Surface Book wil niet meer opladen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baudu
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-08 22:05
De batterij was al tot 10% leeg voordat we er achter kwamen dat onze Surface Book niet meer op wilde laden. Ik heb al verschillende opties geprobeerd die op deze pagina staan: https://support.microsoft...face%20wordt%20opgeladen.

Helaas is de batterij nu helemaal leeg en wil hij ook niet meer aan.

Het lampje brandt wel dus de lader is goed.
De poort is helemaal schoon. Daar is niets mee aan de hand.
Stuurprogramma voor de accu heb ik verwijderd en opnieuw geïnstalleerd zonder resultaat.

Wat kan ik nog doen? Vervelend probleem is dit. Als iemand een oplossing heeft dan hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baudu
Helemaal niemand die een tip heeft? Ik vrees dat ik een nieuwe laptop moet gaan kopen in dat geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
Baudu schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 21:21:

Het lampje brandt wel dus de lader is goed.
De poort is helemaal schoon. Daar is niets mee aan de hand.
het lampje brand: hij levert spanning, maar dat zegt niks over geleverd vermogen. Andere voeding geprobeerd?

welk type gaat het om?

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baudu
Hoi Tens,

Dank voor je reactie! Het gaat om een Surface Book 1 I5 6e gen | 8GB | 256 SSD

Lader is de originele: Model 1625. Daarvan heb ik 16 januari een nieuwe gekocht omdat van de oude het snoer beschadigd was. Heb echt een originele lader gekocht.

Edit:

Het ligt blijkbaar toch aan de lader! Ik heb de oude (gelukkig niet weggegooid) er bij gepakt. En die doet het wel!

[ Voor 19% gewijzigd door Baudu op 02-04-2022 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baudu
Inmiddels is hij nu halfvol opgeladen. Het gaf mij de mogelijkheid om het scherm weer te demonteren omdat dit eerder niet wilde onder de 10%.

Tot mijn verbazing doet de nieuwe oplader het wel op het scherm! De ene kan nu het toetsenbordgedeelte opladen en de andere het scherm. Zou er toch iets zijn met de contactpunten? Heeft iemand enig idee?