Geïsoleerde binnendeur.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jichem
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 14:22
We gaan de komende maanden aan de slag met het laatste stukje isolatie, de kozijnen en een warmtepomp.
Nou blijf ik met 1 puntje zitten. We hebben een binnendeur naar een stenen schuur toe waar kou doorheen komt. Niet schrikbarend veel, maar nu we toch bezig zijn wil ik het goed doen.

Nou levert een zoektocht op isolerende binnendeuren vrijwel niks op, een tubespaan deur isoleert beter dan de honingraatdeur die we nu hebben, maar het zet denk ik geen echte zoden aan de dijk. (de schuur valt buiten de thermische schil) Een buitendeur kunnen we daar niet kwijt, het betreft een vrijwel dorpelloze doorgang (de schuur was vroeger los, en nu vast aan het huis).
Het isoleren van het schuurdak aan de buitenzijde is helaas geen optie, buren vinden het niet nodig en ik ga niet het gehele dak betalen. (geschakeld dak).

Nou zat ik aan het volgende te denken, maar ik weet niet zeker of dit plan gaat slagen.
-Rondom betere kaderdichting aanbrengen om tocht te minimaliseren.
- Met de invalzaag de deur aan de schuurzijde rondom inzagen (de afdekplaat) de inhoud verwijderen, PIR plaat er in, en dan een multiplex plaat over de gehele buitenzijde en netjes afwerken.

Gaat dit werken of is het vooral bezigheidstherapie (daar heb ik namelijk nog een enorme stapel van liggen :9 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:04
m.i. is de enige optie toch een buitendeur. naast isolerend is deze ook beter inbraakbestendig dan een gewone binnendeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jichem
Het betreft een stenen schuur met een buitendeur met 3-puntssluiting. Echter buiten de thermische schil.
Het gaat dus alleen om isoleren. (er zit een deur van 2m hoog en 83 breed in)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thermomet3r
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 10:35

Thermomet3r

het is warm of koud

Betere kaderdichting zal een hoop helpen, waarschijnlijk verlies je de meeste warmte aan tocht rondom de deur. Ik zou eerst kijken of je hiermee het probleem oplost.
Tenzij de deur echt koud aanvoelt zou ik aan het isoleren van de deur in eerste instantie niets doen. Als het echt nodig is kan je daar later nog naar kijken.

specs: AMD Ryzen 7 3700x, AMD Radeon 7900xtx,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reductio
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 21-05 23:52
[b]jichem schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 14:43
- Met de invalzaag de deur aan de schuurzijde rondom inzagen (de afdekplaat) de inhoud verwijderen, PIR plaat er in, en dan een multiplex plaat over de gehele buitenzijde en netjes afwerken.

Gaat dit werken of is het vooral bezigheidstherapie (daar heb ik namelijk nog een enorme stapel van liggen :9 )
Iets dergelijks (maar dan met een buitendeur) gebeurt hier ook.

Wat ook helpt (maar niet fraai is): een dik gordijn aan de schuurzijde voor de deur hangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 07:55

Amphiebietje

In de blubber

MIsschien ook een deur met tochtval overwegen? Dan sluit hij onderaan tenminste goed af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jichem
Amphiebietje schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 08:59:
MIsschien ook een deur met tochtval overwegen? Dan sluit hij onderaan tenminste goed af.
Dit is sowieso het plan, een valdorpel er onder en goede kaders.
Als extra had ik het isolatie idee toe te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Workum
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10:47

Jan Workum

Kona EV 64kWh Fashion 2020 CZ

Waarom de pirplaat niet OP de deur plakken? Aan de koude zijde/zijde waar je het minst tegenaan kijkt. Een kader van latten aanbrengen, pirplaat ertussen en afwerken met plaatmateriaal. Voordeel is dat de deur meer in verband blijft, minder werk en hogere isolatiewaarde. Hier staat een degelijke oplossing in de planning als binnendeur achter de voordeur (een dubbele deur)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kettingspanner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-05 10:39
Wat is het uiteindelijk geworden?

Asus X670 Hero; 7900X3D; AORUS 4090 Master Edition, Corsair Dominator DDR5 6000 64Gb ; Fractal Meshify

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jichem
Ik heb de deur opengezaagd met de invalzaag strak langs het frame, toen pirplaat er in en een multiplex plaat buitenlangs. Ook meteen een valdorpel ingefreesd, het scheelt een hoop maar moet nog wel even een nieuw kader monteren
Pagina: 1