Mijn vraag
Ik ben bezig een directe 20 gbe verbinding tussen een NAS en PC te maken voor grote bestanden overdracht (dus geen switch ertussen). Op de NAS heb ik port trunking van 2x10 gbe LAN poorten ingesteld. Ik heb op de Intel 2x 10 gbe PCI NIC in de PC het PROset teaming programma geïnstalleerd een een team adapter aangemaakt.
Internetverbinding heeft de NAS via een 1 gbe verbinding op de switch (3e LAN poort).
De PC heeft ook een 1 gbe internetverbinding met dezelfde switch (mobo).
Relevante software en hardware die ik gebruik
TVS-1688x (vol schijven en extra ram)
Intel-ethernet-converged-network-adapter-x540
CAT6a kabels 5m
Windows 10 pro
QuTS Hero
Intel PROset
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Windows 10 blijkt voor NIC teaming een vereiste. Ik heb diverse port trunking en teaming configuraties geprobeerd, maar ik krijg uiteindelijk maximaal de snelheid van 1x10gbe, en niet 1x20gbe. Bij het kopieren van 2 bestanden wordt de snelheid gehalveerd naar ieder 5 gbe.
Kan iemand me vertellen wat de juiste instellingen zijn?
            Ik ben bezig een directe 20 gbe verbinding tussen een NAS en PC te maken voor grote bestanden overdracht (dus geen switch ertussen). Op de NAS heb ik port trunking van 2x10 gbe LAN poorten ingesteld. Ik heb op de Intel 2x 10 gbe PCI NIC in de PC het PROset teaming programma geïnstalleerd een een team adapter aangemaakt.
Internetverbinding heeft de NAS via een 1 gbe verbinding op de switch (3e LAN poort).
De PC heeft ook een 1 gbe internetverbinding met dezelfde switch (mobo).
Relevante software en hardware die ik gebruik
TVS-1688x (vol schijven en extra ram)
Intel-ethernet-converged-network-adapter-x540
CAT6a kabels 5m
Windows 10 pro
QuTS Hero
Intel PROset
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Windows 10 blijkt voor NIC teaming een vereiste. Ik heb diverse port trunking en teaming configuraties geprobeerd, maar ik krijg uiteindelijk maximaal de snelheid van 1x10gbe, en niet 1x20gbe. Bij het kopieren van 2 bestanden wordt de snelheid gehalveerd naar ieder 5 gbe.
Kan iemand me vertellen wat de juiste instellingen zijn?