen nogal donkergrijs. Ik werk als tekstschrijver, maar ben ook bezig met het invoeren van video clips voor Visual Radio. Plus ik ben nogal verwend door de kleuren die mijn iMac (2019) vroeger had. Dat komt denk ik vooral door het glossy scherm, maar dan weet je een beetje welke kleuren ik mooi vind.

Afijn, ik wil dus iets met een betere zwartwaarde, maar ook iets waar de kleuren van af spatten. Ik hou van kleurrijke wallpapers en wil iets wat een genot is om naar te kijken. Het is meer een luxeding dan een noodzaak. Maar goed, ik wil dus iets met flink heldere kleuren.

In ieder geval zit ik nu op 32 inch en ik wil beslist niet kleiner. Dan kan je een Pro Display XDR overwegen, maar dat is zwaar overkill voor een tekstschrijver en bovendien niet binnen mijn budget (max 1500 euro).

Nu heb ik twee schermen gevonden:

LG 32UL950:
+ Nano technology met op het oog goede zwartwaarden
+ HDR 600 ondersteuning
+ Mooie vormgeving (voet, vrijwel randloos aan 3 zijden)
+ 600 nits
- Voet schijnt te wiebelen? :?
- Contrastradio 1000:1
- Al 3 jaar oud

Dell U3223QE
+ IPS Black
+ Vormgeving is precies wat ik zoek
+ Stabielere voet
+ Pas net uit, nieuwere technieken
+ Contrastratio 2000:1
- HDR400
- Maximaal 450 nits

Het verschil in prijs maakt me niet zoveel uit. Welke zouden jullie kiezen en waarom? Dankjewel!

Alle reacties

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 01:27
Heb zelf de lg32ul750-W

Dat met die wiebelende voet valt bij mij reuze mee, of zit je veel te bewegen op een niet al te stevig bureau?

maar in tegenstelling tot die32ul950 heeft die een va scherm in plaats van ips. Dus de 750 heeft betere zwartwaarden en is nog een stuk goedkoper en heeft ook 600 nits.

nadeel: je moet er bij va wel recht voor zitten en niet met een groot gezelschap omheen zitten, want de kijkhoeken zijn veel minder dan bij ips.