[Visual Studio 2022] Git integratie werkt niet?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Mijn vraag
Dit is iets dat mij al een tijdje dwarszit, maar waar ik vaak simpelweg omheen werk door een externe git tool te gebruiken, zoals Git Extensions.

Simpele situatie:
1. Ik heb een C# project in een git repository staan. Bijvoorbeeld in C:\Projects\het-project (locatie van git repo)
2. Het C# project zelf zit dan bijvoorbeeld in C:\Projects\het-project\MijnMooieProject
3. Als ik dit project met Visual Studio 2022 open, verschijnt er geen Git menu. Rechts onder in de GUI staat de suggestie "Add to Source Control", maar als ik daar op klik, dan gebeurt er niets.

In andere IDE's werkt het echter prima. Visual Studio 2019 maar ook Visual Studio Code zien de git repo gewoon en ik kan er alles mee.

Als ik er op zoek, zie ik echter geen enorme stortvloed aan huilende mensen dat Git niet werkt in Visual Studio 2022. Ik heb dit probleem op 2 verschillende computers. Eentje met Windows 11, de andere met Windows 10. Beiden op de laatste versie van Git for Windows.

Gek genoeg werkt het op mijn laptop wel. Geen idee waarom :+

Maar goed, ik vind het wel irritant dat ik voor elke kleine wijziging een aparte tool moet gebruiken omdat Visual Studio 2022 te lamlendig is om de git repository te herkennen en wil dus weten wat ik er aan kan doen.

Ik heb dit met alle nieuwere projecten overigens. Punt is: .NET 6 dwingt mij min of meer om Visual Studio 2022 te gebruiken, gezien dat niet goed ondersteund wordt in Visual Studio 2019. En ik vind Visual Studio Code echt te beperkt voor serieuze C# projecten. Ik vind een volledige Studio simpelweg fijner werken (als hij werkt :') ).

Goed. Ik vraag mij dus af of meer mensen dit hebben meegemaakt en wat de oplossing is.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Visual Studio 2022 17.1.2
Git for Windows 2.35.1
Windows 10 en 11 (maakt waarschijnlijk niet uit)
Willekeurig C# project in .NET 6.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Vrij weinig helaas. Je zou denken dat dit een major boo boo is... gezien ik het op meerdere machines heb, zou je haast wel denken dat er iets goed kapot is in Visual Studio 2022.

Ik kan overigens ook een nieuw project - dat niet in git zit - niet toevoegen aan source control. Het is simpelweg kapot.

PS
Enige verschil dat ik tussen mijn laptop en mijn PC's kan bedenken, is dat op mijn laptop geen Docker is geïnstalleerd en geen Hyper V. Dat werkt op die AMD laptop namelijk niet (krijg ik een blue screen ondanks dat virtualisatie enabled is in de bios). Maar goed, op die machine werkt Git dus wel in Visual Studio 2022.

Update / FIXED
Okee dit is heel dom: de Current Source Control provider stond op "None". Vraag me niet waarom. Daar heb ik iig niet zelf voor gekozen. Misschien na een update gebeurd een keer?

[ Voor 8% gewijzigd door Lethalis op 30-03-2022 22:52 ]

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Lethalis schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 22:24:
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Vrij weinig helaas. Je zou denken dat dit een major boo boo is... gezien ik het op meerdere machines heb, zou je haast wel denken dat er iets goed kapot is in Visual Studio 2022.
Open deur dan natuurlijk maar: heb je al eens een herinstallatie / repair geprobeerd? Verder kun je je VS profiel directory wegmikken (of renamen natuurlijk). Allebei met een kanon op een mug schieten IMHO, maar wel de wezenlijkste opties denk ik.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
RobIII schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 22:52:
[...]

Open deur dan natuurlijk maar: heb je al eens een herinstallatie / repair geprobeerd? Verder kun je je VS profiel directory wegmikken (of renamen natuurlijk). Allebei met een kanon op een mug schieten IMHO, maar wel de wezenlijkste opties denk ik.
Het was heel dom: de Current Source Control provider stond op "None". Vraag me niet waarom. Daar heb ik iig niet zelf voor gekozen. Misschien na een update gebeurd een keer?

Het kwam niet eens in mij op om daar te gaan kijken. Zou altijd op Git moeten staan verdorie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Oh! Ha! Daar gaat bij mij een lampje branden! :D Dat heb ik ooit (lang geleden) ook eens gehad. Nu je 't zegt: dat was bij mij ook de oplossing :X

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
RobIII schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 22:55:
Oh! Ha! Daar gaat bij mij een lampje branden! :D Dat heb ik ooit (lang geleden) ook eens gehad. Nu je 't zegt: dat was bij mij ook de oplossing :X
Collega van mij maakte net op Whatsapp een grapje "Hunkerde gewoon naar SourceSafe" en toen ging bij mij een lampje branden.

Ik gebruik op Visual Studio 2019 naast git ook nog Source Safe voor legacy projecten (don't ask).

Misschien heeft Visual Studio 2022 wel een keer na een update mijn instellingen van Studio 2019 geprobeerd over te nemen - en gezien die (gelukkig) geen Source Safe meer ondersteunt - daardoor simpelweg voor "none" gekozen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Lethalis schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 23:06:

Misschien heeft Visual Studio 2022 wel een keer na een update mijn instellingen van Studio 2019 geprobeerd over te nemen
Dat doet 'ie AFAIK zelfs standaard bij installatie tenzij je daar expliciet voor kiest 't niet te willen. En, inderdaad; wij zijn een jaar of 3 terug ook overgestapt van SourceSafe naar git.

[ Voor 10% gewijzigd door RobIII op 30-03-2022 23:14 ]

Over mij

Pagina: 1