AMD 1410mhz ?? En wat probleempjes

Pagina: 1
Acties:

• gvdh81
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-08 18:15

gvdh81

To got or not to got..

Topicstarter
Ik heb afgelopen week een nieuw systeem in elkaar laten zetten, en bij de ORB van 3Dmark2001 (Online Results Browser) gaf ie aan dat mijn processor op 1410mhz draaide, terwijl ik er niets aan geklokt heb.

Verders, ben ik al 3 keer (sinds dinsdag) in de bios gekomen (automatisch) en tot de conclusie gekomen dat mijn systeem de proc terug heeft gezet naar 1050Mhz. Hij heeft de mededeling: "Your system is running in safe mode because your PROC hung due to incorrect PROC speed" of zoiets...

Is dit normaal? En moet ik hiermee terug gaan? Of is dit toevallig..?

• Ricochet
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-06 11:38

Ricochet

Ing. Vliegtuigvouwkunde

Kun je misschien iets meer info geven over je systeem? Dan kunnen wij kijken of we misschien weten waar het aan ligt. Het zou nu meerdere dingen kunnen zijn. Dus wat is je orginele proc speed? type mobo (merk + chipset) en dergelijke.

I think, therefor I am.....I think.

Verwijderd

Ik zou em ff terug zetten naar zijn orginele snelheid, goed op de temperatuur letten, en dan kijken of ie goed blijft staan.

• gvdh81

gvdh81

To got or not to got..

Topicstarter
Ok:

- AMD Athlon 1400Mhz
- Coolermaster PROC cooler
- Asus A7V266 MOBO
- 256Mb DDR Ram
- 30,3GB HD (met koeler)
- Geforce 2 MX 100 :(
- SB-Live Platinum
- Pioneer 16 speed DVD speler
- Floppy disk :D

Alles is origineel, pas sinds dinsdag oud....

P.s. Proc Temp is met kast open 50oC en met kast dicht 60oC
(maar ik heb extra 8x8 fan op de proc staan)

• Ricochet
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-06 11:38

Ricochet

Ing. Vliegtuigvouwkunde

Dat dan je processor op 1410 MHz geklokt is komt simpel weg door een kleine afwijking in je moederbord. Heb ik ook met mijn 800 MHz, die wordt door software vaak gezien als een op 806 MHz geklokte processor. Verder dus niets aan de hand. Dat van je 1050 heeft te maken met dat je mobo waarschijnlijk op 100 MHz draait ipv 133. (1400/133=10.5, 10.5*100 = 1050 MHz.) Kijk even je eventuele jumpers na en anders in je BIOS.

Succes

I think, therefor I am.....I think.

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14:41

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

die melding krijg je als je je pc verkeerd afsluit.
volgende keer als ie dan weer op komt dan komt t bios op met die melding heb ik ook gehad, moet je maar es je pc aan zetten en dan als ie t geheugen aan t tellen is op reset drukken zul je zien dat ie dan weer terug komt.

Dit heb ik ook gehad bij me cusl2 en a7v133.

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

• gvdh81

gvdh81

To got or not to got..

Topicstarter
Ok bedankt ik zal de volgende zaken ff nakijken:
- Of het door het fout afsluiten komt
- Of het door mijn MOBO komt die niet op 133mhz draait.

Ik zal deze post dan nog ff editen met het antwoord.

Greetz

Xces

• Soullie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:03

Soullie

Planeshift

het staat zelfs in mijn asus boekje als je de pc een paar keer aan en uit zet springt ie op safe mode....

• Biff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-01-2025

Biff

waar zijn de visjes

Asus overklokt standaard (onnauwkeurige klokgenerator of een bewuste poging daardoor benchmarks te winnen, jij mag het zeggen) doordat de 133 Mhz bus 134 is. Dus elke processor krijgt er een klein scheutje bij. Meestal geen ramp, mijn 1410 loopt heel stabiel hoor.

Yeah well. The Dude abides.

Pagina: 1