Mijn vraag
Mijn oude Sony STR-KSL60 geeft na een tijdje geen geluid meer door via de digital input (toslink), tuner(fm) input werkt wel nog, het lijkt me dus te liggen aan het digitale gedeelte.
Het lijkt erop dat er een component warm wordt en hij het dan begeeft. na een afkoelperiode doet ie het terug voor een 5tal minuten.
gelukkig is de service manual nog online te vinden : https://datasheetspdf.com/pdf-file/806471/Sony/STR-KSL60/1
enig idee welk component het kan begeven indien het te warm wordt?
De leeftijd van het toestel kan ik moeilijk inschatten, 2e hands gekocht rond 2014, werkte perfect tot kort.
De service manual spreekt van datum 2003.8
Relevante software en hardware die ik gebruik
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Even opengemaakt, afgestoft met de compressor en visuele inspectie. Op het eerste zicht lijken er geen condensators defect omwille van de leeftijd, ook zie ik geen doorgebrande componenten of breuken in de printplaat.
SECTION 2 - TEST MODE uit de handleiding brengt geen issues naar voor.
enkele foto's van voor de schoonmaak beurt.
:strip_exif()/f/image/LhSoZDZYpESnsLoiP7hS0chz.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/LIVKHCGFmkaY1ZCbOPv9Qm3F.jpg?f=fotoalbum_large)
Mijn oude Sony STR-KSL60 geeft na een tijdje geen geluid meer door via de digital input (toslink), tuner(fm) input werkt wel nog, het lijkt me dus te liggen aan het digitale gedeelte.
Het lijkt erop dat er een component warm wordt en hij het dan begeeft. na een afkoelperiode doet ie het terug voor een 5tal minuten.
gelukkig is de service manual nog online te vinden : https://datasheetspdf.com/pdf-file/806471/Sony/STR-KSL60/1
enig idee welk component het kan begeven indien het te warm wordt?
De leeftijd van het toestel kan ik moeilijk inschatten, 2e hands gekocht rond 2014, werkte perfect tot kort.
De service manual spreekt van datum 2003.8
Relevante software en hardware die ik gebruik
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Even opengemaakt, afgestoft met de compressor en visuele inspectie. Op het eerste zicht lijken er geen condensators defect omwille van de leeftijd, ook zie ik geen doorgebrande componenten of breuken in de printplaat.
SECTION 2 - TEST MODE uit de handleiding brengt geen issues naar voor.
enkele foto's van voor de schoonmaak beurt.
:strip_exif()/f/image/LhSoZDZYpESnsLoiP7hS0chz.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/LIVKHCGFmkaY1ZCbOPv9Qm3F.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Is7cqq4a5B0Rnx3tWtam1SaY.jpg?f=fotoalbum_large)