Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strompel
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21-05 15:35

strompel

PSN: jansoe13

Topicstarter
Ik heb sinds kort een onkyo tx-nr 5010 die om een of andere reden geen geluid meer doorgeeft. ( wel beeld)

de onkyo is aangesloten op een Sony XR-75z9j via de audio retour channel. voor de rest een 5.1 opstelling met een subwoofer die ik eingenlijk nooit aan heb. via deze setup heeft hij 2 maand zonder problemen gespeeld. ( meestal ps5 of netflix via tv)

Nu geeft de onkyo sinds kort geen geluid meer door. wel beeld.
dit heb ik getest door een kpn kastje aan een willekeurige ingang te doen, toen had ik wel beeld op tv en geen geluid. verder heb ik een bluetooth ontvanger. op de aux aangesloten en hierbij ook geen geluid ook niet in pure audio setting.

Verder als ik de onkyo aanzet klinken er 3 klikjes van relais, weet niet of dat normaal is ( aan de linker zijkant ongeveer in het midden als ik het goed heb.

Nu is mijn vraag: heeft iemand hier ervaring mee? , kan ik hier zelf iets aan oplossen of is een trip naar een audio reperateur de beste oplossing? ( zo ja weet iemand een goed bedrijf in het midden van het land)

als er iemand is die dit kan maken mag hij/zij mij ook een prive bericht sturen.

bij voorbaat dank

Beste antwoord (via FeaR op 22-04-2022 08:13)

• FeaR
  • Laatst online: 01:11
strompel schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 17:58:
Ik heb sinds kort een onkyo tx-nr 5010
Onkyo uit het verkeerde tijdperk... Aangezien je nog wel beeld hebt neig ik naar een defecte DTS chip. Kans bestaat dat je ook last kan gaan krijgen van geheel geen output meer, dan is het HDMI board overleden. Helaas beide veelvoorkomende problemen met deze series.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 11:26

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Aangezien verschillende bronnen via verschillende aansluitingen geen geluid geven lijkt het inderdaad gerelateerd aan het versterkergedeelte.
Dit kan inderdaad het relais zijn, maar het blijft glazen bol werk. Dus ik denk dat een trip naar een reparateur (misschien is er wel 1 op Tweakers) dan het beste is.
Meerdere kliks bij het aanzetten klinkt wel als normaal, maar ik heb een Marantz en geen Onkyo

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
strompel schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 17:58:
Ik heb sinds kort een onkyo tx-nr 5010
Onkyo uit het verkeerde tijdperk... Aangezien je nog wel beeld hebt neig ik naar een defecte DTS chip. Kans bestaat dat je ook last kan gaan krijgen van geheel geen output meer, dan is het HDMI board overleden. Helaas beide veelvoorkomende problemen met deze series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strompel
  • Laatst online: 21-05 15:35

strompel

Topicstarter
Ok bedankt voor julie input, dat met die defecte DTS chip zag ik ook voorbijkomen, hoopte dat die niet in een "flagship" van onkyo zou zitten :) . Heb de kap ernog afgeschroeft, maar kon geen texas chip vinden, misschien maar goed ook anders had ik de fohn geprobeerd.

Ik zal op het audio forum eens kijken naar een degelijke reperateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
strompel schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 19:52:
...een "flagship" van onkyo zou zitten :)
Integra had met exact dezelfde issues te kampen, issues lopen over alle modellen van meerdere jaren. Persoonlijk zou ik een dergelijk model nooit gekocht hebben, zeker nu je er alleen voor staat. Onkyo bood verlengde garantie maar dat is nu al jaren voorbij. Tevens was een nieuw board niet altijd de oplossing en kon het issue terugkeren. Dus mocht het issue nu wat anders zijn dan nog houd je het risico op wat ik benoemde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roodwinkel
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09-12-2024
Ik kan een 5010 kopen voor een hele nette prijs en ik zou hem bijna kopen totdat ik deze post las.
Dus heb ik dit aan de verkoper voorgelegd en hij zegt :Als ie al niet goed was dan was hij nu al stuk geweest.

Heeft hij een punt?
Iemand enig idee wat de oorzaak is waardoor die chip en hdmibord stuk gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimoo
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 15:34
Dat is wel heel simpel.. Als hij niet goed was was die al stuk..
Kan zomaar zijn dat hij na volgende week stuk is.

Kortom, ik zou nooit een onkyo kopen. laat staan een 2e hands receiver.
Kijk gewoon even verder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Verkooppraat. De topics/posts uit de tijd van deze Onkyo's gingen alle kanten op: eigenaren die nergens last van hadden tot eigenaren die meerdere malen een nieuw HDMI Board hebben ontvangen. Genoemde receiver kan het nog tien minuten doen of tien jaar.
Iemand enig idee wat de oorzaak is waardoor die chip en hdmibord stuk gaan?
Over het algemeen te warm wordende apparatuur.

Persoonlijk zou ik Onkyo uit dit tijdperk ook laten staan. Het risisco dat een Onkyo uit die tijd defect gaat is simpelweg groter dan een ander merk, risisco wat zonde is te lopen aangezien je geen recht meer hebt op (de toen verlengde) garantie.

Pagina: 1