Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwlunatic
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 25-06-2023
Dag,

Ik ben van plan om in ieder geval 4 zonnepanelen op mijn losstaande veranda dak te installeren, dit buiten de zonnepanelen die ik op mijn pannendak van het huis wil leggen.

De veranda staat ongeveer 8 meter van mijn huis en garage vandaan en achter in de tuin, dit is het zuidwesten. Wat mijn idee was is of panelen met micro omvormers te nemen, of een streng omvormer in de garage te hangen.

Wat is jullie idee? Ook met het feit dat ik met streng omvormer dan de kabels door de tuin naar de garage moet leggen dus onder de grond. Met Micro omvormers kan ik een normale grondkabel leggen en een aansluitkast in de veranda plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gieliovd520
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15-05 14:13
Afhankelijk van de afmetingen, zeker doen. Je kunt zomaar 2kW neerleggen met grote panelen en daarmee wek je meer dan 1500 kWh per jaar op.

Als mogelijk, eigen groep aanmaken, kabel door de grond naar het huis en gaan.

8 meter DC kabels door de tuin voelt mij niet lekker. En dan moet je alsnog naar je groepenkast voor een eigen groep.

PV: 39x @ 13.425WP, L/L WP: 3x3,5+2x5KW+1x2,2KW, L/W WP 9kW Panasonic J mono, WP boiler Atlantic Explorer V4 270. Sinds 04-22 gasloos!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwlunatic
Daarom ook, het dak van de veranda is ongeveer 5x3m
Verwacht dan ook ongeveer 4 panelen te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwlunatic
Of 4 portrait en 2 landscape ervoor